Sunt foarte multe unelte şi reţele sociale pe internet. Unele mai populare, altele mai puţin populare. Cert este că dacă nu te afli în acest moment pe reţelele sociale, nu prea exişti. Şi nu vorbesc aici de persoane, că fiecare face ce vrea cu viaţa lui online sau offline. Mă refer la companii şi la brand-uri. Voi vorbi un pic despre Facebook, că dacă voi înşira în detaliu toate reţele sociale, îmi va trebui o întreagă carte să mă desfăşor.
Ok, de ce e mai bună promovarea pe Facebook decât cea de pe un simplu site de prezentare a companiei?
Siteul de prezentare a companiei nu e opţional. El trebuie oricum să existe. E „by default„, cum ar zice oamenii din zona IT.
Răspunsul e relativ simplu. Pentru că cei care interacţionează cu pagina ta de Facebook, au şanse să fie în mare măsură oameni reali. Da, oameni reali care se află în spatele unui cont ce îţi oferă mai multe sau mai puţine date despre ei. Oameni care acţionează mult mai rapid la un „call to action” pe Facebook, decât la formularul tău de contact de pe pagina de prezentare a companiei. Oameni reali care îşi pot exprima rapid părerile despre tine, tu obţinând feedback în timp real. Pozitiv sau negativ, obţii feedback, iar ăsta e mare lucru.
Gândeşte-te că atunci când lansezi un business nou, vor fi foarte multe persoane cărora le va fi mult mai la îndemână să te caute pe Facebook. Dacă nu ai o prezenţă acolo, îţi scade credibilitatea în faţa acelui tip de utilizator care ţi-ar putea fi chiar potenţial client, în funcţie de ce oferi.
Pentru a te face cunoscut pe Facebook ai nevoie de un copywriter bun, dacă nu ai tu acest „har” sau dacă pur şi simplu nu ai timp. Când promovezi un business online este bine să te gândeşti mereu la regula 80%/20% a lui Paretto: „În 20% din timp, obţii 80% realizări, pe când în 80% din timp obţii 20% realizări.” E clar că din postura de business owner inteligent nu ai acel timp la dispoziţie, iar dacă îl ai, ar trebui să te concentrezi către altceva. Pentru promovare online apelează la o agenţie de publicitate sau ia-ţi un copywriter bun.
Poate că nu va fi tocmai ieftin şi ţi se va părea ciudat să dai atâţia bani pe servicii de copywriting, însă vei vedea că merită. Iar dacă nu crezi că merită, poţi încerca în primă fază să-ţi promovezi campaniile pe pagini care au deja mii de fani. Dacă ce oferi este cu adevărat bun, iar mesajul tău este unul solid, rezultatele nu vor înceta să apară.
Ceea ce vreu să evidenţiez este că nu poţi obţine rezultate bune în social media dacă nu te afli continuu în zonă sau dacă nu ai un om care să se afle în zonă pentru tine. De asta se şi numeşte social media. Trebuie să fii prezent, să răspunzi la comentarii, să urmăreşti interacţiunile oamenilor şi să fii capabil să te reinventezi constant. Asta sună a performanţă, iar acest tip de performanţă nu se poate nu se obţine de unul singur. Această metodă de promovare se externalizează dacă eşti la început şi ai un departament de marketing overloaded.
Acest articol a fost scris pentru revista Explore, revistă de atmosferă publicitară care se distribuie gratuit în zona Galaţi – Brăila. Dacă locuiţi în această zonă, probabil că l-aţi citit deja în revistă. L-am publicat şi la mine pe blog, astfel încât să-l poată citi şi persoanele care nu se află în aria de acoperiere a revistei Explore.
P.S.: E un articol scurt pentru că spaţiile din reviste sunt destul de mici. Dacă voi obţine feedback pozitiv, probabil va fi doar un articol dintr-o serie mai mare de articole pe acest subiect.
Facebook-ul a avut cel mai mare impact din ultimii anii, asa ca este o metoda de promovare importanta. Nu mai stiu altceva asemanator care sa fi avut un asa impact. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa fie principalul mijloc de promovare.
Corect. Mixul de marketing online și offline este extrem de important.
Evident pentru agentie publicitara, publicitate , si toatea astea costa bani :) . Deci pentru cei care sunt la stadiul de : start , nu cred ca facebook este tocmai o optiune de promovare. Adica asta este parerea mea,pentru facebook este plin si de „gura casca” sau de copii, care nu cred ca te „ajuta” prea mult in business-ul respectiv.
EU consider facebook-ul un must-have de 20 % deoarce este util pentru companile mari, si pentru mine google ramane principalul pentru orice business.
Google aduce vanzari, Facebook aduce brand awareness :). Daca ai un business local si targetezi bine anunturile, s-ar putea ca Facebook sa-ti aduca si vanzari. Daca nu, un pic de imagine asupra brandului tot aduce :).
In momentul in care o firma doreste sa intre pe social media ea trebuie in primul si primul rand sa se pozitioneze din punct de vedere al calitatii informatiilor ce le va oferi. Daca va oferi informatii de o calitate mai ridicata decat cele postate de alte persoane va deveni rapid un catalizator. Daca va oferi informatii la acelasi nivel calitativ e nevoie de un ritm mai alert. Daca informatiile sunt sub cele postate de concurenta ….
In aceasta capcana cad multe firme. Externalizeaza serviciile unor firme care se pricep la social media, dar nu au nici in clin nici in maneca cu domeniul lor de activitate.
Perfect adevarat, insa eu consider ca o firma care se respecta apeleaza la randul ei la o firma care se respecta. Spre exemplu Heineken sau Nokia Romania. De conturile lor din social media se ocupa firme externe care costa probabil bani buni, dar fac treaba buna.