Puterea unui Landing Page Excelent

Este aproape universal acceptat faptul că sunt 6 tipuri de landing page-uri:

1. Paginile de tip click-through:

Acest tip de landing page este cel mai simplu și des întâlnit. Îl poți folosi cu succes pentru a face cunoscut produsul sau oferta curentă și a îndruma vizitatorul să „click-through” prin intermediul butonului de CTA.

Aceste landing page-uri ar trebui să conțină text care subliniază beneficiile ofertei/produsului și îi oferă vizitatorului motive concrete de a cumpăra. De asemenea, acest tip de landing page nu are nevoie de un formular, ci doar de un buton de call-to-action care să ducă vizitatorul către pagina reală a produsului.

Un bun exemplu de landing page-uri de tip „click-through” sunt cele pentru trial-uri gratuite, precum cea de mai jos:

2. Landing Page-uri pentru generarea de leaduri:

Scopul acestor pagini este să genereze lead-uri. Nu le folosi pentru a vinde ceva, ci doar pentru a obține detalii despre vizitator: nume, adresa de email, oraș de reședință.

Elementul principal de pe o astfel de pagină trebuie să fie formularul. Asigură-te că nu există niciun alt element ce poate fi click-uit, cu excepția butonului de CTA.

Copy-ul (textul) de pe un landing page de generare de leaduri ar trebui să explice clar și convingător motivul pentru care vizitatorul ar dori să-ți ofere datele și beneficiile pe care le primește în schimb.

Un exemplu relevant de pagină de generare de leaduri este cel de mai jos:

3. Landing page-uri de generare de liste de email marketing:

Acest tip de pagină este cea mai eficientă modalitate de a genera lista de email-uri. Scopul lor este constrângă vizitatorul să ofere adresa de email pentru a putea vedea conținutul site-ului (landing page-ul pe care l-am folosit eu pentru ca tu să te înscrii la acest curs a fost de acest tip – îl poți revedea aici).

Textul trebuie să prezinte beneficii clare și atrăgătoare pentru ca utilizatorul să îți ofere adresa lui de email. Va trebui să te concentrezi pe acest aspect, căci în mod contrar vizitatorul va părăsi pagina. Include bullet points in copy pentru ca utilizatorul să poată scana cu ușurință și rapid beneficiile.

De asemenea, trebuie să știi că formularul trebuie să fie scurt – cu maxim două câmpuri. Adaugă și un buton de CTA neagresiv, dar vizibil.

Cei de la ClassPass au folosit un astfel de landing page cu succes:

4. Landing page-uri de vânzări:

Pe o astfel de pagină va trebui să incluzi toate detaliile și informația necesară pentru ca vizitorul să cumpere produsul sau serviciul tău. În funcție de ceea ce vinzi, formularul poate fi scurt sau ceva mai complex.

Un formular de contact scurt este eficient atunci când îți este foarte ușor să comunici cititorului valoarea produsului sau serviciului pe care-l oferi și nu reprezintă o cheltuială substanțială pentru client. În aceste cazuri, un singur buton de CTA este de ajuns.

Pe de altă parte, dacă produsul sau serviciul tău este complex, vei avea nevoie de mai mult copy pentru a sublinia beneficiile, avantajele, prețul și caracteristicile. În aceste cazuri este indicat să folosești cel puțin două butoane de CTA – unul în partea de sus a paginii și unul spre final. În acest fel îți crești șansele ca vizitatorul să convertească.

Vei avea nevoie de A/B testing pentru a afla care tip de landing page de vânzări este cel potrivit pentru audiența ta. În exemplul de mai jos, varianta scurtă a fost cu 36% mai eficientă decât cealaltă:

5. Landing page-uri de tip splash:

Principalul scop al acestor pagini nu este să convertească, ci să-i facă vizitatorului o scurtă introducere înainte ca acesta să ajungă pe website-ul tău.

De obicei, acest tip de pagină este primul lucru pe care-l vede utilizatorul – un fel de welcome screen.

Din motivul ăsta, este indicat să-l folosești pentru a oferi utilizatorului o informație importantă, pentru a-l face să dea subscribe sau să-și creeze cont pe website-ul tău, sau ambele, precum exemplul de mai jos:

 

6. Landing Page-uri pentru pitch-uri:

Folosește acest tip de landing page pentru a plasa produsul tău în centrul atenției. Încearcă să informezi vizitatorul, dar și să-i oferi motive să cumpere.

Pe astfel de pagini este indicat să eviți utilizarea unui formular. În schimb, enunță clar și vizibil beneficiile și caracteristicile produsului tău, alături de imagini sugestive, și adaugă un buton de CTA convingător.

Iată cum au făcut cei de la Bitrix24 landing page-ul pentru pitch – în care produsul lor este centrul atenției:

< Capitolul Precedent Următorul Capitol