Mazda RX8 de vânzare

Probabil nu e prima dată când vedeţi un astfel de titlu la mine pe blog. Nu, nu e vorba de altă Mazda RX8. E aceeaşi. Numai că atunci când am scris prima dată despre ea, colega mea se răzgândise şi nu mai vroia să o vândă. Acum s-a hotărât în sârşit să facă acest pas. Pur şi simplu, Mazda RX8 este o maşină mult prea puternică pentru capacităţile ei de şofer, ca să mă exprim diplomatic :). Acum că aţi aflat de ce se vinde, am să vă povestesc un pic despre maşină.

Mazda RX8 e o maşină mai specială

Spun asta pentru că la puţină vreme după ce a fost lansat acest model, japonezii au făcut şi o şcoală specială de şoferi pentru ca oricine să poată conduce corect o astfel de maşină. Ar fi câteva aspecte care merită ştiute de oricine intenţionează să-şi cumpere o Mazda RX8:

  1. La pornire, se aşteaptă coborârea turaţiei motorului la 1.000 rpm înainte de plecarea de pe loc. Pe timp de vară acest lucru poate însemna între 30 de secunde şi 1 minut până să pleci corect, iar pe timp de iarnă poate însemna chiar şi 3 minute.
  2. La oprire, se accelerează motorul până la 4.000 – 5.000 rpm şi se ţine constant la această turaţie timp de 5-10 secunde, apoi se scoate brusc cheia din contact.
  3. Este recomandat ca din când în când să turezi motorul până la “red line” în timpul mersului. Este o maşină sport la urma urmei :).
  4. Nu este genul de maşină recomandată pentru drumuri scurte. Dacă i-ai pornit motorul şi te-ai pornit la drum, atunci merită să mergi mai mult de 5 minute continuu.
  5. Motorul este similar unui motor de avion de mici dimensiuni, adică e un motor special. Acesta consumă şi un pic de ulei la câteva sute de kilometri aşa că după drumuri mai lungi este recomandată completarea cu ulei.

Cui i se potriveşte o Mazda RX8

Mie :), dar n-am bani suficienţi de investit acum într-o astfel de plăcere nevinovată :). După cum spuneam, Mazda RX8 este o plăcere pe care merită să şi-o satisfacă şoferii experimentaţi ce vor să trăiască şi experienţe sport fără să cheltuiească o avere. Preţurile unui model bun de Mazda RX8 la mâna a doua pornesc de la 7.000 de euro în sus. Modelele cu mult mai ieftine de această sumă s-ar putea să aibă probleme cu motorul sau cu consumul. Am să explic un pic.

Mitul motorului prost

Mitul motorului prost este dărâmat de realitatea şoferului care conduce maşina asta cum trebuie. Nu cred că motorul acesta a primit atâtea premii degeaba. Nu neagă nimeni că e un motor pretenţios, dar sub nici o formă nu e un motor prost. Motorul Renesis reuşeşte să transmită aproape 100% din putere la roţi garantând o experienţă puternică de şofat sportiv. Cel mai important este să căutaţi un motor aproape nou când cumparaţi o Mazda RX8 la mâna a doua chiar dacă vă costă cu câteva mii de euro în plus.

Ştiu că multă lume zice că un motor de RX8 este ieftin şi poate fi schimbat oricând, însă e un chin mare având în vedere că nu sunt foarte multe serviceuri auto care să se priceapă la aşa ceva. Concluzia legată de motor este că acesta se poate dovedi extrem de fiabil în condiţiile în care maşina este condusă şi întreţinută conform regulilor. Orice ocazie cu care se încalcă o regulă de şofat sau de întreţinere scade durata de viaţă a motorului. Nu uitaţi că e tot ce e bun şi frumos, e pretenţios :).

