Întrebări frecvente despre Shopify

Pentru că primesc zilnic zeci de mesaje în urma videoclipului de pe YouTube despre Shopify, îți voi scrie aici răspunsul meu la mai multe potențiale întrebări pe care le-ai avea, ca să e conomisesc timp și energie.

Dacă mi-ai cerut pe email la gabriel.gsmro@gmail.com un cont pe Shopify cu o perioadă mai mare de trial, să știi că ți-am creat unul acum. Vei primi (dacă nu ai primit deja) un mail din partea Shopify ca să-ți finalizezi contul pe respectivul magazin. Dacă nu mi-ai cerut pe email și mi-ai cerut pe messenger, te rog să-mi dai solicitarea pe email.

După ce ți-ai finalizat contul poți începe să te joci pe acolo fără să ai grija celor 14 zile de trial. Trebuie totuși să știi că pentru a activa anumite facilități (precum atașarea unui domeniu propriu de tipul www.numelemagazinuluimeu.com) va trebui să treci pe un plan cu plată.

După ce termini setările cu magazinul online, dă-mi un email în care să-mi reamintești numele magazinului tău, iar eu îți voi transfera drepturile depline de utilizare, moment din care vei începe să plătești planul tarifar către Shopify.

Ok, acum să trecem la cele mai frecvente întrebări pe care le primesc despre Shopify.

Se câștigă bani reali din treaba asta?

Da, dar e de muncă la fel ca în orice afacere. Nu se câștigă bani ușor. Nu se câștigă bani fără să investești în educația ta. Nu se câștigă bani fără să pierzi câteva nopți în care te informezi, greșești, înveți și apoi o iei de la capăt. Nu îți poate da nimeni pașii concreți ai succesului. Trebuie să înțelegi afacerea pe propria ta piele, iar înainte să întrebi pe cineva dacă te poate ajuta, trrebuie să ai un minimum de cunoștințe necesare ca să pui întrebări specifice, nu generalități.

Îmi trebuie firmă ca să vând pe Shopify?

Da. Da, dacă vrei să fii legal în primul rând. Da, dacă vrei ca să cumpere cineva de la tine. Legat de partea de legalitate imaginează-ți că nici un procesator de plăți normal la cap și cu comisioane bune nu încheie contracte cu persoane fizice.

Și doi, imaginează-ți că nici un american nu va mai cumpăra de la tine când vede că plata merge către Gheroghiță Popescu din România pentru produsele comandate. Trebuie să ai o entitate juridică în spate pentru a genera un plus de încredere.

Dacă vrei să vinzi în alte țări concurența este acerbă, iar clienții nu cumpără doar datorită prețului. Trebuie să fii credibil, serios, să construișeti un brand. Să faci o afacere în primul rând.

Cum adică afacere?

Păi asta este un magazin online. Este o afacere. Fie că ți-l faci pe Shopify, fie că ți-l faci pe o altă platformă, magazinul online este o afacere. Adică trebuie să faci managementul afacerii, să te joci cu termeni gen P&L, să îți faci un plan de afaceri, să faci analiză de piață.

Dacă te trezești cu întrebări gen: Ce merge acum la început? sau Ce îmi recomanzi să vând? sau Pe ce să mă axez? înseamnă că ești total naiv, că nu ți-ai făcut temele și că proiectul este sortit eșecului. Pentru că nu ai făcut minimul de efort necesar să înțelegi în ce vrei să te bagi.

Și chiar dacă cineva ar ști răspunsul la întrebările tale (eu nu, cu siguranță) ți-ar cere multe mii de euro bune înainte să-ți ofere toate acele informații.

Cum implementez plata cu cardul?

Trebuie să ai firmă ca să faci contract cu un procesator de plăți. Eu recomand MobilPay. Au comisioane mai mici decât alți procesatori de plăți din afara țării. Plus că fiind români poți comunica mai ușor cu ei la implementare și suport.

Stai liniștit, știu că nu-ți apare să selectezi MobilPay în Shopify, dar după ce închei contractul cu ei îți vor da ei linkul de instalare a extensiei de plată.

Cum vin banii la mine?

Dacă faci dropshipping este exclusă plata ramburs din start. Clientul plătește produsul la tine pe site cu cardul. Tu comanzi produsul pe AliExpress și îl plătești din banii tăi cu cardul tău, numai că pui ca adresă de livrare adresa clientului. Procesatorul de plăți îți virează banii în cont peste vreo 3-5 zile. Adică trebuie să ai niște bani de rulaje la început.

Dacă fac magazin pe Shopify vânzările vin de la sine?

