Fă evenimente pentru începători dacă vrei să câștigi mai mulți bani și mai mulți clienți

Dacă ești pasionat de ceva anume și vrei să strângi cât mai mulți adepți, fă evenimente dedicate începătorilor care o iau aproape de la zero, mai ales dacă vrei să câștigi și mai mulți bani.

Salut orice eveniment sportiv. La unele dintre ele mă înscriu și eu și particip. Există semimaratoane (apropo, înscrie-te la Semimaraton Galați 2022 și ne vedem pe 29 mai acolo), există competiții de ciclism, competiții de motociclism enduro și așa mai departe.

Ce am observat foarte mult la astfel de evenimente, fără să numesc unul în mod special, este că organizatorii și participanții par mereu a fi ”ei între ei”, iar acest lucru descurajează începătorii care poate și-ar dori ca anul ăsta să facă ceva deosebit, dar nu o mai fac pentru că se simt prost.

Este normal să se simtă prost sau să se simtă complexați când organizatorii și participanții tradiționali sunt foarte buni la acel sport sau disciplină și sunt aduși în prim-plan.

Care e obiectivul?

Care e obiectivul

Dacă obiectivul unei competiții este să participe ”la crème de la crème” înțeleg că mesajul tău de marketing și publicitate se adresează targetat acestora. Dar eu nu mă refer la aceste evenimente.

Eu mă refer la evenimentele în care organizatorii vor să atragă cât mai mulți noi bicicliști, motocicliști, alergători și așa mai departe (numește tu sportul sau disciplina cu pricina).

Care e problema

Care e problema

Problema e următoarea: organizatorii fac trasee sau competiții de tip hobby, dar acestea sunt foarte grele pentru adevărații începători.

Tu vrei ca să atragi cât mai mulți motocicliști enduro în comunitate, de exemplu. Oameni care să-ți cumpere motoare, accesorii și consumabile (dacă sponsorizezi un astfel de eveniment).

Dar dacă tu faci un traseu hobby pe care începătorii care vin pentru prima oară la o competiție nu îl pot termina, cum crezi că vei atrage adepți noi în această comunitate?

Oamenii vin, participă o dată, văd despre ce este vorba și după ce se simt prost față de ceilalți masculi alfa de acolo nu mai vor să mai audă de a doua competiție și vă lasă pe voi să vă continuați ”masturbarea în cerc” ca să mă exprim cât se poate de diplomatic.

La fel și cu diverse competiții de ciclism la partea de hobby. Dacă la hobby pui un traseu pe care nu îl poate termina o persoană care merge din an în Paști cu bicicleta, ai respins din start o potențială piață de clienți noi care ar putea cumpăra biciclete și consumabile de profil.

Nu, nu scriu acest articol din frustrare sau ceva de genul. Condiția mea fizică din prezent îmi permite să particip la categoria hobby la orice tip de alergare sau competiție cu bicicleta, iar aptitudinile mele de enduro mă fac să termin (cu greu, trebuie să recunosc) un traseu hobby.

Cum fac un eveniment la care să se înscrie mulți

Cum fac un eveniment la care să se înscrie mulți

Scopul acestui articol este să le răspund celor care mă întreabă chestii de genul: ”Fac un eveniment de (scrie tu aici sportul sau disciplina) și aș vrea să atrag mai mulți participanți care să se îndrăgostească mai apoi de asta și să formăm o comunitate mai mare care în final să se traducă și în bani.

Iar răspunsul meu pe scurt este: Fii empatic și creează categorii pentru începătorii ăia cei mai începători, pentru că ei dacă se vor simți bine vor mai veni, vor prinde drag de sportul tău, vor avea încredere în recomandările tale și vor cumpăra de la tine.

Experții sunt cei mai dificili clienți pentru că experții știu mai mereu ce vor, se documentează și după ce analizează și fiecare fir de bumbac sau elastan dintr-un echipament, caută apoi cel mai mic preț posibil online (eventual prin afara țării) și comandă de acolo, nu de la afacera ta locală.

Dacă oamenii se simt bine și se simt apreciați într-o comunitate vor reveni și vor investi cu drag timp, energie și bani în noua lor pasiune. Oamenii caută mereu să se reinventeze și să-și găsească hobby-uri și pasiuni noi care să le aducă fericire și relaxare.

Adaptează mesajul de marketing și publicitate astfel încât să atragă începătorii. Pune poze cu oameni normali care au și un pic de burtică, nu numai cu modele fitness. Arată poze și videoclipuri de la evenimentele trecute. Povestește la ce să se aștepte oamenii. Fii clar cu ora, data, locul.

Fă liste cu echipamente necesare sau bune practici, astfel încât oamenii să aibă timp să se pregătească. Recomandă tipuri de antrenamente ușoare înainte de competiție sau sfaturi legate de recuperare. Oferă cu empatie reală orice informație necesară unui începător absolut.

Obiectivul tău este să faci pragul de intrare ”stupid simple”, ca să ai cât mai mulți oameni care vin și revin. Mai departe vor decide ei dacă vor să treacă la nivelul avansat sau dacă pur si simplu se vor simți bine la categoria hobby doar pentru comunitate și sentimentul de camaraderie.

Uite, la Semimaraton Galați 2022 ai diverse niveluri de curse, pentru toate tipurile de persoane și condiții fizice. Există cursa copiiilor sau cursa populară pentru cei care vor să alerge doar 3 Km. Există cursa cross pentru cei care vor să alerge 10,5 Km sau Semimaratonul. Ai de unde alege.

E un exemplu de ”așa da”. Și cu siguranță sunt multe exemple de așa da pe care le puteți da și voi mai departe. Însă există multe exemple și de ”așa nu”, cu evenimente și grupuri de oameni sau ”miștocari” care parcă resping intrarea nou veniților în comunitate prin atitudinea lor.

Concluzie

Concluzie

Fie că este vorba de o strângere de fonduri pentru o cauză sau de a atrage clienți noi (că de asta au sponsori competițiile) obiectivul tău să aduci cât mai mulți oameni, ca să ai de unde cerne. Este ca matematica din vânzări: cu cât mai multe leaduri, cu atât mai multe șanse de a finaliza.

Ca să aduci cât mai mulți oameni, trebuie să fii cât mai atractiv, amabil și empatic când organizezi evenimentul. Amintește-ți că nu toți știu ce știi tu și că nu toți consideră ușor și accesibil tot ceea ce tu consideri ușor și accesibil. Iar cei mai mulți banii sunt la clienții mai puțini experimentați.

Ține minte asta și folosește informațiile în avantajul tău ;)

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

Un comentariu la „Fă evenimente pentru începători dacă vrei să câștigi mai mulți bani și mai mulți clienți”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.