14 lucruri de bifat în checklist înainte să lansezi un magazin online Shopify

Vrei să-ți faci un magazin online Shopify. Felicitări, sper să îți iasă chiar dacă uneori va fi nevoie să faci mai multe încercări. Hai să vedem totuși un checklist înainte de lansare.

Magazin online Shopify - 14 lucruri inainte sa lansezi

Dacă vrei să-ți faci un magazin online Shopify, poți obține o perioadă de testare gratuită de două săptămâni. E suficient cât să lansezi un magazin online și să faci prima vânzare. De fapt, cele 14 zile sunt nici prea multe nici prea puține. Sunt exact atât cât trebuie ca să nu te lași pe o ureche (lasă că o să am timp), să îți configurezi magazinul și să începi să vinzi.

În cele ce urmează îți voi prezenta 14 elemente pe care trebuie neapărat să le faci înainte de a lansa un magazin online pe Shopify. Recomand să le parcurgi cu atenție și să ții cont de ele.

1. Adaugă mai multe canale de vânzare

Un sondaj făcut în 2017 de HBS (Harvard Business School) arată că doar 7% dintre cumpărători cumpără exclusiv online. Oamenii se informează din mai multe părți înainte.

Vanzare pe magazin online Shopify pe Facebook
Vânzare direct din shop-ul Facebook

Un magazin online Shopify se integrează rapid și doar cu câteva click-uri cu:

  • Facebook
  • Instagram
  • eBay
  • Amazon
  • Kik
  • Google Shopping
Vanzare pe magazin online Shopify pe Instagram
Vânzare direct din shop-ul Instagram

Ar fi păcat să dai drumul la magazinul online fără să beneficiezi de toată expunerea suplimentară pe care ți-o pot oferi acest canale de vânzare. Vei fi peste tot cu ușurință.

2. Adaugă un domeniu propriu

Nimeni nu o să cumpere nimic de la un magazin online cu o adresă web de tipul numemagazin.myshopify.com pentru că adresele pe subdomenii nu inspiră încredere.

Adaugare domeniu propriu magazin online Shopify

Înainte să-ți lansezi magazinul online trebuie neapărat să-ți cumperi un domeniu. Dacă vinzi în România, ia-ți domeniu .ro. Dacă vinzi internațional sau în USA, ia-ți .com.

Domeniul poate fi cumpărat de oriunde, iar domeniile .com, .net, .org etc. pot fi cumpărate direct de la Shopify din panoul de administrare. E chiar mai simplu, că nu mai faci setări.

3. Verifică de două ori plata cu cardul

Indiferent cu ce procesator de plăți ai ales să lucrezi, verifcă bine înainte că funcționează plata cu cardul. Cel mai simplu este să faci un produs care valorează 1 leu și să-l cumperi.

Pentru România eu recomand Netopia – mobilPay. Știu că nu sunt în lista de procesatori de plăți din setările inițiale Shopify. Însă discută cu ei și îți vor da pluginul.

E practic un plugin care se instalează peste Shopify și îți deblochează modulul lor de plată. Faci cont la ei, semnezi contractul (da, îți trebuie firmă) și apoi e simplu.

Dacă vrei să folosești Shopify Payments (prin Stripe – care momentan nu e disponibil pe România), fă-ți un cont Revolut (eu îl folosesc ca sistem de plată principal și în țară).

Contul Revolut nu e special pentru plăți Shopify, e un alt serviciu. Însă, printre altele, când îți faci un cont la Stripe, trebuie să bagi un cont bancar din altă țară, iar Revolut ți-l oferă.

Atenție, nu vei putea integra cu Shopify Payments dacă ai selctat la țară România, iar la currency lei, pentru că nu suportă lei. Trebuie să selectezi Euro, Dolari, Lire etc.

4. Fă-ți cont pe GetResponse și instalează din prima zi Privy

GetResponse este un serviciu de email marketing pe care eu îl folosesc de ani de zile pentru mai multe firme și clienți. Am folosit și MailChimp și Constant Contact și ConvertKit.

Am rămas la Getresponse pentru că au cel mai bun raport calitate preț și cel mai bun delivery rate (am obținut chiar și cele mai bune open rates). Fă-ți din prima cont la ei.

