Puterea unui Landing Page Excelent

Titlul principal:

Tiltul principal al landing page-ului tău are un rol esențial în convingerea vizitatorilor de a citi și a interacționa cu restul paginii.

Dacă vrei ca userii să rămână pe pagina ta, un titlul principal eficient este musai. Sunt cinci modalități prin care poți genera titluri persuasive:

  • Metoda „Cum să”
  • Pune o întrebare
  • Fii amuzant/ îndrăzneț
  • Oferă un „proof of value” – de ce oferta ta este cea mai bună
  • Oferă-le o soluție la probleme/ nevoi.

FiveStars a mers pe ultima opțiune din lista de mai sus, oferind vizitatorilor o soluție pentru problema lor:

Un titlu secundar:

Nu toate landing page-urile au nevoie de un titlu secundar. Cu toate astea, acest tip de titlu este eficient atunci când cel principal este mult prea lung pentru a fi atrăgător. Titlul secundar ar trebui să fie un sub-header situat imediat după titlul principal.

Cei de la Outbrain au folosit un astfel de titlu pentru a-l întări pe cel principal:

Ce beneficii și avantaje primește clientul dacă alege oferta ta:

Cea mai importantă întrebare la care trebuie să răspundă landing page-ul tău este: „ce anume face produsul sau serviciul tău mai bun în comparație cu competiția?”

Totuși, trebuie să ții cont de faptul că e mai bine să te adresezi direct clientului, menționând beneficii și avantaje, în loc să elaborezi pe ideea „de ce produsul/ serviciul meu este superior competiției”.

Un landing page bun trebuie să se concentreze pe experiența utilizatorului. Încearcă să folosești pronume la persoana a doua ori de câte ori se ivește ocazia. Adresează-te clientului direct menționând ce câștigă în plus dacă te alege pe tine/ produsul tău pentru a crea o oarecare relație de încredere și profesionalism.

Nu uita că un landing page nu trebuie să conțină foarte mult conținut scris. Fii concis, dar nu uita să menționezi toate avantajele și beneficiile.

Un alt lucru pe care trebuie să-l faci atunci când scrii conținut pentru un landing page este să îl faci cât mai ușor de citit. Clienții trebuie să înțeleagă aspectele esențiale foarte rapid, așa că:

  • Folosește liste sub formă de bullet points
  • Folosește numere și cifre
  • Folosește elemente care „sparg” conținutul scris în bucăți  care pot fi citite

Spre exemplu, Uber recrutează șoferi menționând beneficiile și avantajele unui astfel de job prin imagini:

Elemente de încredere:

Aceste elemente sunt o modalitate eficientă prin care îi transmiți clientului că business-ul tău se bazează pe profesionalism. Cu cât vizitatorul capătă un sentiment de încredere în oferta ta, cu atât cresc șansele să devină client.

Câteva elemente esențiale care transmit încredere sunt:

a. Date statistice:

Întotdeauna statisticile trebuie să fie corecte și reale. A minți un potențial client este o greșeală ce poate dăuna business-ului tău pe termen lung. De asemenea, statisticile sunt mai credibile atunci când sunt enunțate de către o autoritate în domeniu.

iLanding page-ul celor de la iMPACT ilustrează precis cele enunțate mai sus, oferind vizitatorilor date statistice calculate de către HubSpot.

b. Iconițe cu parteneri/ clienți:

Atunci când business-ul tău are un parteneriat cu o companie mare, sau prestează servicii pentru o companie cu brand cunoscut, menționarea acestui aspect sub formă de iconițe (logo-uri, de regulă) te ajută să „împrumuți” o parte din calități și credibilitate. Un vizitator care nu a mai auzit de serviciile sau produsele tale, dar recunoaște unul dintre aceste logo-ul va fi înclinat să acorde aceeași încredere brandului tău (apăsând click pe butonul de CTA, de regulă).

SharpSpring este un bun exemplu care folosește principiul menționat anterior pe landing page-ul lor:

c. Review-uri și testimoniale:

Dacă business-ul tău este abia la început, va fi relativ dificil să obții testimoniale. Dar efortul chiar merită.

Adăugând testimoniale și încurajând clienții să lase review-uri la produsele/ serviciile pe care le oferi este un alt element care inspiră încredere potențialilor clienți. Orice vizitator care vede review-uri sau testimoniale înțelege instant că mai sunt și alții care au ales oferta ta și se bucură de această alegere

Ideal ar fi ca testimonialele să fie reale și să sublinieze cum produsul/ serviciile tale i-au ajutat să-și rezolve problema.

