Puterea unui Landing Page Excelent

Landing page-urile sunt probabil cea mai bună metodă de a mări rata de conversie a afacerii tale. Acesta este scopul lor, întru-cât ar trebui să conțină:

Mesaj aproape identic: „Message Matching” este un termen care se referă la potrivirea titlului reclamei plătite (de pe Google sau Facebook) cu cel al landing page-ului. Un mesaj foarte bun asigură reclamei un click-through-rate excelent, iar dacă vizitator vede pe pagină un titlu asemănător va căpăta mai multă încredere în oferta ta.

Iată un exemplu concret care descrie cele de mai sus. Această reclamă descrie un tool de marketing automation, Pardot.

Acesta este landing page-ul pe care vizitatorii ajung după ce au dat click pe reclamă:

Reclama face referire la un tool de marketing automation și fix aceeași idee este întărită pe landing page. În acest fel, vizitatorul știe că a ajung pe o pagină care-i răspunde nevoilor (a căror soluție a căutat-o pe Google în primă instanță).

Această potrivire a mesajelor este foarte eficientă pentru a reduce scepticismul user-ului. În momentul în care acesta vede o reclamă care-i răspunde perfect la căutare, dar pe landing page mesajul diferă destul de mult, vizitatorul se poate simți păcălit. Consistența mesajului e atât o dovadă de profesionalism, cât și o bună modalitate de a-ți asigura conversii valoroase.

Raport de conversie de 1:1

Raportul de conversie se calculează în funcție de numărul de clickuri posibile de pe landing page-ul tău și numărul de obiective îndeplinite în urma acelor clickuri. Orice element de pe landing page care poate fi clickuit și nu duce user-ul către îndeplinirea obiectivului paginii, nu face decât să aducă confuzie în ecuație.

Un raport de conversie de 1:1 pe landing page-ul tău este posibil în momentul în care există o singură acțiune posibilă. Obiectiv unic – click unic.

Landing page-ul celor de la Domo, de mai jos, are un raport de conversie de 1:1, pentru că există un singur obiectiv și un singur element ce poate fi click-uit (butonul de CTA „Watch Demo”):

A/B Testing cu ușurință:

A/B testing este o procedură prin care poți afla variantă optimă a landing page-ului tău – varianta cu cea mai mare rată de conversie. Comparând diverse variații ale paginii poți identifica care sunt culorile sau elementele la care audiența răspunde cel mai bine. De asemenea, prin A/B testing poți testa noi iterații ale landing page-ului și noi tactici care rezonează cu audiența ta.

Trebuie menționat și faptul că procedura A/B testing este mult mai relevantă atunci când este efectuată pe un landing page, decât atunci când se face pe homepage, pentru că numărul de elemente clickable si de obiective diferă.

< Capitolul Precedent Următorul Capitol >