Hai să facem o lume mai bună! Faceți ca în povestea asta.

Dacă aveți o companie, aveți putere de decizie într-o companie sau dacă pur și simplu puteți influența o companie, faceți în așa fel ca acest articol să ajungă acolo unde trebuie. Poate inspiră pe cineva. Blogul nu e principala mea activitate, pentru că jobul full time pe care îl iubesc îmi ocupă cea mai mare parte din timp. Chiar dacă mai mulți mă cunoașteți ca blogger, în viața de zi cu zi sunt directorul de marketing și PR din cadrul grupului de firme Agress Business, grup care include companii precum aBeauty clinique, Agress Service, GSMRoShop, New Presence ș.a.m.d. Și pentru că am mână liberă, iată ce am hotărât să facem. Scopul povestirii nu e ca să mă dau mare eu sau firmele pentru care lucrez – dacă mergeți pe premisa asta, nu citiți mai departe, că oricum voi nu veți face nimic – scopul povestirii este să ajungă la urechile cât mai multor oameni din companii, ca să facă la fel (de asta am și enumerat exemple, că acolo unde s-au băgat deja niște branduri de încredere, se vor băga și alte branduri de încredere). Un update interesant e pe final de articol!

Știți că de Crăciun se dau cadouri și felicitări partenerilor de afaceri, colaboratorilor, clienților etc. E frumos să dai, e frumos să primești – e atmosfera aia care în vânzări e destul de aglomerat și obositor, dar în același timp frumos. Ei bine, exista buget suficient încât să fac cele mai tari și mai calitative și mai cum vreți voi felicitări de Crăciun din lume. Însă împreună cu agenția de publicitate cu care lucrez (Galleria Creative Shop) am hotărât să facem altceva. Am mers la o casă de copii din Galați și i-am rugat pe copii să ne facă niște desene de Crăciun. Mulțumesc ATAC Galați pentru implicare. Apoi, am luat frumușel desenele lor și le-am transpus în format digital, fără să-și piardă din autenticitate. Așa au luat naștere niște felicitări de Crăciun cu un cost mult mai redus decât cea mai cea felicitare pe care o puteam face. Asta înseamnă că o parte din bani îi puteam redirecționa.

Și ghici ce felicitări vor primi partenerii și clienții noștri de Crăciun? Bineînțeles, fiecare dintre ei va primi sub formă de felicitare opera unui copil de la centrul de zi Sf. Spiridon din Galați. Și ghici ce vor primi toți copii de la centrul Sf. Spiridon din Galați? Bineînțeles, fiecare dintre ei va primi o sacoșă cu cadouri de Crăciun și nu pentru că le donăm noi, ci pentru că au muncit desenându-ne felicitările – am dorit să încurajăm și o educație corespunzătoare prin această campanie. În plus, desenele în original vor fi înrămate și oferite clienților aBeauty clinique Galați, în limita exemplarelor existente. Update: în urma ideii unui prieten, cititor și coleg blogger care a insistat să rămână anonim, vom scoate la licitație desenele respective, iar banii strânși îi vom dona centrului de zi Sf. Spiridon din Galați. Desenele vor fi înrămate. Înrămarea și costurile de transport vor fi suportate de noi. Deci, dacă doriți să licitați, lăsați un comentariu la acest articol cu numărului desenului dorit și suma licitată. Dacă doriți să rămâneți anonimi la câmpul nume puteți scrie anonim, dar să folosiți o adresă de email reală (numai eu o văd) ca să vă pot contacta ulterior.

Galeria foto cu desenele copiilor pentru care puteți licita se află la finalul articolului.

Însă scopul principal al campaniei nu este să bucurăm doar acești copii sau să le oferim clienților noștri ceva mai deosebit.

Scopul principal este să ni se alăture și alte firme în astfel de inițiative. Deviza este Hai să facem o lume mai bună!, iar acest lucru îl putem face doar împreună. De aceea, fiecare companie gălățeană sau brăileană care face o acțiune sau campanie CSR (Corporate Social Responsability) anul ăsta în decembrie, va primi publicitate la mine pe blog sub formă de update la acest articol care se va finaliza cu o listă a tuturor firmelor care fac o astfel de acțiune pe cont propriu împreună cu departamentul lor de marketing, PR, vânzări (cine se ocupă). Trebuie doar să mă anunțați de campania voastră, iar eu vă trec aici.

