Deși sună ciudat titlul, în acest articol o să-ți povestesc despre un tool gratuit care te va ajuta să obții mai mult trafic cu același trafic. Îl folosesc de peste un an de zile pe mai multe site-uri, proiecte online și chiar pe acest blog, dar mi-am dat seama că nu am scris până acum despre el.
Dacă obișnuiești să ”o arzi” în mediul online, ai auzit cu siguranță de cei de la . Sumo sunt ex Sumo Me mai exact dacă mai țineți minte. Numai că anul acesta cei de la Sumo Me au hotărât să facă un pas în față și să cumpere domeniul pentru minunata sumă de 1,5 milioane de dolari. Pentru mine o astfel de investiție de branding care nu aduce neapărat mai mulți clienți mai repede semnalizează că băieții sunt pe cai mari legat de ce vor să facă.
Dacă ai un site web, vrei să-ți faci un site web, ai o afacere online sau lucrezi în marketing trebuie neapărat să faci o tură cu acest set de unelte.
Ce face Sumo
Sumo este o suită de unelte online pe care poți începe să le folosești complet gratuit pe viață. Nu e nici o șmecherie aici. Dacă vrei să începi să folosești uneltele o poți face complet gratis. Dacă ai nevoie de mai multe funcționalități, sincronizări etc. cu siguranță site-ul tău produce bani, deci vei face upgrade dacă Sumo îți va aduce și mai mulți bani. Mai ales că planurile plătite încep de la 29 de dolari pe lună.
Eu trebuie să recunosc că pe acest blog folosesc planul Free. Pe alte proiecte online și site-uri ale partenerilor am deja cumpărat planul de 29 de dolari pe lună pe un an de zile.
În cele ce urmează o să trec în revistă setul de unelte oferit de Sumo. Da, toate sunt oferite gratuit. Da, toate sub aceeași umbrelă. Ar fi păcat să nu testezi acum Sumo pe siteul tău, mai ales că planul free este forever free.
Dă click pe titlul funcției care îți face cu ochiul pentru mai multe detalii. E suficient să-ți placă una ca să instalezii Sumo pe siteul tău. Partea bună e că oricum le ai pe toate ”la pachet”.
Obții mai mulți clienți potențiali
Fie că vinzi ceva, că vrei să crești un blog sau că faci doar marketing afiliat.
- List Builder – o unealtă prin care poți să obții mai mulți abonați la newsletter. Abonații la newsletter reprezintă trafic pe care tu îl deții. Nu îl cumperi și nu îl speri prin SEO. Îl deții. Ar fi păcat să nu ai măcar o șansă de a transforma un vizitator obișnuit într-un abonat la newsletter cu care tu să poți comunica pe viitor. O listă de abonați la newsletter prin Sumo îți aduce mai mult trafic cu același trafic, pentru că oamenii direct interesați de conținutul tău vor reveni mereu pe siteul tău.
- Welcome Mat – o altă unealtă care te ajută să obții mai mulți abonați la newsletter. E ca un covoraș de intrare și de bun venit pe siteul tău. Metoda prin care poți folosi un USP pentru a genera un abonat nou, fără ca vizitatorul să fie distras de alte chestii. Convertește de rupe dacă pui cuvintele potrivite acolo. La un moment dat performanța mea a fost de 117 abonați la o listă din 982 de vizitatori pe un site pe care l-am instalat. Într-o zi. Faceți voi calculul la rata de conversie :)
- Scroll Box – este metoda politicoasă de a invita un vizitator să se aboneze la newsletter. Poți seta ca după ce utilizatorul a citit o parte din conținut să apară o formă mai puțin invazivă și mai mult politicoasă de a-l invita să se aboneze la lista ta sau de a face o acțiune pe siteul tău (gen să completeze un formular de contact sau să sune pentru detalii sau pentru o programare). Posibilitățile sunt nenumărate, însă din experiența mea aceasta chestie aduce cele mai de calitate leaduri.
