Cum obţii PageRank

Ei bine, nu ştiu şi pot spune cu mâna pe inimă că nimeni nu ştie cu exactitate în afara celor de la Google (o mică parte din ei). PageRank™ este un calificativ de genul „cine o are mai mare„, însă puţini ştiu ce să facă cu el (la fel ca în analogia dată ca exemplu :)).

Din punctul meu de vedere, PageRank nu mai este un calificativ aşa demn de luat în seamă ca pe vremuri, deşi sunt mulţi care sunt dispuşi să cumpere publicitate doar pe siteuri ce au un PageRank semnificativ. Sunt convins că la nivel mental, tuturor ne-ar fi mai bine să ştim că avem un PageRank cât mai mare, dar la urma urmei asta nu contează atât de mult pentru că am văzut destul de multe bloguri sau siteuri cu PageRank mic, dar cu trafic imens comparativ cu alte siteuri care au PageRank mare şi trafic foarte mic. Nu pot spune că există un echilibru direct în acest sens.

În cazul în care nu ştii foarte bine ce înseamnă PageRank şi la ce ar putea ajuta acest calificativ dat de Google, vă invit să citiţi acest articol edificator pe care l-a scris MadMike cu multă vreme în urmă.

Dacă doreşti să-ţi îmbunătăţeşti nivelul PageRank, iată ce cred eu că trebuie urmărit. Părerea mea. Atât.

  1. Backlink-uri. Cu cât mai multe backlinkuri cu atât mai bine. Dacă alţii „te linkează” e de bine şi face bine la PageRank. Totuşi, linkurile trebuie să fie de calitate. Dacă ai un site despre tehnologie şi cauţi să obţii linkuri pe siteuri de apicultură s-ar putea să nu obţii rezultatele dorite chiar dacă te gândeşti că e mai bine decât deloc. Dacă eşti un site care se adreseză vorbitorilor de limbă română, caută să obţii backlink-uri pe siteuri de gen, nu pe siteuri străine care vând backlink-uri la pachet. Nu face greşeala să cumperi linkuri în masă. Dacă totuşi te decizi să cumperi, fă-o inteligent şi direcţionat.
  2. Prezenţă. Fii prezent pe siteul tău şi atrage cititorii în dicuţii interesante astfel încât să obţii cât mai multe comentarii relevante la care să şi răspunzi. Google iubeşte blogurile şi ori de câte ori se întămplă ceva pe un site, Google apreciază. Valabil atât pentru discuţii cât şi pentru articole. Nu te aştepta să obţii un PageRank bun dacă nu publici periodic conţinut original şi de calitate.
  3. Social media. Chiar dacă mulţi o fac de ochii lumii, prezenţa regulată a siteului tău pe Facebook, Twitter, Google Plus, etc., contează! Dacă te ocupi de social media la modul autentic şi nu cauţi să îţi „prosteşti” cititorii, ai şanse mari să fii văzut bine de motoarele de căutare.
  4. Cuvinte cheie. Foloseşte cuvinte cheie relevante pentru conţinutul tău. Dacă scrii despre PageRank şi scrii iPhone 5 la cuvinte cheie doar ca să obţii o brumă de trafic în plus, nu te aştepta să ajungi prea departe. Google vrea să ofere utilizatorilor ceea ce caută aceştia, iar dacă joci murdar lucrurile nu vor sta chiar aşa bine. Foloseşte cuvinte cheie long tail bine direcţionate şi aminteşteţi că şi tu când cauţi ceva specific pe Google nu scrii doar un singur cuvânt şi atât.
  5. Rata de ieşiri imediate. Dacă oamenii nu găsesc conţinut de calitate bine legat pe siteul tău, îl vor părăsi mai devreme decât apucă să se încarce pagina cu pricina. Fii integru şi oferă ceea ce promiţi că oferi. Interesul tău e ca oamenii să petreacă cât mai mult timp de calitate pe siteul tău odată ce l-au accesat.

