Cum mărești o rată de conversie

Acest articol va fi mult prea scurt pentru cât de lung ar putea fi. Discuțiile despre rata de conversie sunt nesfârșite. Sau rata de conversiune, cum am mai auzit. Ambele exprimări sunt gramatical corecte, însă mie conversie mi se pare mai ușor de folosit.

Cum mărești rata de conversie? Simplu! Targetând, targetând și iar targetând. Dar înainte de asta, hai să vedem mai pe românește ce reprezintă conversia și rata de conversie. Ai un site sau un blog, cu un anumit tip de conținut. Pe blogul tău oferi, printre altele, ceva (un produs informațional, un banner afiliat, un link afiliat, un articol publicitar cu link etc.). Rata de click reprezintă totalul tău de trafic supra numarul de click-uri pe link-ul pentru care face monitorizarea. De acolo rezultă un procent care definește rata de click. Exemplu: am 1.000 de vizitatori la un articol și 100 dau click pe link-ul din articol = rată de click 10%.

Apoi, rata de conversie reprezintă totalul tău de click-uri obținute supra acțiuni dorite.

Să zicem că promovez un produs prin afiliere. Scriu un articol în care bag un link către produs. Articolul este citit de 1.000 de oameni, iar din aceștia au dat click 100 ca să vadă produsul promovat. După cum scriam mai sus, în acest caz voi avea o rată de click de 10%. Dacă din cei 100 de oameni care au dat click pe link, 3 dintre ei cumpără (realizează acțiunea dorită/conversia) însemnă că voi avea o rată de conversie de 3% conform principiului total click-uri supra total acțiuni (în exemplul meu: 100 supra 3).

Dar cum mărești rata de conversie? Din punctul meu de vedere, pentru a mări rata de conversie trebuie să stabilești din prima ce promovezi și care e publicul tău țintă. Dacă se poate, stabilește publicul țintă cât mai în de detaliu. Ce vârstă medie are, unde locuiește, ce pasiuni are, câți bani câștigă lunar, cum se îmbracă, unde merge etc. Sunt metrici greu de obținut, dar cu puțin efort și în mare parte intuiție (dacă nu vrei să folosești servicii specifice) vei învăța treptat cărui public te adresezi, astfel încât să promovezi anumite lucruri relevante care să-ți mărească semnificativ rata de conversie.

În concluzie, din punctul meu de vedere poți avea conversii foarte bune și cu un trafic zilnic scăzut atâta vreme cât îți construiești audiența, îți cunoști audiența și oferi audienței tale ceea ce are nevoie așa cum vrea aceasta să audă. Restul de doar mult lucru la conținut util, original și de calitate, că doar nu credeai că scapi doar cu o segmentare la sânge a publicului tău, nu :)? Nu de alta, dar chiar poți obține și rezultate care să-ți mai aducă niște bani de buzunar :).

Rata de conversie

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

18 comentarii la „Cum mărești o rată de conversie”

  1. arata foarte bine, e bine sa pastrezi macar jumate si in lunile care vin tinand cont ca a fost black friday si craciunul in decembrie :D.
    Oricum sunt niste rezultate de felicitat!

    Răspunde
  2. Bravo Felicitari! E si normal sa faci atata din moment ce scrii asa bine. Esti printre putinii care scriu in mod pozitiv fara a critica pe toata lumea. Imi place ca esti deschis la ce e nou etc si ca nu crezi ca ai intotdeauna doar tu dreptate etc. De asta te si citesc. Tine-o tot asa!

    Răspunde
  3. FELICITARI!!! – inainte de toate… ai reusit cu un blog personal ceea ce multi nu reusesc cu un blog “nisat”.

    In alta ordine de idei pe mine ma intereseaza aspectul acesta: adica sa cresc rata de conversie, nu rata de click…

    Răspunde
    • Mulțumesc mult! E drept că ma ajutat și Facebook-ul :). După cum vorbeam mai de mult și pe Facebook, tu trebuie să lucrezi la audiență – la tine sunt mulți care aleargă după chestii gratuite, concursuri etc. și aceștia nu prea cumpără :( Poate vedem un proiect nou pe 2014 :)?

      Răspunde
      • Cand spuneam blog “nisat” nu ma refeream la mine… ci la cei care trag tare pe nisa IT & C, fac review-uri dupa ureche si se plang ca nu convertesc…

        Proiect nou pe 2014… probabil… pe afiliere… nu se stie…

        Răspunde
        • Din punctul meu de vedere cel mai important este să scrii sincer și să generezi încredere. Pe termen lung se va simți. Așa dacă faci review de 300 de cuvinte la orice produs îți trece prin cap fără să-l fi văzut vreodată, e normal să nu convertești. Bine, asta face subiectul unui articol viitor :). Eu mă exprim direct atunci când sunt oferte la un produs – cât costă, care e promoția, iată linkul – fără alte dulcegării irelevante. În general reușesc să scriu despre ceva ce îmi place și ce mi-aș dori sau despre ce mi-am cumpărat deja – iar atunci totul vine mult mai natural.

  4. Ma pui pe ganduri serios cu chestiunea asta. … Ma refer la faptul ca se pot castiga bani buni din…scris! Ps: ai idee de ce nu pot sa vad scrisul complet?

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.