Desene pentru felicitarile de Craciun Agress

Și vis-a-vis de discuțiile generate în sală la evenimentul de ieri unde am cunoscut-o personal pe doamna ambasador al Norvegiei în România, Tove Bruvik Westberg, da, se poate face CSR și fără să ai bani bugetați pentru asta, și fără să fii o multinațională, și chiar dacă ai doar o IMM. Trebuie doar să vrei. Așa că tu, om din spatele companiei, fii creativ, implică-te și…

Hai să facem împreună o lume mai bună!

Desene pentru licitație

Licitația se încheie pe 22 decembrie 2013.

FasTracKids Galati se alătură campaniei CSR „Hai să facem o lume mai bună” cu intenția de a-i bucura pe copiii speciali din cadrul Asociației de Sprijin pentru Părinți și Copiii cu Autism Galați acum, în prag de sărbătoare. Astfel, echipa formată de copii și instructori organizează „Târgul de Crăciun FasTracKids”. Mai exact, pe 19 decembrie, micuții își vor invita părinții să cumpere ornamentele de Crăciun confecționate de ei înșiși, hotărâți să negocieze „dur” pentru a-și atinge obiectivul: cât mai multi bănuți care să-i ajute pe cei din asociație să-și continue demersurile și să le stea în continuare alături familiilor cu copii care au tulburări din spectrul autist.

Radu Turcescu se implică în campanie prin agenția lui de PR, Smart PR Group. Cu ajutorul lui, campania a apărut deja la TV (alaltăieri pe Vox TV la 20:30 într-o emisiune de 50 de minute), iar în weekend va apărea în ziarul Viața Liberă.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

25 de comentarii la „Hai să facem o lume mai bună! Faceți ca în povestea asta.”

  1. ” MOS CRACIUN EXISTA !” – Acestea sunt primele cuvinte care ne-au venit in minte, in seara magica de 19 decembrie 2013, la sediul partenerilor si prietenilor nostri minunati de la FAsTracKids Galati .

    In aceeasi seara, pentru copiii nostri speciali din APCA Galati, s-au strans nu mai putin de 1737 ron, in urma unei licitatii deosebite : parintii copiilor frumosi care frecventeaza modulele unice FasTracKids, au ” cumparat” felicitarile confectionate chiar de micutii lor, dar acestia din urma nu s-au lasat deloc usor induplecati sa le dea, tocmai pentru a strange cat mai multe fonduri pentru copiii nostri speciali din APCA Galati.

    Ideea proiectului ” Hai sa facem o lume mai buna” , pornita atat de frumos de blogger-ul Gabriel Ursan , a fost preluata imediat de echipa inimoasa din cadrul FasTracKids Galati si transpusa intr-o seara ” de suflet” pentru toti cei prezenti.

    Astfel, dupa ce in luna noiembrie , incepeam alaturi de acesti prieteni dragi , Proiectul educational gratuit ” Toti copiii sunt FasTracKids!”, iata ca si de Craciun, ei si-au dorit sa aduca si mai multa bucurie in sufletele parintilor si copiilor din APCA Galati

    Va multumim inca o data , cu respect si recunostinta , celor care ati facut posibila aceasta campanie, parinti si copii deopotriva, minunata echipa FasTracKids Galati, Gabriel Ursan, caci fondurile astfel colectate, inseamna mult pentru un ONG care sa autofinanteaza din surse proprii, prin implicarea totala si voluntara a parintilor din APCA Galati , cu sprijinul comunitatii locale si al colaboratorilor nostri si nu in ultimul rand prin intermediul prevederii 2 %.

    Acest sprijin ne va ajuta sa continuam si in 2014 terapille de recuperare de la sediul APCA, alaturi de cei 3 specialisti angajati de asociatia noastra, precum si alte proiecte de viitor APCA, la fel de importante.

    Dincolo de surpriza frumoasa pe care am trait-o simtind din nou acelasi sprijin neconditionat din partea tuturor celor prezenti, ne bucura enorm faptul ca prin astfel de actiuni, societatea noastra incepe sa constientizeze infinit mai mult ceea ce inseamna autismul si lupta noastra pentru recuperare si integrare.