Mitul consumului imens

Unii se plâng că Mazda RX8 consumă şi 20 de litri la suta de kilometri, în oraş. Dacă ai un motor întreţinut prost te poţi aştepta şi la un consum mai mare. Dacă ai un motor bine întreţinut, consumul va fi exact la fel ca la o maşină puternică pe benzină. Nu vă imaginaţi că vreun ultim model de Audi super puternic consumă 5 litri la suta de kilimetri şi că te-ai scos din punct de vedere consum. Mazda RX8 este o maşină puternică pe benzină care consumă pe măsură. Nu consumă nici ca Renaultul meu Megane, dar nici ca un tanc rusesc. Cu cât e mai bun motorul, cu atât maşina consumă mai puţin. Să zicem că, la modul realist, nu veţi reuşi să scadeţi consumul sub 10 litri la sută, nici la drum întins.

Despre această Mazda RX8

Chiar dacă în bord sunt 77.000 Km, motorul a fost proaspăt schimbat la începutul anului trecut, în Bucureşti, la reprezentanţa oficială. De atunci, au fost făcute doar două drumuri între Galaţi şi Bucureşti (dintre care un drum l-am făcut chiar eu) şi câţiva kilometri prin Galaţi. Atâta ştiu eu, însă pentru a garanta că motorul este aproape nou, proprietarul este dispus să supună maşina la orice test doreşte cumpăratorul, unde doreşte cumpărătorul. Inclusiv testul de compresie, test la care cedează multe Mazda RX8 prost întreţinute. Maşina este din anul 2004, înmatriculată, are 231 de cai putere (170 kW), euro 4, 4 uşi, ABS, geamuri electrice, oglinzi electrice, aer condiţionat, tapiserie piele, jante aliaj, sistem navigaţie, control tracţiune, închidere centralizată, alarmă, radio/CD, servo direcţie, xenon, scaune încălzite, proiectoare ceaţă şi comenzi pe volan. Sistemul auto este original BOSE, iar cauciucurile sunt aproape noi.

Preţul acestei Mazda RX8

Preţul pentru această maşină este de 7.700 euro, uşor negociabil. Pentru că proprietarul de drept este o doamnă care şi-a dorit această maşină mai mult pentru frumuseţea ei :), nu vă va putea oferi prea multe detalii tehnice, aşa că mai puteţi lăsa câte un comentariu la acest articol, iar dacă mă pricep eu, am să vă răspund. Dacă nu, mă interesez şi tot vă răspund :D.

Totuşi, cred că cel mai indicat este să vorbiţi direct cu un coleg de-al nostru care se va ocupa de vânzarea maşinii. Numele său este Costel Gafton şi poate fi apelat la următorul număr de telefon: 0758837023. El va avea atât timpul cât şi experienţa necesară încât să vă poată răspunde le diverse întrebări.

Eu tot ce ştiu este că dacă cineva vrea cu adevărat să-şi cumpere o Mazda RX8, acest model merită să fie văzut înainte de a se lua decizia de cumpărare. Nu e tocmai genul de maşină pe care ţi-o cumperi în fiecare zi şi nu e tocmai genul de maşină despre care tot românul să ştie să-şi dea cu părerea. Mai degrabă vezi mai multe modele şi te informezi din mai multe surse. Zic asta pentru că maşina e frumoasă, dezirabilă şi îţi poate lua ochii imediat, deci nu merită să iei decizii rapide decât dacă eşti expert în autoturisme Mazda RX8 :).

Poze cu această Mazda RX8

Pozele sunt făcute de mine cu un iPhone 4S :D. Am lăsat să se vadă şi numerele de înmatriculare ca să se poată interesa cine vrea de istoricul maşinii.

