Cum să ai mai mulți abonați la newsletter

Vă povesteam aici că testez SumoMe, un plugin WordPress pentru cum să ai mai mulți abonați la newsletter. Blogul meu are un trafic decent chiar și atunci când nu scriu. Și m-am gândit: ”De ce să nu-mi dau șansa să mai comunic cu potențiali cititori din când în când?”.

Adică, să se aboneze la newsletter. Dacă nu scriu nimic, nu îi deranjez cu nici un mail de tip newsletter. Dacă scriu, vor primi doar un singur mail pe zi, dimineața, în care sunt incluse toate articolele din ziua anterioară. Dacă li se pare ceva interesant intră și citesc.

Dacă nu, dau cu delete la mail și își continuă treaba. Știu, veți spune că există rețelele sociale. Acolo e altă poveste. Rețelele sociale sunt din punctul meu de vedere o altă prelungire a unui site sau a unui blog. Eu cred foarte tare și în email marketing. Pentru simplul fapt că oamenii citesc dacă vor și când vor (când au timp). Pentru gestionarea newsletterelor eu folosesc soluția de la GetResponse de foartă multă vreme, pe care o și recomand de altfel.

O să vă arăt imediat și niște grafice cu statistici de abonare datorită pluginului SumoMe, dar înainte de asta merită făcută o scurtă analiză. În zilele în care scriu pe blog, rata mea de abonare la newsletter prin metoda folosită până acum (și pe care o păstrez – este vorba de căsuța aia de abonare de la finalul fiecărui articol) este în medie de o abonare pe zi.

În zilele în care nu scriu pe blog, rata de abonare la newsletter este de o abonare la 3 zile. În ultimele 3 zile în care am folosit SumoMe, am avut 20 de abonați noi la newsletter. Să luăm ca referință o medie de 1 abonat pe zi înainte. În cele 3 zile de folosit SumoMe am strâns 20 de abonați. Dacă împărțim cei 20 de abonați la 3 zile de când folosesc pluginul, rezultă o medie de 6,66 abonați pe zi. Adică, mi-a crescut rata de abonare de peste 6 ori. Statistic vorbind e foarte bine.

Există totuși și un inconvenient, iar acesta se numește user experience. Iar aici mă refer la pop-up-uri. Însă le-am setat inteligent. Dacă le dai x, refuzi etc. acestea nu mai apar utilizatorului o bună perioadă de timp. Practic te stresează o singură dată și gata. Dacă te-ai abonat nu te mai stresează. Dacă refuzi abonarea nu te mai stresează. Hai să vedem pe rând fiecare funcționalitate a pluginului SumoMe. Eu mi-am cumpărat cea mai ieftină variantă, dar și în varianta free ai acces la chestiile de bază ca să testezi.

Cum să ai mai mulți abonați la newsletter

Toate chestiile de mai jos sunt unelte incluse în pluginul SumoMe. Iată cum să ai mai mulți abonați la newsletter. Apreciezi tu ce metode ți se potrivesc mai bine.

List Builder

Este acea căsuță care îți apare la un moment dat când citești ceva și brusc faci o altă acțiune. Spre exemplu când ai intenția să închizi pagina (exit intent). Cei de la SumoMe au dezvoltat un algoritm inteligent care învață din comportamentul vizitatorilor tăi astfel încât acea căsuță să apară când are șanse mai mari să convertească. Mi-a adus doar un abonat în cele 3 zile de test.

Captură de ecran din 2016.08.07 la 00.08.11

Share

Sunt butoane de share care apar în stânga fiecărui articol sau unde vrei tu. Tu alegi ce butoane vrei și câte vrei să se afișeze, iar ele învață singure în ce ordine să apară astfel încât să obții cât mai multe share-uri și interacțiuni sociale. Pentru cei care te vizitează de pe mobil poți alege să apară alte butoane, ceea ce e mișto pentru că te adresezi targetat.

Heat Maps

Este o unealtă de analiză prin care poți să vezi cum interacționează vizitatorii cu paginile tale și pe ce dau click sau pe ce apasă. Dacă ai avea o pagină de vânzare, te ajută să vezi care e mesajul ce convinge, ce conținut e interesant și ce nu. Cu alte cuvinte, te ajută să vezi ce linkuri, butoane, bannere sau tot ce e ”click-uibil” funcționează sau nu. Un exemplu.