- Smart Bar – este o bară inteligentă de conversie pe care o poți pune să apară sus, jos sau smart (adică atunci când vizitatorul dă scroll să-i apară). La fel ca și Scroll Box este o modalitate de a înscrie vizitatorul la newsletter sau de a-l convinge să facă o acțiune pe site (să sune, să bage un Like pe Facebook, sa completeze un formular etc.). Ideea e că poți face highlight pe ceea ce te interesează să obții din traficul de pe site, chiar dacă vizitatorul tău citește un articol plictisitor :)
Obții mai mult trafic
Indiferent de tipul de site pe care îl ai, share-urile aduc trafic. Să creștem share-urile, am zis! :)
- Share – este un plugin de share inteligent care îți afișează separat butoanele de share pe desktop și separat pe mobil. De fapt, chiar poți alege cum să se afișeze. Pe desktop poți pune mai multe, pe mobil pui mai puține, adică doar pe cele care convertesc mai bine pe mobil. Astfel, vei obține mai multe shareuri. Dar asta nu se oprește aici. Sumo detectează care butoane de share performează cel mai bine la un articol sau o pagină și le afișează pe alea mai întâi. Astfel, vei obține mai multe shareuri ;)
- Highlighter – ți s-a întâmplat vreodată să citești un articol undeva și să vrei să dai share la o frază care ți-a plăcut fără să fie nevoie să dai copy/paste la ea? Așa vor și cititorii tăi. Opțiunea highlighter permite vizitatorilor tăi să selecteze un text și să dea share la întreg articolul fără alte click-uri sau operațiuni suplimentare. Tool-ul ăsta îți poate aduce trafic cu același trafic fără să te gândești la această posibilitate. Doar testează această opțiune o lună și vezi rezultatele.
- Image Sharer – e un clișeu, dar nu am cum să nu zic asta: o imagine valorează cât o mie de cuvinte. De multe ori vizitatorilor le-ar plăcea să facă share doar la o imagine din articolul sau pagina ta. Poate li s-a părut interesantă, poate li s-a părut inteligentă, poate e o imagine cu citat motivațional (că sunt la mare căutare :)). Aceasta funcție implementează butoane de share mobile friendly direct pe imaginile tale. Este încă un tool din suită care ți-ar putea aduce mai mult trafic cu același trafic.
Îți urmărești succesul
Statisticile nu trebuie să fie greu de urmărit și de implementat. Și nu trebuie să fie greu să iei decizii pe baza lor.
- Heat Maps – cu acest tool vezi cu adevărat unde vizitatorii tăi dau click sau unde apasă atunci când îți vizitează site-ul de pe mobil. Ai fi surprins să afli ce îi atrage mai mult. Eu la un moment dat făcusem un landing page în care credeam că butonul de conversie construit după toate regulile de culori și texte de opt-in este cel mai tare. Cu acest plugin am descoperit de fapt că oamenii dădeau click pe o imagine pe care nu aveam nici un link. Am pus link și am crescut rata de conversie :)
- Analytics – treaba asta e o mină de aur. Mai pe scurt, afli cât de ”engaging” este conținutul tău. Îți oferă statistici legate de cât la sută din pagina sau articolul tău citesc în medie utilizatorii tăi. Și așa afli că super articolul tău în care maximul de informație pe care îl ofereai după 60% este citit în medie doar până la 30% și nu obții mare lucru (conversii). Acum nu te mai întrebi de ce. Cu acest tool afli unde se ”plictisesc” vizitatorii tăi și părăsesc conținutul oferit. Astfel, poți repara.
- Google Analytics – aici nu e mare lucru. Pluginul îți integrează în timp real datele din Google Analytics direct în dashboard-ul platformei pe care tu o folosești. La nivel practic îți oferă confortul de a vedea statistici importante de trafic, bounce, conversii, real time visitors etc. fără să-ți mai părăsești siteul. Dacă știi bine ce vrei să urmărești și ești mai leneș din fire o să zici că unealta asta este special făcută pentru tine. Eu intru direct în Google Analytics ca să văd toate cele.
- Contact Form – nici aici nu e mare lucru din punctul meu de vedere. Pe WordPress folosesc Contact Form 7 sau formularul de contact din alte CRM-uri. Dacă nu ai deja un formular de contact pe site, această funcționalitate Sumo îți oferă posibilitatea să rezolvi probleme, să comunici cu clienții și să obții leaduri pentru că vine la pachet și o poți implementa foarte ușor, fără cunoștințe în domeniu (pur și simplu apare pe site, iar cei care vor să te întrebe ceva o vor face).