Email Marketing Get Response
Email Marketing Get Response

După ce îți faci cont pe GetResponse, îți setezi lucrurile simplu pe acolo (te îndrumă ei cu tot ce trebuie), intri pe Shopify și îți instalezi Privy din zona de aplicații.

Privy este un tool complet gratuit (pentru ce îți trebuie la început) prin care prinzi adresa de email a celor care îți vizitează magazinul. Gen: Bagă mail aici pentru cupon de 10% reducere.

Privy captează mailul oamenilor și apoi îl trimite în GetResponse de unde tu după aia le dai mailuri de câte ori vrei. Adică obții trafic gratuit din lista ta de abonați la newsletter.

Update: Dacă te intreresează să-ți iei versiunea premium de la Privy, poți să obții un discount dacă introduci codul URSAN20 la checkout. Au văut acest articol și mi-au dat codul :)

În plus, gândește-te că nu poți converti fiecare vizitator care îți trece pragul. Dar plătești pentru reclamă la Facebook și Google ca să-l aduci pe pagină. I-ai măcar adresa de email.

Popup email collector Privy
Privy este un tool gratuit, simplu și lightweight pentru un magazin online Shopify

Da, te vei gândi prima oară să integrezi cu MailChimp pentru că e gratis până în 2.000 de abonați, dar asta e și șmecheria lor. Te agață gratis și după cei 2.000 plătești de n-ai aer.

Combinația de GetResponse ca email marketing software plus Privy a mers mereu la mine indiferent că a fost vorba de magazine pe Shopify, PrestaShop, bloguri sau altele.

5. Pregătește-ți paginile standard

Este important să ai câteva pagini statice pe care eu le recomand să le ai la vedere pe site-ul tău, astfel încât vizitatorii să afle mai multe despre tine, despre concept și despre afacere.

Pagina contact magazin online Shopify
Așa arată o pagină de contact completă pe un magazin online Shopify
  • Homepage (Acasă) – este pagina cea mai importantă de pe magazinul online. Landing page-ul suprem pe care dacă majoritatea vizitatorilor nu aterizează din prima, o vizitează sigur după aia.
  • Contact – pagina de contact. Oamenii vor să știe că au cât mai multe posibilități de a intra în contact cu tine. Acolo pui formulare de contact, adrese de email, numere de telefon, hărți, tot.
  • Despre noi – este o pagină extrem de importantă. Această pagină generează încredere dacă este făcut cu un story bun. Un client care cumpără prima dată, va da pe aici să afle despre tine.
  • Întrebări frecvente (FAQ) – această pagină te va scuti de mult timp pierdut dând aceleași explicații la infinit clienților. Aici pui cele mai frecvente întrebări și cele mai bune răspunsuri la ele.
  • Shop – unele site-uri nu sunt direct magazine online și își pun magazinul online pe alte domenii sau subdomenii. Cu Shopify poți să ai și site și blog și shop simultan, dar pune în meniu și pagina asta.
Pagina Intrebari Frecvente magazin online Shopify
Cam așa ar putea arăta o pagină de tip FAQ pe un magazin online Shopify

6. Verifică-ți notificările pe email

Mă refer la notificările pe care fiecare client le primește după fiecare comandă, gen ”Mulțumim că ați comandat de la noi! Comanda ta va fi procesată și expediată rapid!

Notificari expediere comanda magazin online Shopify
Cam așa ar putea arăta un mail de confirmare comandă pe un magazin online Shopify

Shopify îți pune la dispoziție deja câteva template-uri de emailuri automate, iar dacă îți faci magazinul online în engleză teoretic nici nu trebuie să customizezi prea multe pe acolo.

Dacă îți faci magazinul în română, va trebui să intri, să le traduci, să le personalizezi și să le adaptezi. Asta îi va crea clientului o senzație mult mai profi, ceea ce generează încredere.

De asemenea, îți recomand profund să-ți faci un autoresponder bun pe GetResponse, adică o sesiune de emailuri care pleacă automat și programat către client, ca să te cunoască.