Nu. Shopify este doar o platformă. Mai mult, când te înscrii la ei vei primi newslettere cu sfaturi utile și inspirație. Ca să faci vânzări trebuie să faci publicitate. Și e altă mâncare de pește.

Tu ai făcut dropshipping?

Nu, eu personal nu am făcut dropshipping. Eu mă pricep doar la partea tehnică. Nu știu să-ți dau sfaturi legate de ce produse să alegi, cum să-ți faci firma sau cum să te promovezi. Eu te pot ajuta strict la chestii tehnice legate de site. Habar nu am ce vinzi și nici nu mă interesează. Dacă contractezi firma mea pot să-ți garantez că magazinul va funcționa. Restul depinde de tine.

Cum e cu taxele și impozitele?

Din păcate nu știu. Legea e atât de schimbătoare încât îți recomand să apelezi la un avocat, un jurist sau un contabil bun și să cumperi consultanță de la ei. Nu degeaba oamenii au aceste meserii și câștigă bine de pe urma lor, pentru că vând consultanță :)

Mă poți ajuta?

Eu personal nu mai am timp disponibil să preiau alți clienți. Dacă vrei ajutor, scrie-mi pe email și îți fac legătura cu un freelancer din Cluj cu care colaborez și eu și nu e foarte scump.

Te pot întreba ceva în privat?

Da, bineînțeles. Dar numai dacă nu ai găsit răspuns la potențialele tale întrebări în articolele mele. Ca să facilităm comunicarea, iată care sunt pașii.

  1. Intră aici. Citește toate articolele și comentariile de la ele. În proporție de 90% sigur ți-ai găsit răspunsul.
  2. Dacă nu ți-ai găsit răspunsul, lasă comentariu direct la articol. Dacă nu știu eu măcar răspunde comunitatea, iar eu nu voi mai fi obligat să răspund de 20 de ori pe zi la aceeași întrebare pusă de persoane diferite.
  3. Dacă răspunsul tău se află în acele articole voi ști și voi ignora întrebarea ta de pe email, messenger etc. Nu vreau să par nașpa, dar cu 20 de abordări zilnic despre Shopify nu pot să duc și familie și copil și job de 8-12 ore pe zi și prieteni și altele. Înțelegeți-mă și pe mine și faceți vă rog un minim de efort să vă informați în prealabil legat de ce v-am pus la dispoziție. La urma urmei e în interesul vostru și al afacerii voastre.
  4. Momentan nu mai am timp deoarece sunt full de clienți, dar pe viitor, ca referință puteți citi mai multe aici despre consultanța pe care o ofer.

În încheiere vreau să vă spun că dacă faceți un pas în această direcție faceți-l cu toată seriozitatea și implicarea deoarece nu e ușor și nimeni nu-ți poate recomanda exact ce să faci. Trebuie să-ți folosești inteligența și inspirația ca să iei decizii, să faci acțiuni și să înveți pe tot parcursul drumului tău către succes.

Eu te apreciez că îți dorești să pornești pe această cale și sunt alături de tine așa cum pot :)

Toate cele bune,

Gabi

P.S.: Te poți abona la newsletter sau mă poți urmări pe Facebook/YouTube dacă vrei să ținem legătura. A, și am și Instagram :)

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

66 de comentarii la „Întrebări frecvente despre Shopify”

  1. Buna seara! Am o intrebare: cum pot seta in shopify 2 tarife pentru curier, unul pentru Bucuresti(ex.20 de lei) si altul pentru provincie(ex.25 lei) ? Momentan imi apare un singur cost pentru ambele situatii. Din pacate este cel mai mare, de 25 de lei.
    Multumesc.

    Răspunde
    • Salut Ionuț! Îți recomand ca la zone de livrare pe România să faci o opțiune pe care să o definești București Fan Courier (sau numele curierului) și să o pui cu 20 lei și o altă opțiune gen Restul țării (25 lei). Iar oamenii vor selecta din cele 2.

      Răspunde
    • Buna!

      1. Da, asta este si schopul. Dupa ce ti-ai terminat de facut websiteul sa il treci pe domeniu propriu.
      2. Facturile nu se genereaza automat, neavind program de facturare integrat. Va trebui sa faci facturile si gestiunea contabila separat. Gestuinea produselor din stocul magazinului online se scade si se actualizeaza automat daca la asta te referi.
      3. Nu am inteles ultima intrebare. Daca ai plata ramburs si vrei sa ramai doar cu plata ramburs ca metoda de a accepta platile, nu trebuie sa bagi nici un cont de procesator de plati gen Netopia – MobilPay.

