Puterea unui Landing Page Excelent

Landing page-ul este o pagină de sine stătătoare la care utilizatorul ajunge după ce a dat click pe o reclamă (pay-per-click ads, postări de social media, bannere etc). Landing page-urile sunt intens folosite în campanii de marketing pentru că se disting de restul website-ului, în sensul că se concentrează pe o singură ofertă.

Obiectivele variază de la caz la caz: înscrieri la cursuri/webinarii, download de ebook-uri, abonări la newsletter sau cumpărarea de diferite aplicații de tip SaaS.

Landing page-urile sunt indispensabile oricărui om de marketing care vrea să ruleze campanii eficiente. Din acest motiv, popularitatea lor a crescut constant în ultimii ani, lucru care se observă cu ușurință și în graficul Google trends din 2004 încoace:

Un landing page trebuie să fie privit ca un pitch de vânzări eficient, concentrat doar pe oferta curentă. Un landing page bun trebuie să explice oferta scurt și la obiect pentru a convinge vizitatorii să urmeze un call-to-action, indiferent care ar fi el.

Toți experiții în marketing recomandă folosirea de landing pages pentru că îți permite o targetare precisă a audienței și strângerea de informații prețioase, cum ar fi adresa de email sau numărul de telefon. Aceste informații ar trebui să meargă către o listă de emailuri care să-ți permită convertirea prospecților în clienți.

Ce nu este un landing page

Trebuie să înțelegi că un landing page nu înseamnă homepage-ul website-ului tău. Un landing page nici măcar nu face parte din website-ul tău. Automat, asta înseamnă că landing page-urile nu necesită aceleași elemente incluse de regulă pe un website – cum ar fi meniuri de navigare sau multiple call-to-action către diferite secțiuni. Aceste elemente se exclud în mod voit pentru ca vizitatorul să se concentreze doar pe obiectivul principal al paginii, fără să i se distragă atenția de la obiectivul principal de conversie.

Landing page-urile trebuie să fie extrem de precise și clare, spre deosebire de un homepage de website unde totul este răsfirat, astfel încât vizitatorii să găsească toată informația pe care o caută despre business-ul tău și să navigheze către diferite secțiuni.

Ești curios dacă homepage-ul website-ului tău poate substitui un landing page? Găsește răspunsul la următoarele două întrebări și vei afla soluția:

  1. Homepage-ul website-ului tău are un singur obiectiv de conversie?
  2. Homepage-ul website-ului tău are un call-to-action unic, care duce la efectuarea unei conversii?

Următorul Capitol >