Lămuriți-mă și pe mine cu o chestie la Bounce Rate

Cred că știu ce e acela Bounce Rate, care tradus în limba română înseamnă Rată de Respingere. Cred :)

Se măsoară în procente și reprezintă One Page Visits/Total Page Visits. Cu cât ai bounce rate-ul mai mare, cu atât e de rău pentru că vizitatorul nu a găsit site-ul tău suficient de atractiv sau util (nu era ceea ce se aștepta, ceea ce căuta etc.) –  sunt mai multe motive pentru un bounce rate mare, dar nu am să le detaliez pe toate acum, că nu ăsta e scopul articolului. Problema mea este că aveam până acum un Bounce Rate situat în jurul valorii de 50% și înțeleg că dacă te situezi în jurul acestei valori e destul de ok pentru un blog relativ generalist ca al meu.

De ceva vreme, valoarea Bounce Rate-ulului meu a crescut la aproximativ 80%.

Am observat acest lucru pentru că m-am hotărât de curând să folosesc din nou statisticile oferite de t5.ro deoarece se integrează direct cu Google Analitycs.

Nu înțeleg ce s-a întâmplat pentru că nu am schimbat nimic în stilul de scris, în frecvența publicărilor de articole sau în tipul de subiecte abordate. Recunosc că am mai bibilit pe la pluginuri, dar cu suficientă vreme în urmă încât să nu-mi mai aduc aminte :) – clar nu au fost modificări capitale și de asta nu mi-am obosit memoria. Însă, îmi aduc aminte de un articol scris de Mihai Palantin pe vremea când avea blog, în care explica că o valoare a Bounce Rate-ulului mare nu e neapărat rea, pentru că ține de anumite setări ale blogului – sper să nu mănânc ciuperci și să-mi aduc aminte.

Anyway, orice sfat sau părere e de bun augur. Mulțumesc anticipat! Între timp, dacă observ care e factorul care a dus la o creștere relativ bruscă a valorii mele procentuale pentru Bounce Rate revin cu siguranță cu un update la acest articol în care explic ce și cum.

Update: cred că unul dintre factorii pentru care mi-a crescut așa tare Bounce Rate-ul este funcționalitatea Photon din pluginul Jetpack. Această funcționalitate preia imaginile pe care le adaugi pe blog și le servește direct de pe serverul WordPress, folosind un link extern care nu are legătură cu blogul tău, iar când dă lumea click e ca și cum ți-ar fi părăsit site-ul. Pe lângă faptul că nu am observat o reală îmbunătățire a vitezei de încărcare a blogului (că teoretic pentru asta e funcționalitatea), iată cum am prins-o că mă “ajută” la creșterea valorii Bounce Rate. Am dezactivat Photon din pluginul Jetpak. Într-o săptămână îmi voi da seama dacă de acolo e buba sau nu.

P.S.: Pentru cine nu a înțeles mai exact cum se măsoară Bounce Rate sau ce este Bounce Rate, am pus o imagine care cât de cât ar putea face lumină. Valoarea Bounce Rate se poate măsura direct dintr-un cont de Google Analytics pe care ți-l poți face gratuit aici. După ce urmezi instrucțiunile de înregistrare ți se va genera un cod de urmărire pe care trebuie să-l pui pe site.

Ce este Bounce Rate

Sursă foto: analytics-ninja.com

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

28 de comentarii la „Lămuriți-mă și pe mine cu o chestie la Bounce Rate”

  1. Vrei BR bun? Pune de două ori codul din Analytics pe blog. O să fi beton :D. Din câte știu eu, BR se calculează doar atunci când vizitezi de la a doua pagină în sus. Intri-ieși, ados. Nu se pontează. Din clipa când am dat click pe alt link de pe blog, atunci se învârte contorul :D. Sper să nu vorbesc prostii. Acum câteva luni eram bun la chestiile astea, dar m-am lăsat de meserie. N-am mai stat să citesc despre SEO și alte rahaturi. Doar am adăugat conținut.

    Răspunde
    • Wow, ce repede le observi :). În condițiile unui Bounce Rate mare iau în calcul orice, inclusiv timpul de încărcare a blogului, chiar dacă Jetpack Comments nu încarcă așa tare. Experimentez să văd dacă numărul de comentarii se va păstra la același nivel. În urma unei scurte analize, mi-am dat seama că unele persoane sunt forțate (din cauza adresei de mail recunoscută automat) să comenteze cu profilul lor de WordPress cu care nu mai au blogul asociat și automat nu mai au linkurile pe blogurile actuale atunci când lasă un comentariu. Bine, ei își pot rezolva treaba asta destul de ușor adăugând linkul de la blogul actual la profilul de WordPress asociat adresei de mail cu care comentează, dar uneori n-au chef să facă modificări de genul ăsta :)

      Răspunde
        • Jetpack merită să ai instalat pentru alte funcționalități. Cu sistemul de comentarii mai stai un pic să văd și eu cum mai decurg treburile :), mai ales dacă nu ești hotărât.

        • Il am, mai putin sistemul de comantarii. Astept un review.
          Tu ce crezi din experienta ta, related Posts cu sau fara thumbnails?

        • Eu am folosit fără (pe vremea când am folosit, acum am revenit de azi la reamintirea ta :)). La mine nu se vede bine cu thumbnails plus că ține un pic și de încărcare.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.