    Autismul este RECUPERABIL – Hai sa luptam IMPREUNA !

    Răspunde
  2. Licitez 50 lei pe desenul 6. Multumesc! La fel ca si la cealalta persoana – daca cineva liciteaza mai mult decat mine pe desenul 6, muta tu te rog licitatia mea pe alt desen ca sa se dea cat mai multe.

    Răspunde
  3. Licitez 300 ron pe desenul 7.

    Gabriel, daca cineva liciteaza pe acelasi desen (chiar si o suma mai mica) te rog sa muti licitatia mea pe alt desen.

    Astept pe gmail IBAN-ul si numele titularului contului.

    Răspunde
    • Mulțumesc! Îți voi trimite probabil IBAN-ul meu, unde voi colecta eu tot și apoi voi transfera către centrul de zi Sf. Spiridon Galați. Cu ocazia asta va exista și o trasabilitate transparentă a banilor pentru toată lumea.

      Răspunde
  4. Gabriel, te felicit pentru actiunea organizata pt ca are efecte concrete! Si asta e cel mai important. Din pacate majoritatea campaniilor CSR sunt gandite ca mijloc de promovare a companiilor (nimic rau in asta) in defavoarea rezultateloe concrete pentru beneficiarii finali.
    Asa cum spunea Richard Bronson: ”Solutiile bune la scara mica sunt adevarate binecuvantari, ce pot fi amplificate si repetate la infinit, pana ce castiga influenta globala….
    Scara la care actionezi nu conteaza – oamenii, DA.”
    O sa profit de invitatia ta pentru a face cunoscut un un program national ecologic prin care scolile se pot autofinanta prin colectarea si reciclarea de hartie!
    Scolile primesc cate 200 lei pt fiecare 2.000 kg hartie predata, puls premii de 1.000 euro pe luna pentru cele mai active.
    Detalii: http://www.zibo.ro/mallul-copiilor/sponsor/Scoala-pentru-o-Romanie-Verde-714
    Ca sa-ti faci o idee, in anul scolar 2012-2013 am avut 425 scoli, cu 95.214 elevi care au colectat 175 tone hartie!! (vreo 5 stadioane de fotbal pline cu hartie).
    Si mai interesant este ca din acest an ne-am organizat sa putem prelua hartie din orice locatie din tara, nu doar de la scoli. Astfel, firme si institutii locale pot preda hartie pentru scolile inscrise din judetul lor. Firmele completeaza pe procesul de predare scoala pt care predau, iar scoala primeste bani.
    Practic dotam scoli prin reciclarea de hartie, iar firmele se pot implica fara sa neaparat sa ofere bani, ci “gunoiul” sub forma de hartie si pet-uri.
    Daca poti sa popularizezi programul in judetul tau, ne-ar ajuta foarte mult. Pt detalii poti sa ma contactezi pe office@zibo.ro.
    P.s. apropo, sa stii ca suntem atat de nebuni incat de 5 ani organizam “Saptamana familiei, saptamana fara TV”, in care vreo 100.000 copii merg gratuit la muzee si gradini zoo partenere, iar de un an am demarat si “Pauza de educatie fizica” (impotriva obezitatii infantile).
    Si toate astea FARA buget sau sustinere din partea unor companii!!

    Răspunde
  5. Noi ne-am mobilizat in fiecare an si am contribuit cu o suma din prima de Craciun, binenteles firma cu o suma mai maricica si am luat direct cadouri si le-am dus personal. Si suntem zece angajati intr-o firma pe pierdere..
    Fara sa complicam lucrurile de amorul vorbelor frumoase.. Si nici nu ne laudam sa dea bine firma pe net.
    Daca v-ati decis sa incurajati asta, ceea ce e f bine, treceti peste faza cu felicitarile ca deja e rasuflata si necredibila.
    Dar da bine pt firma.. Va scarpinati cu mana cealalta. Mai bine faceti ceva eficient si productiv..

