După două ture cu Toyota Prius

Am dat astăzi două ture cu Toyota Prius, o mașină cu motorizare hibridă sau motorizare hibrid, nici nu știu cum să mă exprim corect :). Nu a fost vorba despre ultimul model de Toyota Prius, ci de unul din 2006 pe care tocmai și la cumpărat un coleg de serviciu foarte pasionat de cum funcționează această mașină. Oricum, înțeleg că diferențele dintre modelul de Toyota Prius 2006 și modelul actual nu sunt extraordinare, liniile de design păstrându-se de la versiune la versiune. În rest, tehnologia recunosc că m-a cam depășit. Toyota Prius are un motor de 1.5 litri pe benzină, un motor electric și o baterie.

Nu, nu este o mașină care se încarcă la priză. Este o mașină care se încarcă singură. Consumul? Avea 5.1%. În oraș. Vreo 250 Km parcurși în oraș de el după ce a cumpărat-o, deci consumul de 5.1% pentru o mașină pe benzină mi se pare fantastic. Bine, acest consum scăzut se datorează sistemului electric. Practic, la plecarea de pe loc și atunci când mașina merge din inerție intră motorul electric în acțiune. Când se folosește motorul pe benzină (probabil în 70% din timp), bateria se încarcă. De menționat că bateria se încarcă și atunci când frânezi, energia folosită la frânare transformându-se în energie electrică.

După două ture cu Toyota Prius

Deși este o mașină de clasă medie, Toyota Prius are un habitaclu care dă senzația de spațiu. La cum arată, mă așteptam să aibă portbagajul ceva mai mare, dar e ok și așa pentru că este bine compartimentat.

În interior te simți ca într-o navă spațială și e o adevărată senzație când pleci de pe loc, mai ales că nu simți nici un motor. E ca și cum ai fi într-o mașină care merge fără zgomotul unei propulsii serioase. Revenind la interior, trebuie să menționez că am rămas plăcut impresionat de tehnologie. Un touchscreen care îți arată cum se încarcă bateria, cât consumă mașina și ce se întâmplă în fiecare moment. E plină de statistici în timp real.

Transmisia este automată. Mașina face singură toată treaba trecând de la electric la benzină și înapoi. Tu trebuie să alegi doar dacă vrei să mergi înainte sau înapoi și atât. Cumva, Toyota Prius respectă sloganul de la lansare: Just drive it! În cele două ture scurte pe care le-am dat prin oraș cu Prius, am constatat că e o mașină care se conduce foarte ușor și e destul de stabilă. Când apeși pedala de accelerație la maximum și o ții așa, motorul pe benzină intră profund în acțiune și se turează destul de tare pentru o perioadă scurtă de timp. După ce ajunge de la 0 la 90 Km/h cu pedala apăsată la maximum, motorul se liniștește, semn că mașina a înțeles ce vrei de la ea și turațiile se liniștesc. Trebuie totuși să recunosc că nu e genul de mașină care te bagă în scaun când accelerezi puternic. De fapt, sunetul motorului turat îți creează această așteptare pe care nu o îndeplinește. Asta nu înseamnă că nu poți merge cu viteză, dar Toyota Prius nu e genul de mașină “nervoasă”.

Concluzii după două ture cu Toyota Prius

Toyota Prius 2006

Ce mi-a plăcut

+ consumul extrem de mic pentru o mașină pe benzină (numai 5.1% în oraș!)