Un bun exemplu în acest sens este oferit de către Shopify:

Un testimonial capătă mult mai multă putere atunci când este scris de către cineva cunoscut drept un expert în nișa ta.

d. Politica de confidențialitate:

Ai putea considera că un link pe landing page-ul tău nu e o idee bună. În schimb, mai ales în domeniul eCommerce, un link către pagina cu politica de confidențialitate inspiră încredere clientului.

Privește cum au decis cei de la Wrike să includă link-uri către politica de confidențialitate pe landing page-ul lor.

e. Trust Seals (certificate de încredere de la terți):

Transmite-le clienților că dacă aleg serviciile/ produsele tale, datele lor vor fi în siguranță. Nu se aplică doar în eCommerce, dar pe această nișă „trust seals” sunt cel mai des întâlnite pe landing pages.

Pentru a înțelege mai bine, aruncă o privire pe landing page-ul celor de la Smartsheet.

Un buton de Call-To-Action principal:

Un astfel de buton are un singur scop: să încurajeze vizitatorul să efectueze acțiunea pe care ți-ai setat-o tu ca obiectiv pe landing page. E vorba despre click-ul care livrează conversia.

Butonul principal de CTA ar trebui să:

  • Sară în ochi/ să fie foarte ușor de identificat
  • Aibă o culoare care se asortează cu celalalte, dar iese în evidență
  • Aibă text personalizat
  • Să se adreseze vizitatorului direct și la subiect.

Zoho demonstrează foarte bine cele menționate mai sus, cu butonul lor de CTA turcoaz.

Un buton de Call-To-Action secundar:

Dacă produsul sau serviciul tău este mai complex decât cele prezentate până acum, ar trebui să creezi un landing page mai lung. În acest caz, ar trebui să incluzi mai mult decât un singur buton de Call-To-Action.

Acest buton ar trebui să respecte toate regulile menționate mai sus, cu mici excepții: textul trebuie să fie altul decât cel folosit pe butonul principal. Culoarea poate fi aceeași, dar butonul secundar ar trebui să fie vizibil mai mic, pentru a nu atrage prea multă atenție de la butonul principal.

Înlătură butonele de navigare:

Dacă le permiți vizitatorilor să navigheze către alte secțiuni ale site-ului tău, nu faci decât să te sabotezi singur.

Megan Marrs de la WordStrem o spune foarte bine: „este vital să limitezi exit point-urile (link-uri, butoane de navigare) care conduc vizitatorul departe de lading page-ul tău. Scopul este să conduci vizitatorii pe calea pe care ți-o dorești tu s-o urmeze, nu pe calea pe care o aleg ei.”

Exemplul de mai jos, al celor de la Heap este un exemplu de „așa nu”:

Rich content – imagini/video:

În momentul în care vizitatorul simte o conexiune emoțională cu landing page-ul tău cresc șansele ca el să facă acțiunea pe care ți-o dorești tu. O imagine valorează cât 1.000 de cuvinte, un clip video și mai mult. Folosește-le pentru a transforma conținutul tău într-unul persuasiv din punct de vedere emoțional, care îl va determina pe vizitator să dea click pe butonul de CTA.

De asemenea, este foarte important să folosești imagini relevante pentru produsul tău. Acestea îl ajută pe vizitator să vizualizeze cum s-ar simți folosind-ul. Pe de altă parte, dacă oferi un produs de tip SaaS (exemplu Instapage), ar fi o idee bună să incluzi un GIF care să exemplifici ușurința sau eficiența cu care utilizatorul îl poate folosi.

Formular pentru Lead-uri:

Foarte multe landing page-uri o dau în bară fix la acest capitol. Formularul de contact, spre exemplu, trebuie să fie neinvaziv, scurt, clar și neintimidant.

În anumite cazuri și nișe, un formular mai lung va performa mai bine decât unul scurt. Nu vei ști acest lucru cu precizie până în momentul în care nu vei rula măcar un test A/B.

Conform celor de la HubSpot, formularele folosite pe landing page-uri ar trebui să pună întrebările care te ajută pe tine să construiești buckets de buyer personas. Dacă vei face acest lucru încă de la bun început, îți va fi mult mai ușor să targetezi lead-urile precis sau să le servești conținut relevant, care să le rezolve nevoile specifice.

< Capitolul Precedent Următorul Capitol >