Puterea unui Landing Page Excelent

Cea mai eficientă modalitate de a optimiza și îmbunătăți performanța landing page-urilor se numește A/B testing.

Prin acest proces poți înțelege cu ușurință care dintre variațiile mesajului de marketing al landing page-ului are cea mai bună rată de conversie. Folosește A/B testing pentru a testa:

  • Diferite scheme de culori
  • Diferite titluri
  • Diferite formulare
  • Diferite butoane de CTA.

Sunt două etape principale implicate în procesul de A/B testing. Prima constă în crearea unei variații a landing page-ului, iar a doua presupune măsurarea conversiilor înregistrate de către ambele versiuni. Automat, cea care va genera mai multe conversii este varianta mai bună.

Înainte să începi să faci A/B testing, este foarte important să ții cont de următoarele aspecte:

1. Nu face presupuneri:

Ghidează-te după date concrete. Testează totul, nu doar elementele pe care crezi tu că audiența se concentrează.

2. Stabilește un deadline:

Pentru ca testul A/B să fie concludent, este important să stabilești un deadline înainte să începi testarea. Impune-ți o perioadă specifică de timp pentru ca datele pe care le aduni să fie concludente.

3. Nu te baza doar pe bunele practici:

E important să folosești sfaturile oamenilor cu experiență, dar ce a funcționat pentru ei poate să nu dea rezultate pentru tine. Experimentează și alte idei.

4. Testează fiecare element pe rând:

Prin variație trebuie să înțelegi modificarea aceluiași element. Dacă ai schimbat dimensiunea butonului de CTA și titlul paginii în aceeași varianțe, cum vei putea măsura cu precizie care este elementul care a dus la creșterea ratei de conversie? Nu este posibil.

Ai răbdare și modifică doar câte un element. Rulează A/B testing și măsoară evoluția.

5. Înțelege statisticile:

Prin A/B testing vei înțelege care variație a performat, dar statisticile sunt cele care îți vor spune cu precizie dacă schimbarea merită.

Așadar, este foarte important ca eșantionul și volumul de date să fie concludent. Dacă în urma procesului de A/B testing observi o creștere a conversiilor, dar numărul lor este sub 5, înseamnă că nu ai încă destule date pentru a trage o concluzie.

6. Definește cu precizie metricile relevante:

Trebuie să stabilești datele care contează în funcție de tipul de landing page testat. Vrei să obții mai multe clickuri, vânzări, sau adrese de email? Stabilește clar obiectivul cel mai important.

Aproape orice element de pe un landing page poate fi testat. De exemplu, poți face A/B testing între o pagină cu screenshots și una fără, precum exemplul de mai jos. În cazul prezentat, îndepărtarea capturilor de ecran nu a fost tocmai o idee bună:

Mereu este o idee bună să testezi diferite dimensiuni și culori ale butonului de CTA. În exemplul de mai jos, un buton mai mare a generat cu peste 200% mai multe rezultate:

Vrei să obții mai mulți subscriberi sau download-uri ale ebook-ului tău? Cea mai eficientă metodă este prin crearea unui landing page profi.

Landing page-urile îți permit să-ți atingi obiectivele într-un mod eficient și arătos. Folosește-te de A/B testing pentru a crea o pagină capabilă să convertească mai bine decât te aștepți. Utilizează sfaturile de mai sus pentru a păși cu dreptul pe drumul tău către generarea de lead-uri și convertirea lor în clienți cu ușurință.

Creează prima ta pagină gratuită cu Instapage și convinge-te cât de ușor e să faci bani dacă ai landing page-uri inteligente.

< Capitolul Precedent

BONUS*: În cazul în care informațiile în limba engleză de pe site-ul Instapage te copleșesc, te invit să afli mai multe despre funnel-uri de vânzare din acest articol pe care l-am scris pe blog. Însă după aceea nu mai amâna. Fă-ți acum un cont și continuă învățarea, astfel încât să profiți de informațiile proaspete.