Medicii stomatologi romani vor da faliment daca mai continua sa-si tina clientii mult la coada

Văzusem acum două zile o postare pe Facebook în care un prieten se plângea că stă la coadă la dentist. În mintea mea era doar atât: dacă un medic stomatolog este făcut dentist se supără destul de tare pentru că este o diferență între cei doi termeni, diferență la care unii medici țin.

Eu din fericire nu am mai avut probleme care să mă facă să trec prin cabinetele stomatologice în ultima vreme și nu mai știu cum e. La doctorul meu intram relativ repede, fără să aștept. Dar mi se pare deplasat ca și în ziua de azi, în Galați, să vorbim despre cozi la privat, cozi pe care le putem găsi și la stat.

Nu știu alții cum sunt, dar eu sunt genul de client pe care îl pierzi dacă nu te ții de cuvânt cu ora promisă. Au fost situații în care un deal cu un potențial partener era căzut din start pentru că nu a ajuns la timp la întâlnire sau m-a făcut să aștept peste 15 minute. Indiferent de ce ofertă avea partenerul. Pur și simplu nu împărtășim valori comune dacă întârziem, deci nu se pune problema de relații pe termen lung.

Și acum, să revenim la cabinetele stomatologice. Da, sunt de părere că medicii stomatologi români vor da faliment dacă continuă să-și țină clienții la coadă, nerespectând astfel orele de programare. Pentru că în acest moment se creează un nou trend. Se bagă în industria medicală oameni de afaceri, oameni care nu știu cu ce se mănâncă stomatologia, de exemplu, dar știu cu ce se mănâncă managementul, satisfacția clienților, standardele de calitate etc.

Iar pe partea cealaltă există medici specialiști buni care vor să aibă și viață personală, nu să turbeze că aleargă în 4 locuri și pe nicăieri nu performează. Da, pot fi și unii tineri lipsiți de experiență (rezidenți), dar acum există cursuri de specializare în străinătate, scumpe și bune. Pe care antreprenorii sunt dispuși să le plătească. Și uite așa se vor creea echipe mixte de business formate din manageri, doctori și antreprenori. Iar calitatea serviciilor va crește, oamenii vor fi mai respectați când vor merge la privat și nu vor mai sta la cozi.

Partea bună e că există o piață încă virgină în România pe conceptul ăsta al serviciilor decente. Nu vorbim de premium, că deja vorbim doar de câteva exemple pozitive care pot fi numărate pe degete. Dar lumea evoluează. Iar medicii vor avea succes cu brandingul personal de doctori buni până când? Până când brandul nu va mai fi suficient. Și e valabil în toate domeniile cu cabinete private, nu numai în stomatologie. Dacă nu mă credeți, uitați-vă la Kodak. Erau tătici pe aparate foto și au refuzat să creadă că digitalele sunt viitorul, crezând că vor fi la putere datorită brandului puternic și de tradiție. Când ați văzut ultima dată un aparat foto digital Kodak în mâinile unui prieten de-al vostru? Exact! Cam așa e și cu brandingul personal. El rezistă singur până la un moment dat. Până când refuză să se adapteze la piață.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

13 comentarii la „Medicii stomatologi romani vor da faliment daca mai continua sa-si tina clientii mult la coada”

  1. Cand patii vor fi mai cilizati, vor colabora mai usor(e inalta plomba? …imi ating …ce?.nu stiu…. sa deschid gura?dar nu curge sage. etc) VOR SCOATE MULT MAI MULTI BANI DIN BUZUNAR(adica 850 $$ pt o plomba de amalgam, ca in america), la stomatologie nu se va mai astepta , dar nici un pacient nu va mai intaria si nici indrazni sa nu vina la programare.

    Răspunde
  2. Gabi, nici un medic stomatolog sau de alta specializare nu o sa dea faliment pt.ca nu respecta ora programata.Cand te doare stai pana intri.In alta ordine de idei nu iti poti schimba medicul ca , na , ai stat prea mult la coada.E f.greu sa castigi increderea intr-un medic, mai ales intr-un dentist.Majoritatea dintre noi au fobia “mersului la stomatolog”.Unii cu greu se lasa convinsi sa faca o vizita la un cabinet stomatologic.
    Dar ai si tu dreptate, in unele cabinete se sta cu orele.Oricum ceva, in acest sens, trebuie sa se schimbe.

