foursquare

Îmi place foursquare

Mulţi folosesc foursquare de ceva vreme, însă eu m-am încăpăţânat şi nu am folosit aşa ceva până acum vreo două zile. Întotdeauna mi s-a părut o fiţă să dai check-in pe Facebook atunci când te afli într-un anumit loc, iar când am auzit că foursqare face cam acelaşi lucru, am zis că nu merită nici măcar deranjul instalării pe smartphone. Totuşi, urmărind reţeaua Twitter şi observând că foarte mulţi dădeau share la vreo poză sau la vreo locaţie via Instagram sau via foursqare, am zis că trebuie să testez şi eu.

N-am să mă repet. Sunt foarte mulţi care folosesc foursquare de ceva vreme şi există foarte multe opinii şi recenzii pe internet. Eu am să zic doar că îmi place. Nu se compară cu check-in-ul de pe Facebook. E mult mai avansat. Adică, se cunoaşte că foursquare se concentrează destul de mult pe explorarea de locaţii existente sau locaţii noi cu ajutorul utilizatorilor. Reţeaua foursquare pote fi un instrument foarte bun atunci când te afli într-un oraş străin sau când te afli în vacanţă pe undeva, iar spre plăcuta mea surprindere există foarte mulţi utilizatori români care postează locaţii, impresii sau feedback cu privire la anumite restaurante, hoteluri, parcuri etc.

foursquare

Cu foursquare se pot conecta mai multe aplicaţii sociale astfel încât să oferi cât mai multe detalii despre locaţia ta sau despre ce faci, ce mănânci, ce bei sau ce vezi. Eu mi-am conectat contul de foursquare cu cel de Instagram şi Path, o reţea de socializare (dacă îi pot spune aşa) uşor exclusivistă (în sensul că poate fi utilizată la putere maximă doar de pe smartphone). Pe foursquare am găsit foarte mulţi prieteni, sau mai bine spus, oameni de online pe care îi cunosc sau de care am auzit. Pe Instagram nu ştiu încă dacă mă interesează să găsesc prea multe contacte, iar pe Path l-am găsit pe Mihai Baboi (dintre cunoscuţi) ca utilizator intensiv :).

Revenind la foursqare pot spune că mă atrage foarte mult şi partea de „gamification„, adică obţinerea de medalii/insigne (badge) sau titulaturi în funcţie de numărul de locuri vizitate, cantitatea de feedback (tips) oferită, frecvenţa check-in-urilor, etc. Totuşi, cel mai important aspect la foursquare este utilitatea comentariilor lăsate de utilizatori pentru o anumită locaţie: îţi poţi face o idee legată de preţurile practicate acolo, legată de amabilitatea personalului, legată de mâncare, etc.

Mi-ar plăcea să folosească mult mai mulţi prieteni apropiaţi foursquare. În primul rând, să ştiu unde-i găsesc. În al doilea rând, ştim să ne amintim unde am fost :). În al treilea rând, putem să împărtăşim opinii despre anumite locaţii ca să ştim ce alegeri facem pe viitor, iar prin asta să-i ajutăm şi pe alţi utilizatori. Hai să ne gândim că după 1 an de folosit foursqare, ne putem duce deja într-un oraş necunoscut direct la restaurantul potrivit preferinţelor noastre sau direct la obiectivele turistice care ne interesează. Îmi place că e ca şi cum ai lucra la serviciile secrete: n-ai mai fost niciodată în locul respectiv, dar poţi şti tot ce trebuie să ştii despre locul respectiv doar cu doua atingeri ale telefonului :).

Check-in-ul într-o anumită locaţie mi se pare în continuare o fiţă dacă este realizat de pe Facebook. De ce? Pentru că nu ajută cu nimic. Check-in-ul de pe foursquare mi se pare ok pentru că poate fi util şi pentru alţi utilizatori. Partea faină e că nu trebuie să renunţe nimeni la check-in-ul de pe Facebook.

Asociezi contul de foursquare cu Facebook, Twitter sau ce alte conturi mai ai şi asta e tot. Când faci check-in undeva prin foursquare, poţi să transmiţi acest lucru automat şi pe Facebook, deci împuşti 2 iepuri dintr-o lovitură!

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

1 Comment

  • Mihai Baboi

    Reply Reply 30/06/2013

    Si mie imi place Foursquare. Si daca ar fi folosit la adevarata valoare (mai ales de catre proprietarii de magazine, restaurante, etc) ar si si mai tare. Cat despre Path, imi place mult ca te lasa sa postezi diverse tipuri de statusuri, dar nu l-as folosi in loc de Foursquare; fiecare cu bucatica lui. :)

Leave A Response

* Denotes Required Field