Impresii Digital Marketing Forum 2013

Anul acesta am fost pentru prima dată la Digital Marketing Forum, un eveniment pe care nici un om care practică digital marketing nu trebuie să-l rateze. Cu toate că sunt multe de spus, am să fiu scurt, deoarece cred că sunt deja alţi bloggeri care au făcut live blogging de acolo :).

Eu am fost doar la prima zi, pentru că timpul nu mi-a permis să rămân şi la a doua. Din păcate :(.

Ok, pe scurt pot spune că dacă eşti afon în ale digital marketingului e mai greu să înţelegi unii termeni. Când vii la o astfel de conferinţă trebuie să ai măcar o bază de cunoştinţe în domeniu, pentru că nu te va lua nimeni să-ţi explice chestiile elementare. Chiar şi aşa, tot pleci cu câteva idei bune şi ce nu ştii, îţi notezi şi cauţi, că doar n-o să întrebi în public mai multe detalii despre ce este ăla “lead” şi cum funcţionează, că te faci de cacao :). Aşa că reţii termenul cu pricina şi în următoarea pauză de cafea cauţi pe Google tot ce trebuie să ştii, ca să te iluminezi :). Nu vă apucaţi de râs, că ştiam ce e ăla lead, dar e doar un exemplu de termen care mi-a venit acum în minte :).

Marea majoritatea a discuţiilor au fost centrate în jurul social media, dar în mod special Facebook. Aş putea spune 99% Facebook şi 1% alte mijloace. S-au prezentat multe cifre, multe exemple de succes, cifre, cifre, cifre, statistici şi iar exemple de succes. Au fost şi multe chestii interesante care chiar dacă nu au fost prezentate ca tips&tricks, au fost destul de inspiraţionale. Cel puţin pentru mine.

Nu am să intru în detalii şi să încep să vă explic ce şi cum. Cert este că dacă vă pasionează subiectul digital marketing care se va contura inevitabil pe viitor ca metodă principală de marketing a oricărui tip de companie, indiferent de buget şi dimensiune, trebuie să nu rataţi Digital Marketing Forum 2014.

Nu pot spune că sunt extrem de entuziasmat după eveniment, dar nici neclintit. Am sentimentul ăla că ştiam multe lucruri prezentate, însă nu-mi dădusem seama de ele sau nu le-am privit cum trebuie până acum. Speakerii au adus în discuţie know how şi automat s-a creat plus valoare. Plus de asta, nu am stat şi la a doua zi a evenimentului (adică azi), când se intra şi mai mult în detalii în cadrul workshop-urilor. Deci nu are relevanţă totală părerea mea.

Până la pauza de prânz am stat cu toţii într-o sală mare. Apoi, s-au făcut 3 săli separate în care se tratau subiecte diferite simultan, astfel încât să alegi ce ţi se potriveşte mai bine.

IMG_4329În prima parte a zilei nu am văzut nici o faţă cunoscută, în afară de cea a lui Cristian Manafu, pe care îl ştiu doar de pe internet. Însă nu m-am băgat în seamă cu japca pentru că sincer să fiu nu ştiu ce puteam să-i spun. Recunosc că mi-ar fi plăcut să schimb vreo două vorbe cu el, însă era destul de ocupat să întreţină publicul pe care îl cunoştea. By the way, ca şi feedback, i-aş recomanda lui Cristi să aibă ochi de vultur şi să mai abordeze oameni singuri şi rătăciţi care vin pe la evenimentele sale. E clar că trebuie să întreţină relaţiile vechi, dar e bine să caute mereu să cunoască şi oameni noi pe care să-i abordeze cumva şi să schimbe măcar 30 de secunde nişte vorbe cu fiecare, aşa prin pauze. În rest numai de bine. E un public speaker înnăscut, inteligent şi cu simţul umorului. Cu microfonul în mână e ca peştele în apă :).

Apoi, într-o pauză de cafea am zărit şi o faţă cunoscută. Era Andrei Cismaru, un brăilean mutat de ceva vreme în Bucureşti, cu care mi-a făcut mare plăcere să mă revăd. În plus, cred că voi apela în viitorul apropiat la serviciile lui, pentru că am schimbat câteva vorbe pe un subiect cu care mă poate ajuta. Andrei mi-a făcut cunoştinţă şi cu Arhi. E clar că nu mă cunoştea, însă a fost foarte amabil şi plăcut în cele două vorbe schimbate. Suficient cât să-mi confirme impresia bună pe care o aveam deja despre el. Multă lume zice despre el că e “nu ştiu cum“, dar să ştiţi că la prima vedere pare un tip deschis şi fără fiţe. Poate e doar o primă impresie, însă e suficientă încât să cred că aş putea bea o bere oricând cu omul ăsta.

Despre speakeri

Andreas Kopp, Chief Artist, PostitART – un artist german care a deschis prezentarea. E artist, nu are abilităţi fantastice de public speaker, dar compensează prin creativitate şi spirit liber. El e tipul care a creat din post-it-uri faţa lui Steve Jobs pe magazinul Apple din Munchen, plus multe alte lucrări de gen. Pentru eveniment l-a creat pe Psi din post-it-uri. How to be legendary a fost titlul prezentării sale.

Adrian Alexandrescu, Managing Partner, Interaction – bun omul ăsta. Stăpân pe sine şi prezentare bine pregătită. Fals sau Adevarat in marketingul online a fost prezentarea care a demontat multe mituri şi a arătat cu adevărat ce contează în social media şi cum stau de fapt lucrurile.

