Puterea unui Landing Page Excelent

Doar pentru că ai creat un landing page, nu înseamnă și că vizitatorii vor veni. Pentru a promova oferta de pe landing page va trebui să promovezi pagina în sine. Sunt două opțiuni mari și late, pe care le vom detalia în rândurile ce urmează: canale plătite și canale gratuite.

Pay-Per-Click (PPC)

Reclamele PPC sunt un tip de promovare în care advertiserii licitează între ei și plătesc de fiecare dată când un utilizator dau click pe reclama. Suma plătita depinde de mai mulți factori, principalul fiind cuvântul cheie pentru care se licitează.

Există o multitudine de platforme care permit reclamele de tip PPC. Cele mai populare sunt Google AdWords și Facebook Ads.

Ce presupune Google AdWords?

AdWords este platforma de advertising a gigantului Google, prin care afacerile își pot mări reach-ul cu scopul de a-și crește businessul. AdWords îți oferă mai multe locații de plasare a ale reclamelor, dar cea mai populară este rețeaua de căutare. Acest lucru înseamnă că reclamele tale se vor afișa doar pentru utilizatorii care caută un cuvânt cheie specific.

Platforma are alocate 4 poziții în partea superioară a paginii. În funcție de Scorul de Calitate al reclamei sunt determinate poziția și suma plătită pentru fiecare click.

Scorul de Calitate este o metrică ce indică gradul de relevanță a reclamei raportat la landing page, cuvinte cheie, performanța istorică a reclamei, poziția geografică și dispozitivul targetat. Cu cât Scorul de Calitate este mai mare, cu atât costul per click scade și poziția reclamei crește în paginile Google cu rezultate de căutare.

Scorul de Calitate este măsurat cu ajutorul următoarelor 6 metrice:

  1. Rate de Click (CTR)
  2. Relevanța landing page-ului
  3. Relevanța reclamei în sine
  4. Device-ul targetat (pagina trebuie musai optimizată pentru dispozitive mobile)
  5. Performanța istorică a reclamei
  6. Relevanța cuvântului cheie

Poziția reclamei este calculată folosind următoarea formulă:

Maximum CPC + Scorul de Calitate + Extensii de Reclamă = Poziția Reclamei

Cu cât reclama ta va obține o poziție mai ridicată, cu atât vizibilitatea crește, iar potențialii clienți vor da mai multe clickuri.

Îți poți crește cu ușurință Scorul de Calitate printr-un landing page optimizat pentru Google AdWords.

Primul aspect pe care trebuie să-l respecți constă în potrivirea dintre mesajul reclamei și mesajul landing page-ului.

Succesul multor campanii de PPC constă în selectarea cuvintelor cheie potrivite și mesajului reclamei în sine.

Platforma AdWords potrivește reclama ta cu termenul de căutare al vizitatorului în motorul de căutare. Cuvintele cheie care sunt înrudite cu cele targetate de tine în reclamă sunt selectate automat și afișate celor interesați.

Fără îndoială, realizezi că acele cuvinte cheie trebuie să fie destul de specifice pentru ca bugetul tău să fie direcționat doar către click-uri relevante.

Pentru a selecta cuvintele cheie pe care ar trebui să le targetezi, Google îți oferă un tool gratuit: Keyword Planner. După ce vei face această operațiune va trebuie să setezi suma maximă pe care ești dispus să o plătești pentru un click (Max CPC). Cu cât suma respectivă este mai mare și reclama ta mai relevantă pentru cuvântul cheie de care este interesat vizitatorul, cu atât ad-ul tău va fi afișat pe o poziție mai bună în paginile cu rezultate.

Pentru a fi sigur că orice campania de reclame PPC dă rezultate este recomandat să creezi mai multe reclame diferite, pentru a testa atât versiuni diferite de copy, cât și CTA-uri diferite. Asigură-te că reclama în sine este relevantă și captivantă. Urmărește datele generate de către campanie și îți vei da seama cu ușurință care variantă a reclamei este cea mai potrivită pentru audiența ta.

 

google adwords

 

Landing page-ul conectat la campania ta PPC ar trebui sa folosească un mesaj aproape identic cu cel al reclamei. De asemenea, înlătură orice link de navigare, adaugă un titlu captivant și un buton CTA mare. Nu uita că landing page-ul tău trebuie să menționeze beneficiile pe care vizitatorul le primește dacă urmează acțiunea pe care tu dorești să o facă.