Poza 1 Mazda RX8

Poza 2 Mazda RX8

Poza 3 Mazda RX8

Poza 4 Mazda RX8

Poza 5 Mazda RX8

Poza 6 Mazda RX8

Poza 7 Mazda RX8

Poza 8 Mazda RX8

Poza 9 Mazda RX8

Poza 10 Mazda RX8

Poza 11 Mazda RX8

Poza 12 Mazda RX8

Poza 13 Mazda RX8

Poza 14 Mazda RX8

Poza 15 Mazda RX8

Poza 16 Mazda RX8

Poza 17 Mazda RX8

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

23 de comentarii la „Mazda RX8 de vânzare”

  1. Sun proprietar de rx8 este o masina ideala pentru persoanele pasionate an masini SPORT dar mai presus sa ai unpic de pasiune in MECANICA.
    RX8 PROBLEMA CAND NU PORNESTE LA CALD :1 DIODELE LA (ALTERNATOR) TREBUIE SA SCOATA 13.VOLT, BATERIA ESAURITA .2 BOBINELE ,CABLURI SI BUJII DEFECTE.
    fiind motor rotativ consma ulei pentru lubrificarea ROTOARELOR la 5000 turazi aczioneaza pompa de ulei si la 7000.
    DIN PRIRIA EXPERIENZA DAU CU PARERA NU ACCELERATI MOTURU ANAINTE DE OPRIRE PENTRUCA POMPA ANJECTEAZA ULEI AN ROTOR SI ANECAZI MOTORU BUJI .
    CUM SAL PORNITI CAND I ANECAT: BATERIA TRE SA FIE OK ,TI CHEIA AN START PORNESTI MOTORU 10 CU SECUNDE ANTRETIMP ACELEREZI ANCET PANA LA JUMATATE SI LASI ACELERAZIA REPETAND DUPA 10 SECUNDE OPRESTI SCOTI CHEIA SI ASTEPTI ANTRE TIMP FARA CHEIE AN CONTACT APESI IARASI PE ACELERAZIE SI LASI TIMP DE 30 60 SECUNDE SI DUPA ANCERCI DIN NOU REPETI SORNIREA PANA CAND ORI PORNE ORI TE LASA BATERIA.
    DISTRACTIE PLACUTA AAA PENTRU RESET BORD : APASATI DE 20/ 24 ORI FRANA AN TIMP DE 8 SECUNDE DA 8 SECUNDA SI VEZI INDICATORU ULEI CA SE RIDICA.
    Prendi mai multe info . Cristiantim86@live.it

    Răspunde
  2. Am avut rx8 fabricat in 2008. Cand am cumparat motorul era in stare foarte buna. am facut cu ea 280 km la ora pe autostrada. Chiar l-am intretinut foarte bine. Am verificat uleiul f des si l-am adaugat la timp. Am fost atent la toate lucrurile ca sa nu se strice motorul. Dar tot s-a stricat! Pacat ca au facut un motor de avion care se strica. Mai bine ar fi fost sa aibe un motor obisnuit. Masina aceea nu mai atinge mai mult de 130 km la ora actuala. Deci s-a stricat!

    Răspunde
    • Alex, îmi pare rău, dar chiar nu ştiu să răspund la o astfel de întrebare de ordin tehnic.

      Poate va reuşi să facă acest lucru un alt cititor mai priceput al acestui articol.

      Răspunde
  3. dar m-ar interesa pentru un mers decent la 100 de km constant cam cat indica computeru de bord ! mai exact cata benzina ai bagat tu de la bucuresti la galati ?

    Răspunde
  4. Arata superb. Dar vb ta gabriel, pe langa masina asta este recomandat sa mai ai si alta masina de oras (pt consum, nu de alta).

    Răspunde
  5. Arată foarte bine. Îmi place şi e şi destul de ieftină. Aş cumpăra eu o astfel de maşină, dar a cam dat criza peste mine şi mă limitez la micul meu Polo.

    Răspunde
    • E chiar recomandat să mai ai o altă maşină pe lângă un bolid ca Mazda RX8. Maşina normală, de oraş cu care să-ţi faci treaba şi bolidul cu care să te simţi bine :).

      Deocamdată, şi eu mă limitez la Megane-ul meu.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.