7. Fă un audit pe conținut

De multe ori lucrezi atât de mult la magazinul tău online încât nu îți mai dai seama de mici greșeli de tastare, virgule, puncte, majuscule etc. Roagă pe cineva să arunce o privire.

8. Optimizează imaginile

  1. Dă nume descriptive imaginilor din start. Adică pix_rosu.jpeg, nu DCM1000234.jpeg. Folosește în denumirea imaginilor cuvintele sau expresiile cheie pentru care dorești să fii găsit.
  2. Optimizează atributele alt cu atenție. Atributele te tip alt ale imaginilor sunt bune pentru accesibilitate pe net și SEO. Idem punctul 1 – bagă descrieri SEO acolo pentru ce vrei să fii găsit.
  3. Redu dimensiunea imaginilor. Imaginile de peste 2MB (deși și 2MB e mult) nu au ce căuta pe site-ul tău. Cu cât sunt mai mari imaginile, cu atât siteul se încarcă mai greu și te afectează SEO.
  4. Alege tipul corect de fișier. De obicei, marea majoritate e imaginilor vor fi în format .jpeg, .jpg sau .png. Dar nu te sfii să folosești uneori un .gif pentru thumbnails sau imagini decorative.
  5. Optimizează thumbnails. Thumbnails sunt imaginile în miniatură care apar peste tot pe site, iar ele afectează viteza de încărcare și implicit partea de SEO. Adigură-te că sunt mici.
  6. Testează imaginile. Vezi și tu care imagini convertesc (vând) mai bine. Uneori s-ar putea să-ți meargă mai bine cu imagini pe fundal alb, alteori cu imagini cu fundal natural. Testează.

9. Instalează Google Analytics

Vrei să urmărești imediat după ce ai lansat tot traficul tău. Ce vine, de unde vine, care e rata de conversie și multe alte detalii de trafic despre site-ul tău. Iată cum integrezi.

10. Fă un plan de marketing de prelansare

Fără un plan de marketing și un plan de business, afacerea ta online are foarte multe șanse să nu reușească. Am făcut un video în care am discutat despre importanța planului.

11. Ajustează-ți setările de taxe și de livrare

În 99% din cazuri Shopify detectează automat taxele aferente țării în care ești și le pune corect. De exemplu, pentru România pune automat TVA de 19% și județele de livrare.

Pe partea de livrare trebuie să setezi taxele sau opțiunile și condițiile de livrare gratuită (de obicei livrarea gratuită atrage cel mai mult la americani, că e mai scumpă).

Dacă ești în România și vrei să-ți faci magazinul online pentru aici, poți să te integrezi foarte ușor cu Fan Courier utilizând extensia asta de aici. E gratută la 30 de AWB-uri.

12. Asigură-te că oamenii te pot contacta cu ușurință

În primul rând asigură-te că pe fiecare pagină a site-ului tău (recomand în footer) să ai datele de contact: număr de telefon, adresă, email, program de lucru și hartă.

În al doilea rând, în anumite domenii 48% dintre conversii se realizează din discuțiile de pe live chat-ul de pe site. Poți să-ți instalezi un astfel de plugin și tu, folosind LiveChat.

13. Instalează doar aplicațiile esențiale

În magazinul de aplicații Shopify vei găsi o tonă de aplicații. Nu ai nevoie de foarte multe dintre ele, mai ales atunci când ești la început. Nu te încărca inutil cu aplicații.

De fapt, o să-ți ofer mai jos 4 articole de pe blogul Shopify, ca să îți faci o idee legată de cele mai populare aplicații. Dar și în acest caz, îți recomand să instalezi doar ce ai nevoie.

14. Asigură-te că ai setat corect informațiile tale de facturare

Ca doamna contabilă să nu te certe :), asigură-te că ai băgat corect datele cardului de firmă cu care plătești și ai trecut numele firmei corect la secțiunea de billing.

Dacă nu ai firmă, nu e nici o problemă, dar trebuie să te asiguri că datele cardului sunt corecte și că ai bani pe el, ca să nu ți se întrerupă serviciul când ți-e lumea mai dragă.

Concluzii lansare magazin online Shopify

Magazin online Shopify Romania
Începe un magazin online Shopify Romania

Cam astea ar fi cele 14 elemente din checklist pe care le recomand înainte să lanzezi orice tip de magazin online, nu doar un magazin online Shopify. Cel mai important e să începi.

