Lecție de marketing cu Pharrell Williams

Bănuiesc că ați auzit cu toții melodia Happy a lui Pharrell Williams. Dacă nu, am să pun oricum videoclipul melodiei în acest articol. Mai mult, s-a creat un fenomen viral foarte frumos în jurul Happy. Mie îmi place și melodia în sine, dar și videoclipurile create de oameni simpatici din întreaga lume. Inclusiv la Galați avem create două videoclipuri pe melodia Happy a lui Pharrell – le puteți vedea aici.

Însă fenomenul din jurul Happy e atât de fain încât merită analizat și dintr-o perspectivă de marketing. Pentru că avem ce învăța. Melodia Happy a lui Pharrell Williams este coloana sonoră pentru filmul de animație Despicable Me 2 (un film foarte apreciat de altfel, pe care eu din păcate nu am apucat să-l văd, dar l-am pus acum pe listă). Pharrell Williams este un artist premium din punctul meu de vedere. Agenția de publicitate We are from L.A. are oameni foarte creativi. Proiectul primului videoclip de 24 de ore pentru melodia Happy a fost unul genial.

Puse cap la cap, toate cele 4 elemente au creat succes prin viralitate și viralitate prin succes.

Melodia sună foarte bine. Aici e meritul lui Pharrell. În general, Pharrell își fructifică foarte bine realizările într-o manieră mai puțin agresivă, dar care reușește să ajungă foarte repede în prim plan. Nu scoate limba pe afară, se ferește de scandaluri și face cu adevărat muzică bună. Îmi place.

Concret. Melodia Happy este soundtrack pentru Despicable Me 2. Pe 21 noiembrie 2013 (ziua când am împlinit 27 de ani :)) a fost încărcat pe Youtube videoclipul piesei care făcea trimitere către site-ul 24hoursofhappy.com unde se putea urmări din oră în oră timp de 24 de de ore mai multe bucăți din videoclipul Happy. Genială idee. Intrați și veți vedea. A fost suficient să fie create câteva videoclipuri de gen “Happy în orașul meu” și a apărut factorul de viralitate care s-a autopropagat rapid în mai multe orașe din lume. În România a ajuns prima dată la București, a fost discutată și publicată ideea în mass-media, iar versiunile Happy din mai multe orașe ale țării nu ai încetat să apară.

Nu e nevoie de prea multe explicații sau analize ca să vă dați seama de succesul acestui proiect frumos din care cei care au tangențe cu marketingul merită să învețe (adică eu :)). Video Happy – Pharrell Williams mai jos.

Video Happy Pharrell

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

3 comentarii la „Lecție de marketing cu Pharrell Williams”

  1. Prima oara am auzit ‘’Happy’’ la radio in maxi-taxi. Si cum mi se intampla de obicei, pentru ca nu sunt familiarizata cu genurile muzicale ultramoderne, nu cunosc melodia sau cantaretul si daca imi suna placut ( ”Muzica iaște aceea care ne gâghilă urechile într-un mod plăcut.” – Caragiale), sunt atenta la refren si apoi caut sarguincios pe youtube.
    ‘’Happy’’ make us very happy. Atinge o coarda care vibreaza generand fericire. Chiar si pentru ‘’over 50’’, asa ca mine.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.