[feature_box style=”8″ only_advanced=”There%20are%20no%20title%20options%20for%20the%20choosen%20style” alignment=”center”]
Instalarea pe siteul tău a uneltelor Sumo nu are nici un risc. Stai liniștit, nu trebuie să te consulți cu 10 specialiști înainte, că nu ți se ”bulește” siteul. E doar un plugin pe care cei care îl oferă ți-l vor prezenta pas cu pas după instalare astfel încât toate funcționalitățile sale să se integreze ”ca unse” fără acțiunile unui specialist. Nimic nu se activează fără voia ta și fără o configurare minimă pe care tu o stabilești în prealabil. În plus, după înscriere vei avea acces la blogul lor unde se întâmplă cu adevărat tot know-how-ul care sigur îți va fi util indiferent de domeniu.
[/feature_box]
Hai să îți zic că Sumo nu funcționează doar pe WordPress așa cum te-ai aștepta, ci pe o multitudine de alte platforme. Uite o listă:
Pe ce platforme funcționează Sumo
- WordPress.org websites
- Blogger/Blogspot
- Squarespace
- Weebly
- Shopify
- Google Tag Manager
- Tumblr
- BigCommerce
- Magento
- Prestashop
- Drupal
- Leadpages
- Cratejoy
- Joomla
- Clickfunnels
- Jimdo
- Jumpseller
- Convertri
- Django
- SEOshop
- Volusion
- Ruby on Rails
- Teachable
- Rainmaker
După ce îți faci (cu plăcere), poți reveni la acest articol ca să dai click pe numele platformei pe care tu o folosești și să afli cum se instalează. În medie, o instalare a uneltelor online Sumo durează doar 37 de secunde. Chiar dacă nu te pricepi deloc la treburile astea.
Mult succes cu tot ce ți-ai propus!
P.S.: Un share la acest articol ar fi de apreciat. Mulțumesc anticipat!
Subscriu. E bun…
Am incercat sa folosesc mai multe tooluri, care ofera date foarte interesante si un volum foarte mare, dar sunt foarte scumpe. Voi incerca Sumo sa vad ce ofera. Sper sa fie ce trebuie. Multumesc!
Super tare. Am sa implementez cat de curand cu ideeile impartite . Sper sa fie mult mai bine ! Multumesc !
La nivelul la care sunt eu am fost nevoit sa iau un plan platit. Trebuie sa mentionezi ca daca iei luna cu luna cel mai ieftin plan e 49 de dolari. Nu ca nu ar merita, ca nu am chef sa sincronizez abonatii manual pentru ca am sincronizat direct cu mailchimp. Daca treaba merge tot asa cu tot ce am bulanit eu pe acolo in cateva zile fac upgrade la planul pe un an ca nu e mare sfaraiala.
Da, așa este. Mulțumesc pentru atenționare.
Pe mine functia de de heat maps m-a ajutat foarte mult strict pe o pagina de conversie chiar daca folosesc varianta free si acum. Am ajuns si eu la anumite concluzii interesante pe care le povesteai in articol.
Prea tare. Cum configurez analytics? Sa las pe toate paginile sau doar pe una?
Mi se pare că în planul free merge doar pe una sau până la un anumit număr de viziualizări. Îți recomand să îl pui pe pagina care te interesează cel mai mult la început.
Urmaresc blogul tau de mult si abia astept articole ca astea. Vad ca merge si pe Shopify si am vazut extensia la ei pe app store. O sa incerc.
Mulțumesc, mă bucur că e de ajutor.
Ai descoperit apa calda. Toata lumea din online marketing il foloseste bre Ursane. Daca e cineva care citeste acest articol si nu il foloseste inca inseamna ca e in urma rau.
Crede-mă, sunt încă foarte mulți care nu folosesc uneltele astea.
Ha, ha! Il folosesc de 2 ani. E super smecher, dar nu e o noutate.