+ senzația de spațiu din habitaclu

+ tehnologia cu care este dotată

+ manevrabilitatea și ușurința de a o conduce

+ sistemul hibrid inteligent care chiar funcționează

Ce mi-a plăcut mai puțin

– portbagajul e cam mic în raport cu volumul mașinii

– simți destul de bine gropile (probabil pentru că pneurile erau umflate destul de tare cu azot)

– demarajul destul de slab comparativ cu sunetul motorului la o apăsare de accelerație kick down

Mai prozaic :) … Toyota Prius este genul de noră pe care și-ar dori-o toate soacrele :). E fata aia cuminte și în aparență și în intimitate. Genul ăla de fată despre care lumea are numai lucruri bune de spus pe bună dreptate. Femeia cu care poți trăi o viață întreagă, dar liniștită. Am scris rândurile astea după ce m-am urcat din nou la volanul VW meu Jetta (1.6 DCi). A fost ca și cum m-am întors la fata aia mai nebunatică care nu are cum să nu-ți placă chiar dacă uneori e obraznică și consumă mai mult :). Fata aia puternică cu care pot face toate nebuniile atât în aparență cât și în intimitate, fără să mă fac de râs. Totuși, m-ar tenta un Prius, iar dacă aș fi în stadiul de a cumpăra o mașină acum, aș lua profund în considerare un hibrid de la Toyota. Cu siguranță aș învăța-o cu timpul să facă nebunii :).

Iată și o scurtă galerie foto cu această Toyota Prius de care am tot vorbit în acest articol.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

28 de comentarii la „După două ture cu Toyota Prius”

  1. S-a confirmat deja ca sunt masini extrem de fiabile,cu bateriile faci sute de mii de km, s-au facut 600.000-700.000 km cu cea originala fara probleme, un Prius folosit Taxi a depasit 1.000.000 km in Canada fara reparatii majore fiind de fabricatie japoneza…. gasiti mai multe informatii pe comunitatea http://priuschat.com

    Răspunde
    • Am facut aproape 80000km cu Prius-ul de cand am scris mai sus primul comentariu – nici o problema – absolut nici una! Nici macar o bucsa nu s-a stricat, si am condus-o normal, pe drumuri romanesti, in stil normal. Consuma putin, accelereaza bine, nu s-a stricat nimic la ea. Extraordinara masina.

      Răspunde
      • Ovidiu, multumesc pentru detaliile din acest forum. Detin si eu un Prius 2005, l-am cumparat cu 61000 km la bord, am rulat cam 5000 pana cum in 6 luni. Detin si un Audi a4 1,9 TDI, 131 CP. Am facut 85000 km cu Audi in 9 ani. Demarajul si senzatia de bagat in scaun este bine cunoscuta de mine si de toti care au motorizarea 1,9 TDI 131 CP. Priusul gen 2 nu ofera aceeasi senzatie la demaraj dar nici nu este prea departe de ea. Sunt doua masini excelente, Prius 2 este extrem de urata, nu credeam ca o sa ajung sa imi placa! Audi este masina de drum lung, pentru asta o folosesc in concedii. Prius este de oras, senzatia la condus este deosebita, consum foarte mic, nu m-as mai da jos din ea. Sa recunoastem ca este cea mai reusita masinuta electrica pentru adulti. Fiecare cu jucaria lui!

        Răspunde
  2. Buna ziua, am citit comentariile si ce ai scris despre Toyota Prius si as vrea sa-mi achizitionez si eu unul, insa, imi este cam frica cu bateria mare sa nu cedeze sau chestii de genul. Sunt ateliere specializate de asa ceva prin Romania, si daca da, prin ce zona si cam cat m-ar costa o baterie noua pentru Prius. Multumesc.

    Răspunde
  3. Buna ziua!

    As vrea sa stiu daca kilometrajul se poate da inapoi la Prius generatia II., pentru ca am citit, ca la Volvo nu se poate face acest lucru? Adica ceea ce arata la bord este real sau nu neaparat.
    Multumesc pentru raspuns!

    Răspunde
  4. Salutare ,am citit mesajele voastre, vreau sa-mi cumpar un PRIUS ,hibrid evident,dar spuneti-mi aici ma refer la cei care au aceasta masina,BATERIILE SUNT OK ,sunt fiabile ,am citit pe un forum ca daca pica sunt in jur de 5000 euro.
    Va rog ma puteti sfatuii , va rog mult , nu stiu celelalte consumabile la ce pret sunt ?
    Multumesc frumos .cu respect baieti .