    Răspunde
    • Desigur ! Ceva trebuie sa se schimbe ! In primul rand periajul dentar zilnic dimineata si seara trebuie sa devina o obisnuinta reala si nu doar o minciuna sustinuta cu aplomb.,tupeu si un aer jignit pe fata .. . In al doilea rand trebuie mers la medic periodic, nu doar inainte de a pleca din tara, inainte de concediu sau de nunta. In al treilea rand trebuie respectati ceilalti pacienti si timpul de lucru si dreptul la odihna al medicului si al tehnicianului dentar ( in cazul in care va faceti lucrari ) , fara a a se impune termene mai scurte, va garantez ca nu are nimeni de castigat din asta . Trebuie tinut cont ca unii medici sant mai rapizi si mai indemanatici , altii nu sant facuti pentru meseria asta dar le convine statutul …

      Răspunde
  3. In 90% din cazuri trebuie sa astepti pentru ca alti pacienti intarzie chiar si 30-40 minute. Mai vin si cu un tupeu de doi lei : ” dar ce are daca am intarziat 30 de minute?”. Si atunci ce poti face? Ideal ar fi sa ii poftim afara, dar nu putem face asta. Apoi mai sunt urgentele, pe care suntem obligati sa le preluam indiferent de restul programarilor. Ce mai conteaza daca pacientul sta cu dureri de 2 luni? Pentru el e “urgenta”.
    Este usor sa comentezi cand nu ai fost vreodata intr-o situatie similara.

    Răspunde
    • Eu am auzit si de situatii in care la 15 minute intarziate de pacient acesta nu mai poate fi primit. Pentru ca cel care a venit la timp la programare nu are nici o vina ca a intarziat altcineva si e rolul prestatorului de servicii sa-l protejeze. Bine, ai dreptate in ce spui, iar situatia ideala ar fi sa nu intarzie nimeni :)

      Răspunde
  4. Medicii stomatologi lucrează cu oameni, nu cu coli A4, nu cu coduri de bară, nu cu imprimanta de la birou sau cu vite.
    Fiecare individ este unic, cu probleme individuale, specifice, drept urmare timpul alocat pentru fiecare pacient devine relativ: poate la unul nu și-a făcut efect anestezicul și mai trebuie să i se dea unul, celălalt poate leșină în scaun (de la un detartraj cu ultrasunet), lui Popescu nu i se poate lua amprenta că are o permanentă senzație de vomă, lui Georgescu i s-a rupt o bucată de rădăcină la extracție…
    Și uite așa astea toate cumulate duc la decalaj de timp.
    Apoi medicii sunt și ei oameni: unii sunt mai migăloși, mai perfecționiști (nu se lasă până nu le iese obturația aia perfect anatomică), alții mai povestesc cu pacientul; apoi poate ziua aia s-a trezit și el mai nef*tut, ca să zic așa…
    Stomatologia nu e o cursă contra cronometru, și medicii sunt conștienți de acest aspect, te asigur, dar nu poți să-l ridici pe Gabi Ursan din scaun că ”i-a expirat timpul” că stă Bodolay la ușă, gata să sară în scaun că e rândul lui.
    E imposibil.
    Îmi pare rău pentru plângărețul de pe Facebook, dar a merge la stomatolog nu e egal cu a merge cu coșul la caserie la supermarket. Da, poate să schimbe medicul, dacă pentru el doar timpul contează. Poate să meargă la altul care e mai rapid, dar care nu e și neapărat mai bun.
    Cred că unii au o problemă…
    Mă întreb doar dacă tot așa își schimbă și frizerul, sau fuge de la o casă la alta în magazin ca unde se mișcă gagica mai repede…
    Oamenii sunt atât de caraghioși uneori…

    Răspunde
    • De acord. După cum ziceam, eu la medicul meu când am mers cu mult timp în urmă, nu am stat la rând. Am venit la programare. Am intrat. Probabil pusese un delay între programări ca să nu apară situații de așteptare. Esența e că unora le iese, altora nu. Tipul care se plângea pe Facebook așteptase deja o oră în plus față de ora programată și tot nu intrase :)

      Răspunde
      • Și n-am pomenit nimic de pacienții care nu vin la cabinet, deși sunt programați. Și ca tehnician, am auzit destule “motive” și motive.
        Dar drsigur…asta nu e o problemă :) asta e scuzabil, nu-i așa? Că îi dai medicului programul peste cap: putea să cheme pe cineva în loc dar l-a refuzat că era plin caietul de programări pe ziua aia.
        Și multe aș mai putea să povestesc…
        Deci nici pacienții nu sunt ușă de biserică.
        Sigur, nu spun că trebuie să stai 3 ore și ciocu mic! Doar că trebuie să fim mai înțelegători, să nu fim așa de egoiști.

        Răspunde
      • Servicii premium nu inseamna neaparat clinica mare, cu multi medici si asistente, care sa justifice si sa poata sustine un manager bun, cu ceva experienta in stomatologie si un antreprenor. In Romania nu vedem foarte multe asemenea clinici mari si medici hiperspecializati pe anumite manopere din pricina ca pacientul doreste ca medicul in care si-a pus increderea sa ii faca toate manoperele si accepta destul de greu sa mearga la altcineva pt manopere punctuale. Poate din pricina ca in stilul acela depersonalizat pe care va place sa-l denumiti “servicii premium” se simte ca o marfa, ca o vita, dusa si procesata de colo-colo. Asa ca, eu cred ca nu medicii refuza sa se adapteze la piata, ci pacientii, in marea lor majoritate doresc acest status-quo. Iar cat despre acea ora de intarziere, sunt curios daca medicul respectiv obisnuieste sa intarzie sau era doar o reactie isterica a unui pacient care era intr-o zi proasta.

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.