Cum implementezi pixelul Facebook pe server prin Conversion API

👋 Hey, am scris o 📖 carte de dezvoltare personală ”altfel”. Aruncă un ochi aici 👉 dcnu.ro


După ce citești acest articol vei avea o idee legată de cum implementezi Facebook Pixel pe server prin intermediul API. Este mai greu decât pare dacă nu ești o persoană tehnică, însă îți voi oferi soluția la care am apelat și eu în cazul unui magazin online pe WordPress (WooCommerce).

Facebook Pixel, advanced matching, and Conversions API
În Shopify e cel mai simplu

Dacă folosești Shopify, e mai simplu, deoarece Shopify au deja integrată treaba asta la nivel de server și o poți activa cu un singur click din opțiuni. Dacă vrei cea mai simplă metodă de a vinde online și a avea acces mereu la cele mai tari facilități, fă-ți cont gratuit pe Shopify aici.

Ce face Facebook Pixel

Cum implementezi pixelul Facebook pe server prin Conversion API

Facebook colectează date despre vizitatorii websiteu-lui tău și comportamentele acestora prin intermediul unui Facebook Pixel.

Un Facebook Pixel este o bucată de cod care urmărește vizitele și comportamentele vizitatorilor pe site-ul tău, dar le urmărește și în afara acestuia corelându-le cu diverse acțiuni, preferințe și comportamente.

Astfel, Facebook și alte entități Facebook (Instagram, WhatsApp etc.) reușesc să facă o profilare mai bună a clienților. Iar tu ca marketer îți dorești o profilare mai bună a clienților pentru a te adresa cât mai țintit clienților ce ar putea fi interesați.

Cum își dă seama Facebook & Instagram care sunt clienții potențial interesați? Păi, prin profilarea pe baza datelor de care vorbeam mai sus. Algoritmii analizează și clasifică automat comportamentele online ale unui om.

Și, deși sună ciudat, ajung să te cunoască mai bine decât te cunoști tu. De aceea uneori îți apar reclame la chestii la care doar te-ai gândit sau despre care ai vorbit. Pentru că pe baza unor comportamente de-ale tale online, algoritmii au detectat că vrei să-ți iei frigider nou, de exemplu.

Problema pusă de Apple

Apple afecteaza Facebook

O să dau varianta scurtă și foarte simplificată. Odată cu update-ul la versiunea 14 a sistemului de operare iOS (iPhone), cei de la Apple te notifică ce aplicație și site are cookie-uri de tip cross-linked, adică cookies care urmăresc ce faci pe mai multe platforme și site-uri.

Prin urmare, majoritatea utilizatorilor Apple sunt înștiințați de acest lucru și selectează că nu vor să fie urmăriți. Asta înseamnă că precizia de profilare și targetare a platformelor precum Facebook și Instagram scade vertiginos, iar acest lucru afectează pe toată lumea.

Afectează Facebook și Instagram deoarece nu mai sunt platforme atât de performante pentru advertiseri. Dar te afectează în primul rând și pe tine ca advertiser, marketer, vânzător sau antreprenor.

Pentru că vei fi nevoit să cheltui mai mult pe publicitate, dar vei obține rezultate mai slabe.

Mai multe despre Facebook vs Apple am scris într-un articol din decembrie 2020, aici.

Cum implementezi pixelul Facebook pe server prin Marketing Conversion API

Cum implementezi în WooCommerce pixelul Facebook pe server prin Marketing Conversion API

O soluție de profilare mai bună a clientului tău ideal este activarea pixelului de Facebook pe server prin Marketing Conversion API și corelarea datelor. Astfel, pixelul va culege date despre vizitatori și clienți atât prin metoda clasică, respectiv cookie prin browser cât și direct cu serverul.

Mai exact, indiferent dacă oamenii folosesc programe de tip Ad-Blocker sau Cookie Blocker sau dacă au refuzat urmărirea în iOS 14, în cazul în care aceștia vor cumpăra ceva și își vor da datele pentru finalizarea comenzii, serverul tău va comunica direct cu Facebook.

Atenție, trebuie să faci update la politica GDPR

Pentru a fi ok legal, dar și fair-play față de vizitator și client, trebuie să îți faci update la politica de confidențialitate și politica cookies și să îl informezi cum îi vei folosi datele. Chiar dacă nimeni nu citește paginile alea, tu trebuie să fii ok pe partea asta.

Cum implementezi în WooCommerce pixelul Facebook pe server prin Marketing Conversion API

Pentru a implementa pixelul Facebook pe server prin Marketing Conversion API trebuie în primul rând să ai acces la următoarele:

  • Facebook Business Manager și implicit cont de publicitate și Facebook Pixel
  • Google Tag Manager – unde vei crea un container de tip server, nu doar de tip web
  • Google Cloud Console – unde vei crea o aplicație simplă (primele 30 de zile parcă e gratis, apoi plătești la trafic, dar nu sunt costuri mari)
  • Website pe WordPress, ca administrator

După ce ai toate chestiile astea puse în ordine, intri aici pe Fiverr la tipul ăsta și comanzi Gig-ul lui la 23 de euro. Să nu crezi că pentru 23 de euro mai merita să învăț eu să fac Facebook Conversion API setup cu GTM, să repar treburile cu iOS 14 și să fac server side tracking.

În cazul WordPress să instalezi înainte pluginul oficial Facebook pentru WordPress, să îl conectezi cu contul tău de Facebook, să urmezi pașii și să dai acces la toate pe acolo și aia e.

Apoi, băiatul îți va configura tot în spate. Răspunde repede (fie lucrează noaptea, fie e pe același fus orar cu noi) și e foarte amabil. Am lucrat personal cu el și mereu a fost ok. Are cele mai multe stele pe Fiverr pe setare de Facebook Pixel server side și am avut încredere să-i dau acces la conturi.

Atenție, îi ceri adresa de email și îi dai acces la nivel de adresă de email. Nu te apuci să dai la nimeni userul și parola ta de admin. De aceea la fiecare serviciu web există posibilitatea de a invita conturi de colaboratori. Pentru acest plus de securitate.

Cum implementezi pixelul Facebook pe server prin Marketing Conversion API în alte platforme web

Despre Shopify deja am spus, e simplu. Îți faci cont trial aici și ai totul integrat direct de ei. Pentru implementarea pixelului de Facebook server side pe platforme precum Wix, Squarespace, Magento, ClickFunnels sau într-o platformă custom, îți recomand să-l contactezi tot pe băiatul de care ziceam.

Nu îi fac reclamă că m-a plătit sau ceva. Omul e dintr-o țară asiatică sau ceva de genul și mi-a rezolvat problema pe bani puțini. Când am căutat prima dată ceva în română despre Facebook Pixel Server Side Tracking nu am găsit mare lucru (poate între timp s-au mai schimbat lucrurile).

De aceea am făcut acest articol, ca să-i ajut și pe alții aflați în situația mea. Vrei să-mi dai o bere? Nu e cazul. Cumpără-mi cartea de dezvoltare personală dacă vrei :))

Concluzie implementare Facebook Pixel Server Side Tracking

Dacă nu ai implementată treaba asta sau dacă e prima oară când auzi de treaba asta, eu zic să începi acum să rezolvi problema pentru că nu e deloc ca implementarea aia clasică și simplă de Facebook Pixel cu acel cod în header și colectare de informații prin cookies.


⚠️ Cauți altceva? Ai 90% din tot ceea ce probabil cauți aici 👉 dcnu.ro/poatenuintri

Comentează la acest articol

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.