    Răspunde
    • Am Prius din 2004 din decembrie 2013, nu am avut absolut nici o problema cu el pana acum, avea 160,000km si am facut 30,000 de atunci. Bateriile sunt ca noi, le-am testat pe computer (este un program si pe telefon, Torque). Bateriile sunt facute din elementi. Daca se strica, se strica unul din elementii respectivi. Se poate schimba ieftin, la un atelier specializat. Nu am auzit insa pe nimeni sa se planga ca i s-a stricat bateria. Sfatul meu este sa faceti un test inainte de a cumpara: incarcati bateria full punand masina pe D, tineti pe frana si apasati acceleratia la maxim. Veti vedea cand e incarcata. Cu ea asa incarcata, mergeti intr-un mod cat puteti de conservativ prin oras – ar trebui sa va tina 3-4km. Daca e asa, e buna bateria.

      Răspunde
    • Bateriile functioneaza de capul lor. Cea mare, de voltaj inat(HV) nu face probleme. Se incarca si se descarca asa cum este programat computerul, astfel incat sa nu se descarce complet si nici sa se supra incarce. Insa trebuie urmarit comportamnetul celei mici, de 12V, care se comporta ca o baterie normala, de masina. Atat ca e un model ce seamana cu cele utilizate pe Tico, Matiz, cu bornele in varianta japoneza. Dupa bateria originala, care m-a tinut vreo 7 ani, am folosit un Rombat(2 ani) ai acum o Varta. Utilizarea sistemulu SmartKey/SmartEntry poate pune un stres mai mare asupra bateriei de 12V, insa acest sistem se poate dezactiva dintr-un buton.

      Răspunde
  5. Imediat dupa ce mi-am luat masina in dec’07, adica prin ian’08, m-am inscris pe forumul gestionat de masini.ro, loc unde mi-am impartasit si eu ideile si caracteristicile masinii, un model 2004Exe, aduc evident, din Germania.
    Va spun ca am avut de infruntat o gramada de critici, unele in directia urateniei de masina si altele impotriva deciziei de a o cumpara si a motivelor care au stat la baza. Daca doriti, puteti parcurge cateva din discutiile deschise de mine acolo.
    Acum, as putea spune ca lucrurile s-au mai potolit, mai ales de cand hibridele eu devenit un trend si pe deasupra, avem deja electrice produse in serie. Insa, chiar si asa, in Romania exista o mare reticenta, foarte multa lume preferand masinile conventionale in general, si nemtzashtile, in special. ;)
    Oricum, eu recomand oricui vrea sa-si ia o masina, sa se orienteze catre Prius. Deja a doua generatie(2004=>) este destul de accesibila la pret si are multe dotari si grade de confort peste multe altele de fabricatie mai recenta. Bafta!

    Răspunde
      • Fara probleme tehnice majore. Am schimbat vreo 5-6 becuri si un rulment stanga fata.
        Reviziile si verificarile la Toyota SV si IS, fara repros. In rest, schimb ulei si filtre, pe cont propriu, ca nu necesita alt fel de operatiuni fata de o masina conventionala.

        Răspunde
        • :D Well, masina e din 2003, probabil prima serie a Gen II. Am cumparat-o in dec 2007 din Germania cu 40000 km la bord. Acum are aproape 110000.

        • Suspenasiile sunt mai tari decat cele “confort” sau standard daca vrem. Asta, combinat cu o presiune putin peste medie in anvelope, poate sa dea impresia de discomfort, insa ajuta, pentru cei care sunt interesati, la obtinerea unui consum mai mic. N-am avut probleme cu suspensiile, desi pot spune ca am mers si pe drumuri off road.