Facebook Ads

Principalul argument pentru care ai investi în reclame de tip PPC este să ajungi la potențiali clienți în locuri în care ei deja își petrec mult timp. Aproximativ 45% din populația României se află pe Facebook, iar procentul ăsta crește pe măsură ce timpul trece.

Facebook Ads reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a ajunge la mai mulți clienți. Adițional, costurile pentru România sunt net mai scăzute decât cele din străinătate.

Deși nu îți oferă același control ca Google AdWords, platforma de advertising a celor de la Facebook îți permite să targetezi clienți bazat pe locație, vârstă, sex și interese. Automat, poți segmenta audiența masivă a rețelei de socializare pentru a se potrivi buyer persona-ului afacerii tale.

Iată cum funcționează Facebook Ads, pe scurt:

Pentru a porni la drum pe platforma de advertising Facebook, trebuie să determini suma maximă pe care ești disponibil să o plătești pentru ca reclama ta să fie difuzată. Firește, și Facebook folosește un sistem de licitație pentru a determina aceste costuri.

Poți licita pentru:

Fiecare click (Cost-per-click)

Fiecare mie de afișări (Cost-per-mie de afișări – CPM).

Dacă nu ești sigur de suma pe care ar trebui să o licitezi, Facebook îți oferă și opțiunea de a lăsa la latitudinea sistemul responsabilitatea de a determina această valoare.

Reclamele de Facebook pot fi livrate atât pe desktop (în newsfeed sau coloana din dreapta), cât și pe mobil. Vor arăta în felul următor pentru afișarea pe dispozitive mobile:

Și în acest format pentru coloana din dreapta:

Campaniile de promovare plătită pentru paginile tale îți vor aduce destul de mult trafic, atât timp cât sunt făcute bine. Este doar responsabilitatea ta să te asiguri că tot acel trafic părăsește landing page-ul tău sub formă de clienți.

Metode gratuite de promovare a Landing Page-urilor

Atunci când business-ul tău este abia la început, ideea de a investi sume de bani în campanii PPC poate fi percepută cu scepticism. Mai ales dacă nu deții un om de marketing experimentat sau nu îți permiți servicii profi.

În acest caz, ai putea să explorezi canale gratuite de promovare, în timp ce afli mai multe despre cele mai eficiente strategii de campanii PPC.

Trimite Emailuri:

Email marketing este una dintre cele mai eficiente metode prin care poți păstra legătura cu audiența ta. Probabil deja faci acest lucru pentru a anunța anumite aspecte legate de business-ul tău, de ce să nu îți promovezi și landing page-urile în acest fel?

O altă modalitate inteligentă de a-ți promova landing page-urile este să pui link către una dintre ele în semnătură pe care o atașezi automat în coada oricărui email. Iată un exemplu:

Prin această modalitate poți obține mai multe expunere fără a fi nevoie să plătești. De asemenea, este o bună strategie de promovare, căci nu o faci în stil agresiv.

Scrie guest post-uri pe alte bloguri:

Prin această strageie nu îți construiești doar autoritate pe nișa pe care activezi, ci beneficiezi și de oportunitatea de a-ți promova landing page-ul la o altă audiență – una nouă, care împărășește aceleași nevoi ca a ta.

Uneori, bloggerul care-ți oferă oportunitate nu o să-ți ofere și șansa de a pune link în articol către una dintre landing page-urile tale. Dar poți link-ui acea pagină în semnătura de autor.

Dacă cititorii îți vor aprecia articolul, vor da și click pe link-ul respectiv și vor ajunge pe landing page-ul dorit de tine.

Social Media și Reddit

Facebook și Instagram pot fi folosite și fără a plăti. De asemenea, sunt numeroase servicii care îți oferă o modalitate de automatizare a postărilor pe social media – cum ar fi Hootsuite sau Buffer.

Desigur, poți posta și manual. Nu uita să adaugi un CTA la finalul postărilor către landing page-ul tău.

Reddit este o altă platformă pe care ar trebui să o analizezi cu atenție. Discuțiile se întâmplă pe subreddit-uri care sunt împărțite pe interese comune. Automat, toți vizitatorii acelui subreddit sunt interesați de nișa respectivă. Alătură-te conversațiilor și încearcă să îți promovezi landing page-ul.

Atenție: nu aplica o tactică foarte agresivă sau „in your face” pe Reddit. Comunitatea este una extrem de critică, iar orice promovare care nu are de-a face cu subiectul discuției îți poate atrage penalizări.

Metodele gratuite de promovare a landing page-urilor nu sunt la fel de targetate și precise ca reclamele plătite, dar pot genera rezultate bune.

< Capitolul Precedent Următorul Capitol >