Ce este afilierea

Mulți dintre cei care vizitați www.GabrielUrsan.ro știți ce este afilierea sau mai exact, marketingul afiliat. Însă mi se pare destul de antrenant să răspund la anumite întrebări pe care le primesc direct printr-un articol pe blog. Astăzi am primit de la Bogdan următorul mail:

rasfoind blogul tau am gasit termenul afiliere (legat de postul cu magazinul abelle). am mai cautat si pe google, dar eram curios daca poti sa mi explici mai mult despre ce inseamna acest lucru (scurt, pentru ca probabil nu ai timp) si daca ai vreun exemplu concret. mersi mult si spor la treaba! scuze pentru deranj si pentru lipsa majusculelor:)

Ok, am să răspund pe scurt aici ce este afilierea și am să vă rog și pe voi să mă ajutați cu un comentariu la acest articol. Pentru că ar fi frumos să reușim să explicăm împreună cât mai pe scurt și pe înțelesul tuturor ce este afilierea. Între timp, merită să vă spun că ProfitShare oferă dublu la portmoneu pentru afiliați, iar dacă nu aveți încă un cont de afiliat la ei vă puteți face aici.

Ce este afilierea

Din punctul meu de vedere afiliere este un termen mult prea general ca să fie definit pe scurt. E ca deratizare, sau dezinsecție. Mult prea general. Așa că în acest articol voi face referire la marketing afiliat online, că probabil la asta s-a referit și Bogdan când mi-a adresat întrebarea.

Marketingul afiliat online reprezintă o relație comercială (de cele mai multe ori intermediată în România de către agenții bune precum ProfitShare sau 2Parale) dintre furnizor (magazinul online de produse sau servicii) și promoter (blogger, site etc). Furnizorul stabilește un comision pe care să-l primească afiliatul (blogul, site-ul etc.) dacă acesta recomandă produsul sau serviciul furnizorului, iar în urma recomandării un potențial client cumpăra. Pentru trasabilitatea recomandărilor se folosește un link de afiliat unic pe care promoterul și-l generează automat din interfața de administrare a platformei de afiliere.

Exemplu: eu mi-am generat un link de afiliat prin platforma ProfitShare și l-am pus pe acest text. Dacă vei da click pe el și te uiți în adresa de la browser va avea un cod suplimentar adresei standard, dar te va duce tot către magazinul online eMAG. Odată ce ai dat click, ai primit un cookie în browser cu o durată de viață de 10 zile (în funcție de furnizor, unele sisteme pot avea cookie și cu durată de 30 de zile sau mai mult, dar de obicei în 10 zile ia cineva decizia de cumpărare). Asta înseamnă că dacă în urma acestui click tu vei reveni în termen de 10 zile pe eMAG și vei cumpăra ceva, eu voi primi un procent din valoarea fără TVA a vânzării, de exemplu 3%. Adică, dacă cumperi ceva de 124 lei cu TVA, eu voi primi comision 3 lei – e doar un exemplu deoarece valoarea procentuală a comisioanelor variază în funcție de categoria produselor cumpărate.

Nu a fost un articol chiar scurt și sper să nu fi băgat mai mult oamenii în ceață cu el decât să ajut. De aceea, știu că mulți dintre cei care citesc acum acest articol știu despre afiliere mult mai multe decât mine – lăsați un comentariu care ar putea completa articolul. Thx!

Ce este afilierea

P.S.: Mai multe despre afiliere se pot citi și aici, pe pagina ProfitShare.

14 comentarii la „Ce este afilierea”

    • Corect! E un aspect foarte important care trebuie luat în calcul. În afară, cititorii fideli ai unui blog chiar întreabă direct bloggerul dacă are vreun link de afiliat către un anumit magazin online înainte ca să cumpere ceva. Din fericire am pățit și eu acest lucru de câteva ori și am rămas foarte plăcut surprins.

      Răspunde
  1. Din punctul meu de vedere, afilierea reprezinta efortul/actiunile de recomandare a unui magazin online de catre un utilizator al internetului altui utilizator, prin diverse metode: banner, widget, articol review de produs cu linkuri afiliate, etc. Astfel, afilierea reprezinta o actiune de endorsement, prin faptul ca utilizatorul care recomanda magazinul online, transfera o parte din credibilitatea, increderea pe care o au cititorii sai in el, catre magazinul in cauza.
    Astfel, se considera ca utilizatorul-cumparator a fost influentat in decizia de cumparare de catre utilizatorul endoser (afiliatul), iar acesta din urma va primi un comision de la magazinul online (advertiserul) din valoarea vanzarii respective.

    Răspunde
  2. Salut Gabriel si La Multi Ani!
    Articolul tau a fost foarte util. M-am logat la profitshare pentru afilierea blogului meu http://www.intrainclubbio.blogspot.com
    Nu am reusit sa fac pasii ceruti, iar ajutorul lor vine cu infoematii sumare. Te rog daca ai timp si doresti sa ma ajuti intra pe mess: m.corneliu_lucian(yahoo) sa vorbim; am teamviewer, daca este nevoie.
    Multumesc anticipat
    Moisescu Corneliu Lucian

    Răspunde
  3. m.corneliu_lucian
    Tocmai asta este problema, ca nu ma ajuta, iar pagina lor pentru mine cel putin, nu este prea explicita. Am incercat, dar nu inteleg care este primul pas. ok Iti multumesc pentru raspuns. Daca ai timp este ok, daca nu ai timp te inteleg.
    Cu bine

    Răspunde
      • Moisescu Corneliu Lucian spune
        Multumesc. Eu sunt la calc. cu castile la ureche pana la ora 13, apoi in mod sigur de la ora 17 pana la 23, ma rog ,cu pauze orare. Sau daca ai tu alta propunere, eu ma pliez dupa programul tau.
        Te astept

        Răspunde
        • @Corneliu
          Sa detaliez un pic procedura de inregistrare in Profitshare, ca afiliat.
          Ajungi in primul pas dupa ce confirmi adresa de email folosita pentru inregistrare. In primul pas iti este solicitat numele complet si un numar de telefon valid (se confirma printr-un cod primit prin SMS). Numarul de telefon trebuie sa nu mai fi fost folosit la inregistrarea unui alt cont.

          In pasul doi se completeaza site-urile(sau modalitatile de promovare) prin intermediul carora care doresti sa faci afiliere, totusi acest pas nu este obligatoriu de completat in acest moment. Poti sa declari site-urile si modalitatile de promovare inclusiv din contul de afiliat, dupa inregistrare, in sectiunea “contul meu”.

          Daca cumva te-ai blocat in zona de declarare a mediilor de promovare in timpul inregistrarii sau dupa aceea, acest articol te poate ajuta: http://blog.profitshare.ro/index.php/2013/importanta-validarii-website-urilor/

          In cazul in care ai orice neclaritati ne poti contacta la support@profitshare.ro si iti vom raspunde cu cea mai mare placere.

        • Corneliu, văd că ți-a răspuns direct Claudiu Farcaș de la ProfitShare și ți-a oferit câteva informații utile. Dacă nu te descurci nici cu îndrumările lui te rog să-mi spui ca să vedem cum facem cu Team Viewer.

        • Salut Gabriel
          Am ajuns la faza valideaza site-ul. Administratorul meu nu reuseste sa introduca codul in blog(el este de fapt designer), spune ca trebuie transformat in HTML. A ramas sa mai vorbim astazi, deoarece codul este corect. Eu pot sta si dupa ora 23.
          Multumesc pentru raspuns.

Comentează la acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.