Cum ai făcut cu blogul sau cu pagina de Facebook? Trebuie să mă înveți și pe mine.

Recunosc că primesc deseori întrebarea asta. De cele mai multe ori exact așa cum este formulată în titlu. Așa că am decis să scriu acest articol unde am să vă povestesc răspunsul. S-ar putea să nu  fie exact ceea ce își doresc cei care întreabă, dar e un răspuns corect. Un răspuns din inimă, fără glume sau fițe de artist.

Nu poți avea succes peste noapte. Pur și simplu nu poți. Când te apuci de un blog nou ești fix nimeni. Așa mă simțeam în 2009 când când am început să lucrez la blog, așa mă simt de foarte multe ori și acum. Nu degeaba cumpără lumea publicitate pe bloguri. Să nu credeți că o agenție de publicitate nu ar face un blog nou, cu trafic mult și credibil, dacă ar putea. Au toate resursele necesare (know how, postaci, copywriteri ext.). Dar nu se poate. O comunitate nu răsare peste noapte.

Autenticitatea e mama tuturor. Oamenii urmăresc un blog dacă autorul e autentic. Dacă autorul împărtășește viața lui pe blog. La modul real. Criticați voi cât vreți, dar faptul că unul își arată dinții sau mănâncă o shaorma cu voi pe blog e mult mai autentic decât un gagiu la patru ace care încearcă  să vă vândă fericirea în 10 pași. Nu merge. Pur și simplu nu merge. Și de asta agențiile ne aleg pe noi, oamenii normali, care fac lucruri normale. Pentru că noi suntem consumatorul care bagă bani în pasiuni comune și le trăiesc alături de voi.

Numele se face pe bani. Un blog bun are domeniu propriu, hosting de calitate și template din anul curent. În plus, poate avea și un CDN sau diverse servicii de optimizare a imaginilor cu plată. Ca să nu mai zic că articolele cu potențial viral se plătesc la nenea Facebook pentru un plus de atenție și un potențial share. Bloggerii buni bagă bani în chestiile astea. Fie că fac bani din asta sau nu. Uitați-vă la unele articole de la Arhi sau Zoso când le vedeți pe Facebook. Se numește reinvestire din  profit. O fac și eu. De asta nu sunt mulți ca ei.

Comunitatea valorează mai mult decât un rahat de advertorial. Văd oameni care pur și simplu își irosesc talentul. Cred că a sta pe blogspot e cool. Au comunitatea lor de labă-n cerc și atât. De asta vor fi plătiți mereu fix cu 3, 5 sau 10 euro per articol. Pentru că nu vor să investească în blog. Faptul că advertiserii apelează la ei îi face mândri.

Un rahat. Advertiserii respectivi ar vrea să ajungă la noi, dar nu pot pe aceeași bani. Iar dacă ai un blog ok o vor face pe bani mai mulți (uneori la noi). Pentru că voi nu aduceți rezultate. Să fim serioși, toată lumea știe că acolo unde este labă în cerc nu există și consumatori. Preferăm foarte bine 0 comentarii și peste 2.000 ron conversii în Profitshare de la cititori decât labă în cerc. Pentru că cineva chiar cumpără chestii în urma articolelor noastre. Oameni care vor păreri  de la  oameni care își permit chestii. Știți voi, ăia care nu intră la voi pe blog.

Dacă ești hater vei avea trafic pentru scurt timp. Ca să fii un hater cumsecade trebuie să muncești. În primul rând, să ai glume bune de tot. În al doilea rând, trebuie să fii credibil. Adică să nu fii hater până la capăt. Și omul de rând se uită la Simona Gherghe sau la Măruță. Până când? Până vomită. Nu poți construi chestii doar pe non-valori. Non-valorile (oameni și subiecte) aduc trafic dacă pui și un call to action bun. Dar nu vei fi niciodată un brand cu asta. Vei fi doar ”încă un câcat în ploaie”.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

5 comentarii la „Cum ai făcut cu blogul sau cu pagina de Facebook? Trebuie să mă înveți și pe mine.”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.