28 de comentarii la „14 lucruri de bifat în checklist înainte să lansezi un magazin online Shopify”

  1. Buna,
    Vreau sa imi deschid magazin pe Shopify (am firma, SRL – neplatitor de tva) si am inteleg ca e posibil sa am nevoie de cod special de TVA pentru shopify pentru ca e platforma straine. Am tot cautat info de genul, dar nu gasesc exact o informatie care sa ma ajute. Are cineva idee daca am nevoie de cod separat de TVA daca vand prin shopify in Romania?

    Răspunde
  2. Salut, e foarte utila informatia de aici multumim mult. Am si eu o intrebare planificam sa deschidem un magazin online pe Shopify, suntem stabiliti in Chisinau Moldova, planificam sa vindem in afara tarii. In acest caz putem conecta stripe tinem sa mentionam ca revolut avem.
    Multumesc!

    Răspunde
    • Salut! Nu prea. Poti incerca o combinatie cu Stripe, dar nu au suport oficial inca pentru Romania. Plus ca nu prea ar avea incredere lumea sa vada atunci cand achita ca achita la o persoana fizica. Eu unul nu as avea incredere.

      Răspunde
  3. salut! daca fac cont revolut, cand completez la Shopify tre sa trec alta tara si sa pun preturile in euro sau dollari. exista o varianta in care sa tin preturile in lei??

    Răspunde
  4. Recent am vazut un magazin online facut in Shopify care a intrat intr-una dintre retelele de afiliere romanesti. Ce mi-a sarit in ochi: lipseau „chestii” minime care ar trebui sa existe pe un site care vinde ceva. Printre acestea, datele firmei (de exemplu).
    Urat sau frumos, bun sau rau, orice site care vinde si un ac trebuie sa ofere o serie de informatii minime.
    Scriai acolo ca nu trebuie sa ai o firma ca sa-ti faci un magazin onlinde pe Shopify (poate am inteles eu prostii ca in multe cazuri). Este ok (cred eu) daca faci acest magazin online doar de test, sa „te joci”, fara sa vinzi ceva. Din secunda in care incepi sa vinzi trebuie sa ai o forma legala: SRL, PFA, I.I etc.
    Parerea mea, vorba lui Vacaroiu! :)

    Răspunde
    • Așa este, orice treabă serioasă are în spate o firmă. Însă în SUA știam că poți să startezi o afacere și ca individual și apoi o transformi în firmă de la o anumită sumă.

      Răspunde
  5. Cam cat castigi din afiliere? Nu zic ca e rau, e normal ca la cate sfaturi bune dai sa castigi si tu ceva din reclamele de pe blog? Dar ca fapt divers, cat ai castigat ieri din reclamele care ne par pe blog?

    Răspunde
    • Îți răspund direct: cam 68 de euro pe lună. Adică insignifiant. Îmi place prea mult ceea ce fac. Nu mă voi îmbogăți de pe urma celor care își fac magazine online pe Shopify în România.

      Misiunea mea e alta.

      Conform statisticilor, o țară este puternică în mediul economic acutual doar dacă are antreprenoriat. Fără oameni care să facă bani (antreprenori) nu vom putea schimba țara. Nu poți să schimbi țara și mediul în care merge fiică-ta la școală doar prin share-uri și comentarii pe Facebook. Eu susțin antreprenorii de orice vârstă (în limita timpului disponibil).

      Eu câștig peste 3.000 euro pe lună (emit facturi, plătesc taxe), ca fapt divers. Repet, ca fapt divers. Din jobul meu full time.

      Deci comisioanele de la Shopify sunt o pizza (pe care o merit btw). Asta ca să ne înțelegem – pentru că primesc zilnic mesaje de la oameni care cred că cu 200-300 de euro pot să mă cumpere și să le fac magazinul online. Le răspund aici – nu pot: https://www.gabrielursan.ro/intrebari-frecvente-despre-shopify/

      Totuși, dacă reușesc ca măcar 1% din cei care vor un business online să reușească datorită mie, eu sunt mulțumit. România visurilor noastre (pentru copiii noștri) se face cu fapte, nu cu vorbe.

