De ce va tot rog uneori sa comentati la articolele de pe blog si nu pe Facebook sau alte retele

Marea voastră majoritate află de pe Facebook când mai scriu câte un articol nou. Nu de puține ori scriam atunci când distribuiam ceva că apreciez să intrați pe blog și să-mi lăsați o părere direct la articolul respectiv, mai ales atunci când aveam nevoie de sfaturile și experiențele voastre.

În cele ce urmează am să vă spun 4 mari motive pentru care vă rog să comentați de acum încolo pe blog la un articol și nu la postul în care i-am dat share pe Facebook sau pe alte rețele sociale. Și nici unul din cele 3 motive nu face referire la faptul că vreau să-mi cresc eu blogul pe spatele comentariilor voastre de la articole. Chill.

1. Primul motiv e simplu și ține de egoismul și confortul meu: vreau să urmăresc părerile voastre centralizat într-un singur loc. În momentul când public un articol, îi dau share pe mai multe rețele sociale. Îmi este greu să le urmăresc pe toate în timp util și mai ales să răspund la întrebările voastre (dacă ele există). În cazul în care vrei să-mi pui o întrebare și te aștepți la un răspuns rapid sau un pic mai detaliat, scrie-mi un comentariu pe blog. Sunt șanse mari ca răspunsul meu să nu fie cel mai bun. De asta trecem și la motivul cu numărul 2.

2. Comentariile dau plus valoare și plus utilitate unui articol. Am cititori care stau numai pe Google Plus și nu vor să audă de Facebook, dar au chestii bune de zis. Am cititori care poate sunt experți într-un anumit domeniu, dar nu pot sau nu vor să-și dezvăluie identitatea. Așa că vor comenta pe blog. Dacă tu comentezi doar pe Facebook, șansele să auzi mai multe păreri, să primești mai multe răspunsuri sau să ai parte de mai mult suport sunt mult mai mici. De aceea merită ca discuția să se mute pe blog și să ajutăm astfel pe alții pe termen lung, adică motivul cu numărul 3.

3. Nu are rost să se discute de mai multe ori același lucru. Pentru că poate s-a discutat deja. Acest lucru este valabil în mod deosebit la întrebări. Nu mă lua pe privat dacă ai nevoie de un sfat sau de un răspuns la o situație despre care ai citit mai întâi la mine pe blog. Intră pe articolul cu pricina și lasă un comentariu acolo. Nu numai că îți voi răspunde eu, dar îți vor răspunde și alții. Astfel, vei avea parte de mai multă valoare, dar pe termen lung vor avea parte și alții. De exemplu, dacă eu scriu despre cultivarea ciupercilor și s-a purtat în prealabil o discuție intensă despre acest subiect la articolul cu pricina, mulți vor intra și vor citi articolul, dar și comentariile. Iar din comentariile voastre vor afla răspunsuri la întrebări pe care ar fi vrut să le pună. Plus că e o bună oportunitate de a lega conexiuni sau de a obține leaduri. Poate dai niște răspunsuri super bune și lumea te caută mai apoi ca să cumpere consultanță de la tine sau chiar produse (în funcție de subiect). Cu alte cuvinte, toată lumea economisește timp.

Comentarii blog4. A lăsa un comentariu pe blogul meu poate fi o bună oportunitate de promovare. Deși nu las comentarii cu diverse cuvinte cheie la nume, las link-ul (dacă acesta nu duce cumva pe o pagină obscură sau cu chestii lipsite de bun simț). Las falsa modestie la o parte și spun totuși că gabrielursan.ro este constant în top 15 bloguri personale generaliste din România conform clasamentului t5.ro bazat pe datele reale din Google Analytics. Poate nu am cea mai mare comunitate activă (adică oameni care comentează), dar am o groază de oameni care mă citesc și constat cu plăcută surprindere că atunci când ne găsim (rar) știu absolut tot ce am scris, ce am făcut, ce am promovat. Deci, dacă ai un blog și crezi că ai putea zice ceva la anumite articole, nu te sfii să o faci. Rezultatele nu vor veni instant, dar vor veni în timp dacă spui chestii utile sau faine comunității.

Tot ce am scris aici este valabil și pentru alte bloguri pe care le frecventați. Iar dacă ai un blog merită să scrii un articol de genul ăsta pentru cititorii tăi. Dacă nu le-ai cerut justificat să comenteze nu o vor face.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

17 comentarii la „De ce va tot rog uneori sa comentati la articolele de pe blog si nu pe Facebook sau alte retele”

  1. Am vrut sa scriu si eu acelasi lucru. Facebook, Twitter, Google+ sunt ok pentru promovare, dar nu sunt ok pentru comentarii. Daca s-ar putea inchide comentariile la posturile prin care se promoveaza articolul, ar fi bine…

    Răspunde
  2. un blog cu postări la care nu există comentarii pare destul de pustiu! De asemenea, un blog pe care se comentează, iar autorul nu răspunde…iar nu pare ok…
    Și eu prefer să mi se lase un semn de trecere (cine nu are orgolii personale? ;-) )
    Cred că este vorba și despre comoditate. (Lucru care mi se întâmplă și mie și atunci dau vina pe lipsa timpului :-D )
    Am descoperit recent blogul acesta (via Vienela) și constat că am multe de învățat.
    :-)

    Răspunde
  3. Si totusi Facebook ne da inca o palma cu search-ul lor. In curand oamenilor le va fi tot mai simplu sa posteze/ caute pe Facebook. Adica noi cu blogurile… vom avea o munca din ce in ce mai grea pentru a aduce oamenii inapoi pe blog.

    Răspunde
      • Printre majoritatea scursurilor? In niciun caz.

        Eu intru mai mereu pe acolo si vad ca esti printre primii 12-13. Eu m-am inscris de mai multe ori. Ziceau ca am pus codul bine, bla-bla, nu mi se contoriza. Nici dupa o zi. Deloc. De aia am renuntat la t5.ro

        Răspunde
        • Tot ce nu este al tau este susceptibil schimbarii. Daca nu ai o “baza” pe care o poti controla 100% te poti trezi in situatii foarte delicate.

      • Din punctul meu de vedere un blogger care scrie bine nu prea isi face griji din acest punct de vedere. Eu de exemplu citesc in fiecare dimineata blogul lui zoso. Nu vad vreo modalitate prin care facebook, google plus sau alte retele de socializare m-ar putea determina sa nu-i mai intru pe blog.

        Parerea mea este ca atunci cand scrii bine si ai ceva de spus, cititorii te cauta si in gaura de sarpe.

        Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.