      Răspunde
  2. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu o informatie legata de platforma de Shopify:
    – Ce tip de abonament ( 29$, 79$ sau 299$) permite trimiterea direct din platforma(sau dintr-o aplicatie ce trebuie instalata), pe email clientului factura pentru comanda plasata ( indiferent de modalitatea de plata cu cardul sau ramburs la livrare), dar si inregistrarea ca si persoana juridica ( sa introduca CUI, J, adresa etc)

    Am observat ca planul basic (29$) nu permite inregistrarea ca si persoana juridica la plasarea unei comenzi.

    Multumesc!

    Răspunde
    • Buna ziua! Toate abonamentele permit colecatarea datelor. Adica si cel la 29$.

      Mergi te rog pe Settings > da scroll in jos > la Form options bifeaza in loc de Hidden (ascuns) pe Optional la Company Name, sau la Required daca e obligatoriu.

      In ceea ce priveste facturarea, trebuie sa iti alegi un program de facturare si sa vezi daca se integreaza. Insa daca nu ai multe facturi, cel putin la inceput iti recomand sa colectezi datele firmei prin Shopify si sa faci facturile manual.

      Nu stiu daca am raspuns exact la intrebarea ta, dar sper ca a fost de ajutor macar intr-o mica masura.

      Răspunde
    • Bună, Gabriela! Da, se poate. Accesezi meniul Online Stori din stânga, apoi accesezi Themes, selectezi Actions și din meniul drop-down apeși pe Edit languages. Apoi seletezi română și nu vei vedea că există traducere automată, însă veiu putea traduce tu câmpurile.

      Răspunde
  3. Salut,
    Cum leg un domeniu. ro existent, la magazinul meu de shopify?
    Stiu ca se face din contul de rotld insa nu am inteles unde si ce trebuie sa bag fiindca shopify nu au tutorial si pt rotld.
    Multumesc anticipat!

    Răspunde
      • In caz ca mai e valabila intrebarea, am avut aceeasi problema si am rezolvat-o printr-un cont lunar free pe cloudflare.com; acolo am legat practic serviciul lor la domeniul obtinut de la ROTLD, si am putut sa fac direct din Cloudflare toate setarile pentru legarea cu shopify (CNAME si A record). La fel si pentru mailuri cu MX. Pentru mail am cumparat un abonament Gsuite de la Google legat tot cu Cloudflare si aia a fost. Hope it helps.

        Răspunde
  4. Salut, imi sunt de folos toate materialele tale. Doresc sa vand produsele mele in Romania (nu dropshipping). Am vazut pe abeauty.com ca site-ul si toate comenzile acestuia sunt in limba romana. Unde pot face asta si eu? La inceput vreau sa ma axez doar in limba romana… mai tarziu pot adauga si alte limbi?
    Multumesc

    Răspunde
    • Bună! Pe aBeauty.ro am tradus eu manual tema. Intri la theme Language, selectezi româna și apoi traduci direct acolo din interfață din engleză în română. După aceea poți să pui câte limbi dorești dacă vrei să te extinzi internațional. Mult succes!

      Răspunde
  5. Ai spus ca:
    “Tu comanzi produsul pe AliExpress și îl plătești din banii tăi cu cardul tău, numai că pui ca adresă de livrare adresa clientulu”
    Deci sa inteleg ca la fiecare comanda eu o sa trebuiasca sa comand fiecare produs de pe aliexpress din banii mei, nu?
    Si iese profit daca fac asa?

    Răspunde
      • Aha ok, multumesc foarte frumos pentru raspuns, chiar apreciez, cautam si nu stiam pe cine sa intreb, iti multumesc mult.
        Daca mi-ai mai putea raspunde inca la ceva as aprecia mult, te rog
        Ce se intampla in momentul in care eu nu am niciun ban si un client comanda un produs sau mai multe, comanda va fi in hold pana voi putea cumpara de pe ali express nu?
        De asemenea, in momentul in care clientul da comanda de acel produs mie imi vor aparea detaliile comenzii pe shopify ca sa pot da comanda de pe aliexpress in numele lui, nu?

        Răspunde
  6. Buna,

    Am citit toate articolele tale despre shopify sunt foarte utile. Intrebarea mea este daca sa aleg shopify pentru ca nu imi dau seama daca pot adauga la transport urgent cargus sau oricare firma de curierat din Romania. Este posibil?

    Răspunde
  7. Salut! Vand deja pe eMAG si stiu ca un procent ridicat dintre clienti prefera plata ramburs. Exista vreo metoda de integrare a sistemului ramburs / cash on delivery pe Shopify pentru Romania?
    Multumesc anticipat!

