VW Jetta 2012

Au ieșit nemții basma curată la mult mai multe. Vor trece și peste criza VW.

Sunt posesor VW din 20 noiembrie 2012. O Jetta 1.6 TDi nou nouță abia ieșită pe atunci de pe porțile unei fabrici din Mexic. Nu voi fi subiectiv în acest articol. Deși, sunt mai mulțumit decât nemulțumit de mașină. Până acum nu am avut decât două probleme cu ea.

Una mică și un mare. Problema mică e că am schimbat vreo trei becuri. Becurile de fază scurtă și becul de pe poziție de pe stânga spate. Problema mare e că am avut niște faze nasoale cu vopseaua despre care am povestit pe larg aici și aici, cu tot cu poze. Nu am rezolvat nimic, am trecut peste. Nu prea am ce să fac :(

În rest, mașina e foarte bună. Nu am avut nici un fel de altă problemă. Eu, ca utilizator, am fost și sunt mulțumit. Și vă zic că cei 105 cai putere m-au ajutat mereu la greu. Nu se compară cu 100 de cai putere pe benzină. E normal, cuplurile sunt diferite. E altă discuție aici și nu face subiectul articolului. Cum nici la telefoanele mobile specificațiile tehnice nu fac telefonul, nici la mașini specificațiile tehnice nu fac mașina. E vorba de experiență în utilizare. De asta cumpără lumea iPhone în continuare în draci. Pentru că le place.

Revenind la subiect. Nemții au făcut foarte multe chestii nasoale în istorie și au scăpat basma curată. Cel puțin din punct de vedere imagine. Nu vreau să duc discuția în alte zone, dar a existat ceva numit holocaust. Este cea mai nașpa chestie întâmplată în ultimii 200 de ani și nu se poate nega. E o chestie nasoală făcută de nemți. Și totuși…

Și totuși în ultimii 15 ani noțiunea de Made in Germany a fost subiect de mândrie. Inclusiv multe firme românești și-au construit brandul și taglineul în jurul acestei expresii cu impact pozitiv asupra creierului uman (de pe mapamond). Națiunea germană și-a recunoscut greșelile trecutului și noțiunea de Made in Germany a reușit să devină un subiect de calitate garantată în orice domeniu.

Acum, națiunea germană are parte de încă un hop de imagine. Pentru că, da, grupul VAG (VW, Audi, Skoda, Seat etc.) era strâns legat de statul german. Vor trece și peste asta. Nu știu dacă e bine. Nu știu dacă e rău. Știu doar că în era asta a comunicațiilor instant și a gradului de informare superior le va fi mult mai greu. Dar o vor scoate la capăt.

Totuși. Vorbim de etică aici. Mașinile lor sunt foarte bune și nimeni nu contestă asta. Privind dintr-o anumită perspectivă cei de la VW nici măcar nu au înșelat utilizatorul. Pragmatic vorbind au oferit mașini care consumă relativ cât declară (mai mult cu 1-2%, ca toți ceilalți de altfel), mașini care ”trag bine” pe șosea, mașini care din punct de vedere calitate, stabilitate și siguranță pentru utilizator îndeplinesc promisiunile.

Însă. Au mințit. Spuneți-i chestiei ăsteia cum vreți să-i spuneți, dar tot lipsă de etică se cheamă. Iar în țările civilizate lipsa de etică se punctează negativ. Grav. E foarte greu de dres. Greșeala o mai repari, dar minciuna e mai gravă decât greșeala. Inclusiv când e vorba de intenții bune. Pentru că te gândești că cine a mințit odată o va face și tura viitoare.

Legat de mediu. Observ că brusc mulți își bagă picioarele în el de mediu la un scandal global de genul ăsta. Brusc, până și oamenii ăia care claxonau șoferii care aruncă gunoi pe stradă au tendința să protejeze VW și să găsească argumente pozitive. Nemții fac și vor face mașini bune în continuare. E greu să nu ai tendința să-i protejezi cumva.

Însă oamenii ăia care se luptă cu mediul au valoarea lor. Și au și argumente stabile. Vorbim de noxe aici. E la fel ca atunci când pierzi o persoană dragă. Îți dai seama cât de importantă și valoroasă e atunci când nu o mai ai. Ecologiștii gândesc pe termen lung. Ăia care nu sunt habotnici sunt conștienți că diferența asta de noxe nu omoară pe nimeni acum. Acum.

Însă ei luptă pe termen lung. Și pe termen lung e necesară o gestionare precisă a noxelor. Ca să iei taxe și să faci eventual ceva cu ele pentru mediu dacă legile din țara aia permit. La ce stil de viață ducem acum noi probabil vom muri prematur și nu din cauza noxelor. Însă copiii sau nepoții noștri se vor lupta cu adevăratele efecte ale acestora.

Și dacă ai un pic capul pe umeri nu poți să nu te gândești la asta. Ok. Există multe alte surse de poluare. Dar hai să nu facem ca românul care încalcă legea ușor: ”Frate, dar pe ăla nu îl vezi?!” Nu contează. Puțin cu puțin face mult, iar dacă ecologiștii au de spus o vorbă pe astfel de subiecte mărunte probabil că le veți mulțumi mai târziu. Zic și eu.

Nu fac parte din nici o organizație ecologistă. Dar o gândesc omenește pe termen lung. Am vrut să vă prezint și o altă perspectivă ca să aveți informațiile necesare pentru gânduri echilibrate. VW va ieși bine din acest rahat. Mai greu, dar va ieși. Cum? Nu știu, dar probabil vom asista la niște revoluții de marketing și poziționare. Și vom citi cărți despre asta.

VW Jetta 2012

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

1 Comentariu

  • Neacsu Adrian

    Reply Reply 03/10/2015

    Din toata tevatura asta, cineva are de castigat. Se mai intampla si la case mai mari, insa vor trece si peste asta. Oricum, vorbim de mediu cu adevarat, in cazul in care noxele sunt zero. Deci totul e electric sau surse alternative cu poluare spre zero – gen emisii (sa le zic asa) de apa.
    Deci… se rezolva :)

Leave A Response

* Denotes Required Field