Captură de ecran din 2016.08.07 la 00.15.44

Scroll Box

E o metodă mai politicoasă de a invita cititorul să se aboneze la newsletter-ul tău. Poți seta ca după ce parcurge 40%, sau cât vrei tu, din articol să-i apară o căsuță discretă în partea de jos (stânga sau dreapta) care să facă call to action la abonare. Nu mi-a adus nici o abonare încă.

Smart Bar

E o bară care apare în partea de sus a site-ului și face call to action la abonarea la newsletter. Dacă îi dai x nu mai apare, dar e o șansă în plus să obții niște abonați care îți pot citi articolele dacă vor. Mie mi-a adus 3 abonați din cei 20. Iată un print screen.

Captură de ecran din 2016.08.07 la 00.25.54

Content Analytics

E un fel de Heat Maps, dar concentrat pe content. Îți analizează o pagină sau toate paginile (în versiunea plătită) și îți zice câți oameni au citit și până unde ai citit. Dacă ai un articol lung, poți vedea unde ”s-a rupt filmul” și unde omul nu a mai fost interesat să citească mai departe.

Captură de ecran din 2016.08.07 la 00.30.08

Google Analytics

Se pupă cu al tău cont de Google Analitycs și îți arată statistici de trafic în dashboard. Asta nu e mare lucru, însă poți seta ca să-ți arate în timp real statistici direct pe blog (nu le vezi decât tu) gen utilizatori activi în acel moment, vizualizări de pagină sau bounce rate. Observați prin print screen-urile mele chestia din dreapta jos.

Welcome Mat

E chestia care mi-a adus restul de 16 abonați (în timp a mai apărut un abonat, deci 17). E un fel de landing page built in care apare când intri pe blog, indiferent unde aterizezi. Te îndeamnă să te abonezi. La fel, dacă nu vrei, nu te mai deranjează. Ca să treci peste dai scroll sau apeși pe butonul ăla în care zici că nu vrei. Pare invaziv, dar nu deranjează chiar așa de mult.

Captură de ecran din 2016.08.07 la 00.35.46

Image Sharer

Dacă blogul tău e concentrat pe poze și imagini s-ar putea să fie foarte fain. Pe mine nu prea mă ajută. Funcționalitatea asta arată pe poze butoane de share, ca vizitatorul să dea share rapid la o poză. Poza va fi distribuită împreună cu alt text de la poză așa că ai grijă cum îl alegi ca să nu dea share omul la img_005, că nu-i mai vine să dea share.

Highlighter

Funcționalitatea asta face ca atunci când un utilizator selectează o porțiune de text dintr-un articol de la tine de pe blog să îi apară brusc opțiuni de share. Testați. Selectați o frază din acest articol și veți vedea la ce mă refer. E fain că omul poate vedea o frază preferată și îi poate da share doar la aceea împreună cu tot articolul tău fain.

Discover

Este o funcționalitate de tip traffic exchange. Adică tu postezi la tine pe blog articole recomandate de pe alte bloguri înscrise în platformă sub formă de articole recomandate la finalul postărilor tale. Dacă sunt văzute câștigi puncte. Dacă sunt accesate, câștigi puncte. Acele puncte îți aduc și ție trafic. Ne te va ajuta cum să ai mai mulți abonați la newsletter :)

Contact Form

Formular de contact, nu e nimic deosebit. Eu nu-l folosesc, că nu vând nimic. Dar dacă ai avea un site de vânzare sau un site în care încurajezi oamenii să intre în contact cu tine la modul punctual s-ar putea să fie o variantă bună pentru a capta leaduri.

Buy Button

Dacă folosești Stripe pentru comerțul online poți adăuga un buton de cumpărare oriunde pe site. Nu e cazul la mine.

Concluzii despre SumoMe

Probabil sunt multe astfel de soluții pe piață. Asta m-a captat pe mine și voi continua să o testez. Nu are program de afiliere, nu am nici un interes să o promovez, chill. Scriu pentru cititorii mei care merită să mai obțină niște resurse faine dacă tot fac efortul să mai intre pe GabrielUrsan.ro din când în când :)

Îți recomand să citești și alte articole despre astfel de unelte:

  1. Niște unelte de internet marketing care îți vor face viața mai ușoară
  2. Servicii de web hosting din afara țării (inclusiv un chilipir fain)
  3. O listă cu programe de afiliere internaționale care îți pot aduce bani frumoși

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

4 comentarii la „Cum să ai mai mulți abonați la newsletter”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.