    Răspunde
    • Dap. La metodele de plată faci metodă Custom și selectezi Cash on delivery. Sau îi dai ce denumire vrei tu și în câmpurile de acolo dai explicații legate de cum să procedeze (ex.:” Vei plăti numerar la livrare curierului”)

      Răspunde
  8. Mereu Cristian,nimic nu este mai direct si usor … Daca tu nu te dedici 101% pentru ceea ce vrei sa faci,mai bine apuca-te de ski ;) Poate ajungi la Olimpiada !

    Răspunde
  9. Salut! sunt din Arad, si as dorii sa iti cer ajutorul personal LIVE sa imi pot forma si eu un magazin shoppify. cum putem lua legatura mai privat si mai direct si usor. preferabil sa ne vedem pentru ca este mai bine. Multumesc!

    Răspunde
  10. Salut! Am urmarit videoclipul pe youtube, am facut site-ul dar cum fac sa-l promovez? Am facut reclama si pe facebook

    Răspunde
  11. In primul rand, multumesc mult pentru informatii. In al doilea, daca m-ai putea ajuta, as avea o intrebare. Am finalizat site-ul, si acum sunt la partea alegerii unui gateway provider. Site-ul este destinat dropshipping-ului in SUA, Canada, UK si Australia cu produse de pe Aliexpress. Daca aleg mobilpay ca si provider, mobilpay fiind o firma romaneasca, clientii mei din aceste tari vor putea face plati catre mine? Si daca da, se va face o conversie in RON…sau care ar fi mecanismul?

    Răspunde
    • Da, fără probleme. De interssat totuși dacă MobilPay permite plăți cu American Express. În rest cu VISA și MasterCard poți încasa fără probleme cu MobilPay în toate colțurile lumii.

      Răspunde
      • Bun articolul, multumesc. Ar fi ok sa pornesc cu un gateway care permite persoanelor fizice sa tranzactioneze pana cand reusesc sa creez o firma sa pot incheia un contract cu .. ‘cei mari’ ?

        Răspunde
  12. Salut. In ideea in care marfa nu mai trece pe la mine as vrea sa stiu daca destinatarul va vedea adresa furnizorului pe colet sau se poate sa nu apara pentru a nu face public furizorul? Merci

    Răspunde
  13. Eu nu înțeleg de ce nu îmi accepta cardul bancar. Îmi spune ca nu accepta cardul de genul ăla. Și l am făcut la brd
    Care este problema?

    Răspunde
  14. Salut! Eu am magazinul finalizat, planul plătit etc. Am o mică mare problema insa?.
    Fac dropshipping și am ca modalitate de plata doar paypal express checkout, ceea ce îmi diminuează mult comenzile. Am aplicat la niște provideri ( checkout, quickpay, etc), dar mi au respins cererea. La mobilepay am intrat sa văd care e treaba, însă nu am o firma inregistrata. Îmi poți da câteva sfaturi cum as putea sa completez acele câmpuri astfel încât sa mi aprobe cererea?

    Răspunde
  15. Salut! Am vazut videoclipul de pe youtube si am nevoie de cateva explicatii. Daca esti dispus sa.imi raspunzi la unele intrebari ti-as fi foarte recunoscator! Astept un raspuns.Multumesc anticipat!.

    Răspunde
  16. Salut! Daca iti cumperi un plan, cum se livreaza produsele la cumparatori? E nevoie sa faci un contract cu o filma de curierat sau se ocupa cei de la Shopify de curier fara sa faci tu nimic cu exceptia sa completezi informatiile despre firma ta si sa pui un pret?

    Răspunde
  17. Salut. La ce se referea persoana de la sus si de ce sunt interesat si eu e ca pe shopify la plata planului, nu ai decat o metoda de plata, care nu e facuta pentru cardurile noastre. Exista vreun mod prin care se poate efectua plata unui plan inafara de a avea un card de plata american?

    Răspunde
    • Prin publicitate și marketing, la fel ca la orice afacere. Studiezi cuviontele și expresiile cheie pe care potențialii tăi clienți le-ar căuta și poți începe cu campanii AdWords, Facebook Ads și influencer posts. Spor!

      Răspunde
    • Acum am înțeles ce dorești. Nu se poate. Un plan paid e un plan paid, adică e un plan plătit. Eu pot oferi doar trial extended și doar pe magazine complet noi, nu existente.

      Răspunde
      • Din păcate Stripe nu merge în România încă, așa este. Eu zic să încerci totuși mobilPay pentru că au un comision mai mic, iar asta înseamnă o marjă de profit mai mare. Merge și cu Authorize.net, dar compltează cererea de cont la ei și vezi dacă îți aprobă business-ul.

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.