Cum sa iti construiesti o lista de abonati la newsletter care sa te ajute sa iti cresti vanzarile

Despre email marketing am tot scris. Acum am zis că merită să scriu și cum să-ți construiești o listă de abonați la newsletter de calitate, iar prin listă de calitate înțeleg oameni reali care să deschidă mailurile de la tine și eventual să-ți devină clienți. Înainte de asta, dați-mi voie să vă spun de ce un newsletter bine pus la punct e de 8 ori mai bun (conform statisticilor) decât promovarea pe rețelele sociale.

Promovarea e bună. Peste tot. Pentru că mixul de marketing e mama vânzărilor și a branding-ului. Diferența dintre email marketing (newsletter) și rețelele sociale este următoarea: mailul ți-l citești în tihnă, pe când reclamele de pe Facebook pot trece neobservate în vâltoarea tuturor celorlalte reclame și postări de pe acolo. Conform statisticilor de specialitate, un potențial client de-al tău are de 8 ori mai multe șanse să-ți devină client în urma unui newsletter bun, decât în urma unui anunț pe care l-a văzut în treacăt pe Facebook.

Pentru a avea o soluție bună de email marketing trebuie să plătești. Tot ce e gratuit e gratuit până la un punct. De exemplu MailChimp. Toată lumea îl folosește și își duce abonații acolo pentru că e gratuit la început. Nimic mai greșit. Pentru că după ce ai depășit 2.000 de abonați te costă de te rupe. De aceea, este bine să pornești de la bun început cu un serviciu de email marketing cu plată, dar cu un cost decent. Eu folosesc GetResponse. Poți să intri aici și să-ți faci un cont ca să-l folosești gratuit timp de 30 de zile. Fără riscuri și fără card de credit necesar.

La finalul acestui articol voi publica mai multe videoclipuri în care este prezentat pe larg serviciul GetResponse pe care eu îl folosesc și îl recomand. Vei observa că ai mai multe unelte acolo. Nu numai un serviciu de email marketing decent ca preț, ci un serviciu de email marketing cu care poți să faci mai mult decât crearea și trimiterea de newsletter. De exemplu, ai un creator de landing pages (necesare pentru obținerea de emailuri pentru listele tale), un creator de chestionare și multe altele.

Dar până atunci, hai să-ți spun cum să îți construiești o listă bună de abonați la newsletter. E foarte simplu, dar presupune un pic de muncă. Pentru că oamenii doresc calitate și sunt din ce în ce mai pretențioși, trebuie să te concentrezi pe a oferi calitate. Îți recomand cartea asta când ai timp. Ar trebui s-o citească absolut orice antreprenor. Să revenim. Pentru a construi o listă de abonați trebuie să determini oamenii să se aboneze la newsletter-ul tău. Nu mai este suficient în ziua de astăzi să ai doar un câmp de abonare la newsletter să aduci trafic la tine pe site și să aștepți ca oamenii să se aboneze cu entuziasm. Trebuie să-i determini să o facă și să le oferi ceva la schimb. Pentru asta ai nevoie de un autoresponder, iar GetResponse are unul foarte bun. Un autoresponder îți permite să setezi ca după ce se abonează cineva la newsletter să primească niște mesaje email predefinite.

Adică, oferă acum gratuit ceva celor care se abonează. Dacă vinzi produse BIO sau ești într-un MLM de gen, scrie un material foarte interesant pe care oamenii să și-l dorească și pe care tu să-l oferi în schimbul abonării la newsletter. Dacă ești un magazin online, oferă un ghid interesant și un cupon de reducere. Dacă oferi servicii de web design sau consultanță financiară, creează un material super bun pe care să-l oferi gratuit celor care se abonează la newsletter-ul tău. Ai prins ideea.

Cu alte cuvinte, oferă plus valoare gratuit înainte să îndemni oamenii să cumpere de la tine. De ce ar face-o? Și așa toți se laudă că au cele mai bune produse sau servicii. Când piața pare prea aglomerată, vino cu ceva nou. Scoate capul din mulțime prin calitate percepută de client, nu prin calitate promisă clientului așa cum fac toți ceilalți. Și așa, prin intermediul newsletter-ului, îți vei crea o relație cu prospecții tăi trimițându-le regulat informații utile sau oferte relevante. Pentru că obiectivul tău nu este să-ți construiești o listă de abonați imensă, ci o listă de abonați targetată. Iar dacă omul ți-a dat adresa de email ca să primească acel lucru valoros și util de la tine, e clar că este interesat de ce vinzi sau ce promovezi tu.

email marketing

Am promis și niște videoclipuri. Iată-le. Take your time să le vezi. Sunt în limba engleză, dar sunt intuitive.

Ce este GetResponse

Un tur al GetResponse

Automatizarea emailurilor cu GetResponse

Design Responsive al emailurilor cu GetResponse

Landing page creator de la GetResponse

Inspector de emailuri de la GetResponse

Dacă vrei să testezi serviciul ăsta, îți poți face un cont de test gratuit aici, timp de 30 de zile (suficient ca să-ți dai seama că trebuie să pornești la drum sau să-ți continui drumul cu o soluție serioasă).

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

4 comentarii la „Cum sa iti construiesti o lista de abonati la newsletter care sa te ajute sa iti cresti vanzarile”

  1. Mie imi par prea sucumpe serviciile de acest gen. Cred ca daca nu ai o lista foarte buna de mailuri nu are sens sa arunci banii pe geam facand cont la ei. Sunt plugin-uri de newsletter care se pot instala daca ai wordpress si sunt gratis.

    Răspunde
  2. Bune sfaturi. Un serviciu de tip GetResponse merita, insa doar daca scoti ceva bani din urma lui, mai putin pentru un blog mai mic. Eu folosesc FeedPress, are cam aceleasi facilitati ca Feedburner, e destul de ieftin, dar face ce promite.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.