Sunt mulţi parametrii care merită urmăriţi şi probabil voi scrie alte articole pe această temă în viitor, dar nu merită să vă plictisesc acum cu tot felul de explicaţii. Consider că cele 5 puncte de mai sus sunt esenţiale pentru PageRank, dar nu sunt singurele, bineînţeles. Aşa că …

… voi ce aţi adăuga?

About The Author

Gabriel Ursan

Blogger la GabrielUrsan.ro, om de marketing online și dezvoltare într-un grup de companii. Pasionat de online și tehnologie. Soț și tată (de fetiță). Vesel, ambițios, optimist. Apropo, ăsta e linkul meu de afiliere dacă vrei să cumperi ceva. Detalii despre publicitate pe blog găsești aici.

6 Comments

  • MadMike

    Reply Reply 22/04/2012

    Eu as adauga in primul rand „CONTINUT” bun, care sa atraga de la sine backlink-uri. Asta este cea mai buna si sigura varianta.

  • tataraseni

    Reply Reply 23/04/2012

    Vreme trece, vreme vine/ Toate-s vechi si… vechi sunt toate…

    Ce spui tu e deja de domeniul trecutului iar pentru cei care citesc si nu stiu cum sta treaba isi iau teapa pe fata.

    1. IBL-urile mai conteaza suficient de putin ca sa le poti ignora: avem site-uri din domenii similare unul cu PR mare celalalt cu PR mic dar cand vine vorba de pozitiile ocupate in SERPs lucrurile stau invesr; spune-mi de ce, domnul care da sfaturi?

    2. Prezenta nu e suficienta… daca scrii despre acelasi lucru ca vecinul in mod clar nu conteaza.

    3. Ce mai mare prostie pe care am citit-o: stiai ca FB blocheaza indexarea continutului de catre Google? Nici eu…

    4. Praf in ochi, inlocuieste-o cu: Scrie pentru oameni, nu pentru roboti (aici a se citi motoare de cautare).

    5. Un Bounce Rate bun nu-ti garanteaza un PR mare ci poate doar sa te ajute pentru o pozitie comoda in cautari.

    Trezeste-te Gabriele… daca ai impresia ca scriind de toate pentru toti vei avea succesul visat te inseli amarnic. Ia exemplu de la ante-comentatorul meu: scrie putin dar bine… Bini di tăt…

    • Gabriel Ursan

      Reply Reply 23/04/2012

      Dumi, mie aşa mi-a ieşit, ce să zic.

      1. Habar n-am :).
      2. Este importantă, dar nu suficientă, aşa e.
      3. Habar n-aveam. Dă şi tu un link să mă documentez mai mult despre asta. Într-un fel, e cam normal. Google e blocat să vadă probabil ce e în Facebook, dar cu siguranţă poate vedea cantitatea de trafic venită din Facebook.
      4. Corect.
      5. Nu garantează, dar ajută.

      E blog personal Dumi, mai scriu şi ce-mi vine :).

  • d-petre

    Reply Reply 23/04/2012

    Care continut Mihai ?
    Am scris in februarie despre un site cu primul articol in 29 ianuarie, cu un total de 14 articole si 14 comentarii iar in februarie a avut PR3 …
    http://www.d-petre.ro/blogosfera/pagerank-update-februarie-2012/

  • PR-ul si-a pierdut enorm din credibilitate, chiar daca a ramas cel mai popular indicator public seo. Nu cred ca va fi abandonat, cel putin pana cand nu va apare un alt parametru seo la fel de accesibil – preconizez undeva pe la mijlocul anului urmator, dupa ce finalizeaza proiectele actuale de uzabilitate. Zilele trecute citeam pe un blog extern o parere la cald despre revenirea in pagina a II-a din google dupa tag-ul principal – tipul se declara fericit: chiar daca a pierdut pozitia respectiva, a ramas cu tot ce a invatat scriind articolele ca sa ajunga acolo si cu prietenii obtinuti in aceasta perioada. El nu si-a batut capul cu tehnici seo de granita, ci a investit in pregatire in nisa aleasa.

Leave A Response

* Denotes Required Field