  6. dragi prieteni, am un Prius din 2004, cu 160.000 km la bord. Nu stiu la ce va ganditi cand spuneti “acceleratie”, pentru ca masina asta accelereaza la fel de normal ca oricare alta, si la semafor nu se tin multe dupa tine. Atata doar ca acceleratia e liniara, nu e in hopuri, ca la un diesel. Iti propun un test, Gabriel: ia masina prietenului tau si, cand are bateria cat de cat incarcata, la 50 km/h, da-i “kickdown”, sa vezi ce se intampla. Ignora zgomotul facut de motor, asa functioneaza el. Am facut acest test cu un prieten cu Q7, nu m-a putut depasi pana la 100 km/h. Trebuie sa inveti sa o conduci, probabil. Iar despre consum, e adevarat totul – se poate chiar si mai bine. Toate forum-urile spun ca sunt niste masini extraordinar de fiabile. Le gasesti prin Germania la 4000-5000 de euro, bani la care nici nu merita sa te gandesti la alte variante, mai ales ca nu se plateste taxa de inmatriculare. Siguranta 5 stele, etc.

    Răspunde
    • Sunt absolut de acord , multi care nu stiu cum functioneaza masina asta habar nu au ce putere are … americanilor nu le place si ei zic ca este slab atunci cand compara cu masinile lor de 5000-6000 cm3 … pot sa zic ca prius 2 la acceleratie oricand este mai bun decat un 1,9 TDI de 130cp si sa mai intamplat si dupa 2 incercari un bmw 520 a ramas in urma de ambele ori si nu din cauza soferului …. ahh si am uitat sa precizez am GPL pe Prius ceea ce inseamna 10 ron / 100km aprox ….

      Răspunde
      • Am crezut ca creste consumul daca pui gpl,si in ce moment iti intra pe gaz?intra mai intai pe benzina ca la cele clasice ,pana la o anumita temperatura dupa care trece pe gpl?

        Răspunde
  7. @Adrian N: tehnicile de condus eficient se numesc “pulse&glide” si “coast”, si presupun practic sa apesi cat mai putin si mai rar pedala de acceleratie. Aici sta de fapt avantajul acestei masini: ca daca vrei si esti dispus sa faci cateva sacrificii de viteza si acceleratie, chiar poti sa scoti consumuri mici si deci economiii, fara sa mergi pe jos sau cu bicicleta :)

    Partea si mai buna e ca mai e si scutita de taxe de inmatriculare si impozitul este redus cu 95%. Deci tine cu casa!

    Răspunde
    • Sorin, acum că toată lumea știe că a fost vorba despre mașina ta, ce-ar fi să faci un guest post la mine pe blog despre ea? În urma discuției noastre sunt mult mai multe lucruri faine de spus despre Toyota Prius. Mai ales că Toyota Prius nu este nu este numai un statement, este o mașină hibrid care chiar funcționează.

      Răspunde
  8. Din ce stiu eu, poti scoate si consum mai mic pe oras cu ea. Trebuie doar sa iti schimbi radical stilul de condus, astfel incat sa folosesti cat mai putin motorul pe benzina. Am avut o astfel de masina o perioada foarte scurta (2 zile cred) dupa care am vandut-o. Mi s-a parut foarte tare lipsa zgomotului si faptul ca, asa cum ai zis si tu, arata ca o nava spatiala in interior. Faptul ca nu accelereaza atat de puternic se datoreaza rapoartelor din cutie care sunt setate pentru consum redus.
    Referitor la intoarcerea la fata ta nebunatica, cred ca traiesti in trecut… Masina ta are 1.6 TDI, nu 1.5 dci.

    Răspunde
  9. Bravo, domnu’. Deci ea e fata cuminte la prima intalnire si tu deja te lauzi pe la prieteni cu ce ai facut cu ea. Lasa ca va mai intalniti voi!

    Răspunde
    • Lasă că mă voi mai întâlni eu cu electrocar-ul :) și ai să vezi ce-l învăț să răspundă ca un diesel pe care toți posesorii de Prius știu că îl urăsc :).

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.