MailChimp nu e chiar gratis

Multă lume folosește MailChimp drept serviciu de email marketing (gestionare newsletter) pentru că e gratis. Lucrând de ceva vreme în zona asta, trebuie să recunosc că MailChimp este un serviciu de email marketing al naibii de bun, dar nu e chiar gratis. Mă rog, aici depinde și de câți abonați ai de gând să ai la una sau mai multe liste asociate contului.

Dacă ai un business local care va rămâne toată viața lui local și nu ai nici un plan de dezvoltare către viitor, poate te poți mulțumi cu un maximum de 2.000 de abonați. E drept că totul fiind gratuit nu vei avea deblocate anumite unelte de email marketing – e ca într-un joc freemium: îl descarci gratis din magazinul de aplicații, îl poți juca fără probleme, dar după un anumit număr de niveluri realizate va trebui să plătești ca să-ți cumperi diverse armuri, arme, stuff etc. ca să te simți confortabil.

E clar că băieții de la MailChimp știu să vândă foarte frumos. Te agață cu o chestie gratuită extraordinară, te aduc în sistemul lor și când vei crește cu lista de abonați… din lene, din obișnuință sau din necunoaștere vei rămâne la ei. Și vei începe să plătești la ei. Și crede-mă nene că vei plăti de îți va ieși pe ochi ca să-și “recupereze” cu vârf și îndesat timpul în care ai avut 2.000 de abonați moca. Este suficient să le privești lista de prețuri și să faci niște simulări pe cât te-ar costa o listă cu 2.500 de abonați. Apoi fă o simulare cu cât te-ar costa o listă cu 2.600 de abonați. Ei bine, vei observa cu ușurință cât de mult vei începe să plătești pentru doar 500 de abonați peste cât aveai “gratuit”.

Și nu o scriu cu răutate, ci chiar cu admirație. Oamenii fac business. Însă văd foarte mulți care se înghesuie la MailChimp ca la salvatorul lor gratuit. Ei bine, umblă o vorbă în piață: uneori suntem prea săraci ca să ne luăm lucruri ieftine sau în acest caz, gratis :) Think about it.

Ok, iar acum probabil vă întrebați ce folosesc sau ce am folosit eu pentru conturile firmelor cu care lucrez. Recunosc că am început cu MailChimp (de aceea știu atât de multe despre politica lor mișto de preț – în rest e un serviciu bestial). Dar când listele au început să crească m-am mutat la AWeber. Însă AWeber chiar dacă nu mi-a pricinuit nici un necaz grav, parcă nu era ce îmi doream eu. Chiar dacă era cu plată din prima, mi s-a părut din anumite puncte de vedere un pic mai rudimentar (cel puțin la interfața grafică) comparativ cu MailChimp. AWeber își făcea treaba la un preț bunicel, dar uneori am mai găsit prin anumite căsuțe de mail text aliniat aiurea pe mijloc dacă e să-mi aduc aminte de ceva mai puțin plăcut (adică se afișa aiurea în clienți de mail cu versiune mai veche).

Așa că acum am ajuns să folosesc GetResponse. Oricum probabil dacă sunteți în căutarea unui serviciu de newsletter cam peste astea 3 veți da prin comparații: MailChimp, AWeber și GetResponse. Cu GetResponse parcă mă simt un pic mai “la casa mea”. Interfața arată bine, adică e pe măsura MailChimp, aplicație pentru iOS și Android există (ceea ce AWeber nu avea și mi se pare rușinos în ziua de azi), iar campaniile se fac foarte ușor. Plus de asta, pentru că m-am tot plimbat de la MailChimp la AWeber și am sfârșit la GetResponse, am importat mai multe liste (multe din ele strânse și prin formulare Google) și importul s-a făcut foarte repede (aprobă cam 2.000 de contacte pe oră în zilele/orele lucrătoare dacă totul e ok). În rest ai integrări cam cu tot ce vrei și facilități cu care poți porni o mașină de marketing online bunicel (dar cam toate au asta, în special MailChimp). Și e și mai ieftin cu câțiva dolari față de Aweber, că față de MailChimp orice e mai ieftin :)

Și mai am o vorbă: dacă vrei să strângi abonați în liste cărora să le vinzi direct sau indirect diverse produse și/sau servicii, cu un serviciu gratuit nu vei fi atât de motivat încât să faci tot posibilul să strângi rapid peste 2.000 de abonați care să-ți aducă șanse mult mai mari de conversie decât 100 de abonați. Pentru că e gratuit. Și dacă tot e gratuit o poți lăsa pe mâine, pe poimâine și tot așa. Pe când dacă dai bani din prima lună te vei agita constant să atingi numărul maxim de abonați dintr-un prag pentru care ai plătit. Și vei fi mai atent ce gen de oameni targetezi să se aboneze, pentru că nemaifiind gratis acum îți pasă de calitatea listelor tale de abonați. Și când îți pasă de calitatea listelor tale de abonați nu te vei mai plânge că email marketingul nu merge/nu aduce conversie/are rată mică de deschidere etc. Succes!

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

9 comentarii la „MailChimp nu e chiar gratis”

  1. Cred ca depinde acum ce intelege lumea prin gratis, insa eu sincer nu prea cred ca e ceva gratis pe lumea asta, de ce? folosesti ceva, iti place, il recomanzi deci tot dai ceva inapoi, insa fiecare se minte pe sine asa cum vrea, cum crede.
    Cat despre mailchimp, eu sincer ca si dezvoltator mi-as face ceva personalizat…

    Răspunde
  2. Stii ce ma gandesc eu, ca si pe MailChimp, ar fi ok ce-i 2000 de abonati gratuiti, dar ma mai gandesc ca daca ai mai multi abonati, ai putea face mai multe conturi pe MailChimp, si.. imparti listele de email-uri in cate 2000. :) Deci sistemul ar fi inselat, si nici bani nu te-ar costa.

    Răspunde
    • Merge, dar nu mai ai statistici la un loc, grupuri țintă, retarget etc., iar asta presupune dublarea muncii la fiecare campanie, iar unde timpul înseamnă mulți bani, s-ar putea să fie mai costisitor.

      Răspunde
    • Exact cum zice Gabi, nu mai ai control… Si crede-ma ca mai devreme sau mai tarziu “te vor prinde”, si atunci o sa ai mai mult de suferit. Regula e simpla: vrei sa faci bani? Investeste! Inca nu s-a descoperit business-ul in care sa nu faci/investesti nimic si sa primesti bani…

      Răspunde
      • Uite chiar de faza asta am uitat să zic. MailChimp este cel mai “atent” serviciu de email marketing și îți blochează imediat ce domeniu i se pare suspect, deci e mai greu să recomanzi linkuri de afiliere către anumite domenii prin serviciile de mail marketing oferite de ei.

        Răspunde
        • Salut,

          Poti insera linkuri de afiliere de la profitshare sau 2 parale in MailChimp? Sau iti blocheaza contul?

          Multumesc!

        • Teoretic da. Practic îți recomand să îți pui fundațiile pe alt sistem de email marketing dacă îți propui să inserezi linkurile de afiliere direct în mailuri.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.