Dragi manageri de restaurante, baruri, hoteluri sau spatii comerciale in care oferiti Free Wi-Fi

Faptul că oferi internet wireless gratuit poate fi un avantaj competitiv, dar se poate transforma foarte rapid într-un dezavantaj competitiv. Cel puțin pentru cineva care pune preț pe așa ceva, iar cum mai toți clienții tăi țin ceva în mână la care se uită atent uneori, înseamnă că pun preț pe internet de calitate.

Cum poți să bulești avantajul de a avea Free WiFi?

Există doua variante mari și late pentru a strica toată povestea. Prima variantă este să ai WiFi gratis, să fie nesecurizat cu parolă ca să intre clientul fără probleme, dar să-ți meargă nu prost, ci foarte prost. În condițiile în care există 4G în marile orașe de pe la toți operatorii, se va simți imediat o conexiune WiFi de toată jena.

Deci, dacă ești proprietar a unei locații în care îți primești clienții și vrei să le oferi acestora conexiune la internet wireless de bună calitate, verifică constant funcționarea respectivei conexiuni. Dacă ai o suprafață mare de acoperit, ține cont de asta. Dacă ai foarte mulți clienți care se conectează la respectiva rețea, ține cont de asta. Dacă dai 3 lei pe serviciile de internet, ține cont de ce dezavantaje îți poate aduce treaba asta. Dacă nu ai auzit încă de standardul AC la routere wireless, ține cont de asta, că majoritatea gadget-urilor de ultimă generație știu și vor viteze mari furnizate de protocolul AC.

Ok, mai există și a doua variantă, sau ambele variante cumulate de cele mai multe ori. A doua variantă…

Oferi conexiune wireless clienților tăi, dar nu știe nici naiba parola. Treaba asta poate fi foarte ușor rezolvată dacă pui parola la wireless pe meniul cu băuturi sau mâncare, sau ambele (așa cum fac multe restaurante). Nu va mai fi nevoie ca oamenii să aștepte chelnerul ca să-l întrebe ce parolă e la wireless. Cel mai nasol e să vină chelnerul și să bâjbâie parola.

Cu alte cuvinte, degeaba oferi WiFi gratis, dacă se creează o adevărată isterie atunci când cere cineva parola. Și mai grav e cum ziceam mai sus. Să te chinui să găsești parola și să o oferi clientului, iar atunci când acesta se conectează, netul să meargă execrabil :) Da, știu, o să-mi spuneți că nu e bine să te conectezi la rețele WiFi nesecurizate, necunoscute, ne… etc. Așa este. Însă de când folosesc Bitdefender Antivirus pe mobil stau mult mai liniștit, pentru că are un modul foarte puternic de protecție și împotriva conexiunilor nesigure sau nesecurizate (bine, securizarea/parolarea unei rețele WiFi nu garantează nimic).

Nu generalizez și nici nu am pretenția că am descoperit apa caldă. Sunt și restaurante, hoteluri sau locații care pun preț pe treaba asta. Nu zic că oamenii nu ar putea folosi conexiunea mobilă de internet pentru a sta pe Facebook sau a verifica mailul, dar dacă tot există WiFi gratis, de ce să nu-l oferi așa cum trebuie? Mai știu și că restaurantele sau barurile sunt locuri de socializare și nu merită să stai cu nasul în telefon. Așa este, nu merită. Dar eu uneori mănânc singur la prânz și fie că vreau sau nu citesc și răspund la mailuri. Sau stau pe Facebook până îmi vine comanda. Și nu se aplică numai în restaurante, ci și în hoteluri, unde nu e loc numai de socializare, ci și de lucru pe laptop pentru cei aflați pe drumuri.

Nu mă înțelegeți greșit, dar dacă vreți să excelați în servicii, mergeți și analizați fiecare detaliu. Iar unul dintre ele este conexiunea WiFi. Că dacă e să privim așa, orice local are WC, dar unele au un WC sub orice critică, iar altele un WC super îngrijit. Așa e și cu WiFi-ul în locuri publice.Free WiFi

8 comentarii la „Dragi manageri de restaurante, baruri, hoteluri sau spatii comerciale in care oferiti Free Wi-Fi”

  1. Gabriel,
    Imi place abordarea si articolul tau! Firma pentru care lucrez pune la dispozitie infrastructura wi-fi performanta, pe baza de abonament lunar de servicii, fara costuri cu echipamentele de retea, cablarea, administrare, update-ul sau upgrade-ul. Cum facem sa ajungem la toti cei carora le-ar prinde bine astfel de servicii?
    Cu bine,
    Emilia

    Răspunde
  2. simpatica postarea. da.. sunt de acord. Dar oamenii nu vad asta ca pe o prioritate. De altfel clientii nu vor pleca din pub/ restaurand, sau bar daca nu reusesc sa se conecteze. Vor fi suparati putin si se vor delecta cu mancarea ce ajunge in final. Poate daca si clientii ar dramatiza putin, adica sa se ridice sa spuna ceva barmanului, cuiva din staff, sau sa plece pur si simplu.. poate si ei ar considera wifi ul o prioritate.

    Răspunde
  3. O chestie şi mai naşpa ar fi să aibe o taxă pentru wi-fi, aşa după un local unde accesul la weceu costa în plus încă 1 leu. În acel local nu am mai intrat. Apoi wifiul mai este util atunci cînd vrem să chemăm chelnerul mai repede(!) şi se mai poate oferi meniul pe tabletă, deci ar fi idei pentru că treaba să meargă mai repede. De asemenea, chelnerii să aibe patine cu rotile, şi atunci să te ţii bine…

    Răspunde
  4. Este o mare problema. Unii isi monteaza astfel de echipamente si apoi uita de ele. Ca si cum ar fi o mobila. Semn ca in mintea lor(a patronilor sau a managerilor nu se leaga nimic de acest fenomen). In alte parti se un wifi(router wireless care preia internet de pe o conexiune 3G) insa nu se tine cont de limitarile existente pe acest tip de tehnologie(trafic zilnic,trafic lunar,etc). Sa nu mai vorbim ca daca „arunci” acel router intr-un loc in care semnalul retelei 3G este slab=====> calitate proasta. Si mai pot continua si cu alte exemple dar ma enervez cand vorbesc de ageamii.

    Răspunde
  5. In 80% din hotelurile pana in 3 stele si de 3 stele internetul e aproape inexistent. Au routere dlink home, prinzi doua linii langa el, daca e palier lung apelezi la stick.
    Unde stau eu acum folosesc doar sticl, la router vad o linie si aia doar cu prezenta.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.