Ce faci când niște Google Local Guides în devenire oferă evaluări false?

Se spune (nu știu exact dacă e și adevărat) că un review oferit de un Google Local Guide de nivel mai mare valorează mai mult din punct de vedere local SEO decât un utilizator obișnuit. Prin urmare, unii vor să devină Local Guides.

Pentru a deveni Google Local Guide trebuie să lași cât mai multe recenzii la cât mai multe locuri pe care le-ai vizitat sau experimentat cu adevărat. Atenție, vizitat sau experimentat cu adevărat.

Și aici apare problema. Că sunt unii care dau recenzii false pentru a deveni Google Local Guides de nivel mare mai rapid și fără merit. Și pentru a nu părea boți de spam, dau recenzii total aleatoriu.

Adică la unele afaceri dau 2 stele, la altele 3, la altele 4 și rareori cinci stele.

De ce fac acest lucru? Pentru ca mai apoi să intre pe diverse grupuri de marketing, antreprenori, SEO și așa mai departe pentru a-și oferi contra cost serviciile de review din partea unui Google Local Guide de level mare.

Într-o zi un client îmi spune că a primit o recenzie de două stele pe Google de la un utilizator total necunoscut. Era o afacere cu specific feminin și clienți aproape 100% femei. Recenzia era de la un bărbat.

Bineînțeles, la nume avea o poreclă de gaming. Iar ca poză de profil un soi de desen animat. Deci presupun că era bărbat. Nu mă așteptam să își asume identitatea. Însă omul avea date sute de recenzii în ultima oră.

I-am verificat profilul. Era proaspăt Google Local Guide de level 6 și nu avea de gând să se oprească.

Doar într-o oră avea recenzii oferite la locații total aleatorii din București, Brașov, Constanța, Ungaria sau Germania. Benzinării, supermarket-uri, saloane de înfrumusețare și multe altele.

O să spuneți că Google îți cere să faci recenzii la tot ceea ce ai vizitat întrecut dacă ți-ai activat opțiunea de urmărire a locației pe Android și i-ai permis să te urmărească. Dar slabe șanse să aduni chiar așa de multe locații.

I-am dat recenziei două reporturi la Google. Un report pe motiv de spam (că asta face de fapt – review spam) și un report pe motiv de review lipsit de relevanță. Nici o reușită. Ce sfaturi aveți pentru astfel de situații?

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.