Jeremy Spiller, Consultant, Econsultancy UK – bestial public speaker. Omul ăsta poate să-ţi vândă şi un rahat împachetat dacă vrea. Carismatic şi focusat, a reuşit să menţină atenţia audienţei asupra prezentării sale. A zis nişte adevăruri pe care mulţi vroiam să le auzim ca să ni le confirmăm. The myths of web buying. Challenging the status quo a fost titlul prezentării sale.

Catalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius – cam emoţionat şi timorat. S-a înroşit destul de des în timpul prezentării, dar şi-a dat silinţa. Se vede că e un tip serios care se pricepe foarte bine la ce face. A prezentat un studiu de caz (ONLINE LEADING BRANDS IN ROMANIA (EDITIA A-VI-A)), care putea fi mult mai incitant dacă se adăugau câteva elemente mai entuziaste în prezentare. Şi cifrele seci pot fi prezentate cu dezinvoltură.

Nir Refuah, VP Creative, McCann Digital Tel Aviv – bun şi la prezentare, bun şi la conţinut. Căutaţi videoclipurile postate de el pe Youtube şi veţi vedea cum a reuşit să “Break the indifference” în condiţiile în care publicul răspunde din ce în ce mai greu la diverse campanii de publicitate. Creativitate şi inovativitate peste măsură.

Stela Toderascu, Sales Support Digital Activation Manager, Avon – foarte concentrată pe ceea ce face. Orientată pe rezultate, a prezentat tool-uri concrete pe care le foloseşte pentru Avon România. Lipsită de emoţii, era pregătită să răspundă la orice întrebare din public. Păcat că n-au fost prea multe. A prezentat Studiu de caz AVON: Drumul unui brand de la awareness la vanzari prin marketingul online.

Andrea Veress, Group Brand Manager Global Brands, Heineken & Desperados – uşor emoţionată, a reuşit totuşi să-şi ţină prezentarea sub control. A prezentat Studiu de caz HEINEKEN: Cum si-a facut strategia un “brand digital” global pe piata locala, însă mi-ar fi plăcut să văd mai mult entuziasm. Cu siguranţă el există, însă mă pun în locul ei şi îmi dau seama ce înseamnă câteodată emoţiile.

Alexandru Cernatescu, CEO, Head of Strategy, Infinit Solutions Agency – super tare tipul ăsta. Pasiune şi entuziasm scrie pe el, deci ne asemănăm la acest capitol. A prezentat conceptul TRAdigital pe care el l-a inventat. A transmis multă energie şi ne-a convins că e bine să ne gândim la un ecosistem atunci când facem o campanie, iar un ecosistem este puţin peste noţiunea de marketing 360. Tradigital: Cum reuseste un brand sa isi pastreze consistenta mesajul intre platformele de comunicare.

Am ales să particip la sesiunea Tools & Analytics: Abordari avansate pentru optimizarea campaniilor. Acolo au vorbit …

Tamas Acs, Agency Segment Manager, Gemius Research despre cum pot publisherii online sa-si atraga mai multe bugete de advertising. Gemius egal statistici şi cifre, deci ok.

Albert Hupa, President, IRC, a vorbit despre cum segmentam audienta in social media. Foarte interesantă prezentarea sa şi foarte bun băiatul pe ceea ce face. Mi-am luat multe notiţe despre interpretarea datelor.

Gabriel Boaca, Managing Partner, Digital4 New Media despre Facebook Ads: conversie maxima, cost minim. Big Data Analytics. E clar că nu prea avea cum să reinventeze roata, însă au fost vreo două chestii care mi-au dat click, iar cea ma importantă a fost legată de cum poţi să te adresezi clienţilor concurenţei tale directe, fără să fii invaziv.

Dan Virtopeanu, Managing Partner, Breeze Mobile – a jucat rolul de moderator, însă cred că mi-ar fi plăcut să-l aud mai mult vorbind.

Concluzii

N-am prezentat soluţiile concrete care au făcut ca prima zi de eveniment să merite toţi banii, pentru că trebuie să mi le pun eu mai întâi în ordine. Mi-am luat multe notiţe. Totuşi, evenimentul Digital Marketing Forum merită continuat şi anii viitori pentru că vor exista mereu lucruri interesante de spus şi de învăţat.

A … şi nişte poze :).

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

6 comentarii la „Impresii Digital Marketing Forum 2013”

  1. aha, totusi pare prea formal adica chiar este pentru gustul meu… mie imi place sa cunosc oameni sa ma simt bine, fireste imi doresc sa inteleg fenomentul si de ce nu sa-l stapanesc pe viitor desi nu vreau o cariera in asa ceva mi-ar placea sa am cunosinte fiindca stiti cum se zice, nu se stie niciodata!
    Multumesc pentru prezentare, n-am avut timp in ultimele zile sa citesc fiindca am un program incarcat.

    Răspunde
    • Da, in prima parte a zilei podiumul a fost foarte intunecat, si sala, in general. A fost doar o zona mica luminata de care vorbitorii se fereau ca le batea lumina in ochi. In a doua parte a zilei a fost ceva mai ok cu lumina. Plus de asta n-am stat sa triez pozele sau sa fac arta fotografica :). Am pozat si eu cum am putut si le-am pus asa :).

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.