    Răspunde
    • Foarte frumos, am voie să-ți zic felicitări măcar aici, nu :)? Merită să citești articolul până la capăt. CSR nu înseamnă campanii umanitare directe, ci folosirea unor resurse cu scop productiv în timp ce impactezi pozitiv și comunitatea. Deci, e ceva productiv. Și merită date firme ca exemple, pentru că pe principiul conformismul social se va crea un call to action ca să facă și alte firme la fel.

      Sunt foarte multe campanii umanitare pe internet. Directorii de companii s-au săturat deja să le bată la ușă cereri de donații în perioada aceasta. De aceea trebuie să ne reinventăm abordarea cu diverse idei de gen, care să inspire să se implice în a crea o lume mai bună în timp ce nu se abat de la obiectivele de vânzări sau producție.

      În plus, mulți nu cred în CSR. Majoritatea știu vag ce înseamnă și consideră că sunt povești frumoase de adormit copiii, povești care se fac numai de către multinaționale, ceea ce e complet greșit, pentru că multe firme mici pot face CSR. Multe persoane fizice pot face CSR. Și trebuie să se afle de treburile astea prin exemple concrete, ci firme reale, că niște povești conceptuale n-au ridicat niciodată de pe scaun pe nimeni :).

      Mulțumesc pentru comentariu și feedback, iar dacă dorești să implici compania ta într-un astfel de proiect, la finalizarea acestuia în decembrie eu îmi mențin activă oferta de publicitate gratuită.

      Răspunde
  6. Buna! Nu stiu daca mesajul tau se adreseaza si sectorului nonprofit, dar pot sa-ti spun ca ong-ul pe care il reprezint, Un Strop De Fericire, are o campanie asemanatoare cu ocazia sarbatorilor de iarna, in Ploiesti. Lucrarile copiilor defavorizati s-au transformat in semne de carte si felicitari. Prin promovarea lor ne propunem sa strangem fonduri pentru a putea face cadouri de Craciun unui numar cat mai mare de copii din centre sociale din jud. Prahova.Te rog sa-mi spui daca pot sa va ofer si voua aceste produse. Multumesc. Numai bine! Cristina Goroneanu

    Răspunde
    • Mesajul meu se adresează și sectorului non-profit pentru că sectorul non-profit e cel care ajută direct și eficient ca firmele dispuse să facă campanii frumoase să le și facă efectiv. Toți sunt concentrați pe cifre de vânzări și au treabă în perioada asta. De exemplu, și pe mine m-a ajutat o organizație non-profit (ATAC Galați) să-mi duc la bun sfârșit planul. Bugetul meu de marketing pentru grupul de companii în care lucrez s-a terminat. Am făcut campania asta și încă 3 campanii pentru bătrânii nevoiași, bolnavii din spitale și copiii din mediul rural fără ajutor, dar nu am mai menționat acest lucru ca să nu pară a laudă pentru grupul de firme în care lucrez. De aceea, te mai pot ajuta pe blogul meu și pe toate rețelele de socializare în care activez doar cu promovare a unor acțiuni frumoase gen aceasta. Nu știu cât de mulți oameni din județul Prahova mă citesc, dar dacă ai ceva frumos care merită promovat, contactează-mă și mă implic cu drag.

      Răspunde
  7. Atitudine pozitivă=Acțiune pozitivă. Inițiativa e la superlativ, oameni implicați sunt frumoși, clar și rezultatelevor fi pe măsură. Fii tu schimbarea pe care o vrei in lume spunea Mahatma Gandhi. iar maestrul Omraam Aivanhov spunea ca ”Oamenii se aseamănă adesea cu vapoare în derivă. De aceea, avem nevoie de astfel de inițiative pentru a fi direcționați și pentru a produce o schimbare. Mă înclin!

    Răspunde
    • Marta, îți mulțumesc foarte mult pentru comentariu și încurajări. Mă montează și mă motivează să merg mai departe cu astfel de acțiuni. Filosofia mea de viață pe partea de marketing este: dacă tot îmi folosesc creierul ca să ajut companiile să fie mai vizibile pe piață și să aibă vânzări mai mari, de ce să nu facem și ceva bun pentru comunitate de-a lungul acestui maraton în care toți văd doar cifre de vânzări în fața ochilor. Cu mult respect, îți mulțumesc!

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.