      Eu vreau să ajut antreprenorii să facă profit fără să fie necesar să cumpere un curs wow de 500 euro care să le dea aceleași informații pe care le pot oferi și eu gratuit (problema e că eu nu am timp și vă livrez mai greu, știu – aveți răbdare, urmăriți-mă și veți fi fericiți).

      Dar problema nu e asta. Eu sunt dispus să ofer toate informațiile pentru care am plătit în ultimii 14 ani dacă ești dispus: 1. Să începi. 2. Să termini. Atât.

      Mă vei înțelege mai târziu dacă nu m-ai înțeles deja.

      Răspunde
  6. Am un magazin online Shopify de 2 ani pe Romania. Imi merge bine, adica imi scot cu mult peste cei 29 de dolari pe luna pe care ii dau la ei, mai ales ca unii mi-au cerut 5000 euro ca sa-mi faca un magazin similar. Sunt multumit. Cum pot sa ies in afara?

    Răspunde
  7. Vreau sa-mi fac un singur site. Adica sa am totul acolo ca sa aduc tot traficul pe un singur domeniu. Merita sa am un blog separat pe WordPress si un magazin online pe Shopify separat? Nu as vrea sa risipesc traficul pe domeniu si as vrrea sa monitorizez totul la un singur loc. SE poate?

    Răspunde
    • Cu un magazin online Shopify poți să ai tot ce trebuie la un loc. Și blog, și magazin online și site de prezentare. Uite un site din România care face asta și (business-ul în sine) are 1,6 miloane de euro cifră de afaceri: https://www.abeauty.ro

      Eu l-am făcut. Au și blog, au și site de prezentare. Au și magazin online. Totul pe același domeniu. Și se adresează doar pe Romania.

      Răspunde
  8. Am configurat GetResponse pe blog si mi-am facaut o zona de autorespondere de 15 zile. Crezi ca e suficient zi de zi 15 zile mereu? Vand cosmetice.

    Răspunde
  9. Am tot cautat pe net chestii despre shopify si la tine Gsbriel Ursan le-am gasit,. Stii sa explici pe intelesul oricui. Te urmaresc cu atentie.

    Răspunde
  10. Chestii de bun simt, mai ales punctul 4. Daca nu ai un email marketing si un autoresponder de genul asta esti ca si mort daca dai drumul la un magazin online fara el. Gabriel, astept urmatorul video.!

    Răspunde
    • Da, știu că sunt mult mai multe de discutat pe acest aspect însă dacă îți faci contul pe GetResponse știi că primești training day-by-day și cam știi ce să faci. Și eu consider că ce am spus la punctul 4 este esențial.

      Pentru că din tot traficul pe care îl ai e păcat să nu obții măcar o înscriere la newsletter. O înscriere la newsletter înseamnă clienți calificați care vor să afle mai multe despre produsul sau serviciul tău (mai ales dacă au dat cu double-opt-in). Plus că o dată ce s-au înscris sunt ai tăi.

      Eu nu aș lansa nici măcar un blog fără o listă pe GetResponse combinată cu Privy.

      Spre exemplu, eu ieri am avut 1.234 de oameni care au vizualizat acest articol. Din toți acești oameni, aproximativ 194 s-au înscris la newsletter (adică am o șansă reală și gratuită sau mai comunic cu ei).

      Imaginează-ți că tu vinzi pijamale. Ai făcut reclame pe Facebook și pe Google Ads. Au intrat oameni pe siteul tău. Cu o combinație GetResponse + Privy ai adăugat cel puțin 10% din vizitatori la newsletter pentru că le-ai dat o super reducere. Să zicem că ai avut 1.000 de vizitatori unici.

      Au cumpărat puțini sau nici unul, însă cu această combinație profiți de traficul trimis (și pe care l-ai plătit) ca să le captezi măcar adresele de email. Când trimiți o ofertă irezistibilă pe email vei avea niște clienți calificați gata să afle mai multe despre ce oferi tu (deci banii pe reclame nu au fost degeaba).

      Înțelegi de ce trebuie să faci asta din prima, da? :)

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.