AdWords & Facebook Ads: 4 motive pentru care orice business ar trebui să le folosească


De ani de zile utilizez cu succes atât AdWords cât și Facebook Ads. E adevărat, începuturile au fost oarecum tulburi, dar ambele platforme și-au arătat avantajele și rezultatele au fost pe măsură.

Am cheltuit mulți bani – și o fac, în continuare – dar campaniile de PPC derulate livrează rezultate bune și foarte bune. Din punctul meu de vedere, orice business ar trebui să facă același lucru.

În rândurile ce urmează îți voi da și patru motive care să te ajute să începi.

#1 Rezultate mai rapide în comparație cu SEO

Principala problemă cu Search Engine Optimization este că trebuie privit ca un proiect de lungă durată. Dacă deții un business aflat la început de drum, a concentra toți banii în SEO poate fi o decizie greșită, căci rezultatele pot apărea abia după luni de zile.

Folosind Facebook Ads sau Google AdWords rezultatele pot fi vizibile de îndată ce ai pornit campania. Ca să nu mai spun că pe lângă conversii vei obține și date relevante despre publicul tău țintă și limbajul pe care-l folosesc online pentru a da de produsele vândute de tine.

#2 Poți lua fața competiției
facebook ads adwords

Ai observat că unul dintre competitorii tăi folosesc deja Google AdWords și/ sau Facebook Ads? Cu siguranță va trebui să fii și tu acolo, dacă îți dorești clienți, conversii și vânzări.

Acest lucru este important, cu atât mai mult cu cât Facebook a aplicat în repetate rânduri așa-zise optimizări menite să scadă reach-ul paginilor de branduri.

Și e foarte fain că uneori nu contează că acel competitor își permite să investească mai mult decât tine. E destul să obții un scor de calitate/ relevanță foarte ridicat și click-urile tale vor fi mai ieftine, crescând performanța cu același cost scăzut.

#3 Te promovezi local, cu costuri scăzute

Să zicem că ai o firmă micuță de instalatori – fie doar tu, fie tu și un prieten. Cu siguranță nu veți putea acoperi toată țara.

Atât AdWords, cât și Facebook Ads îți permit să te promovezi local, strict pe zona ta de activitate. Iar felul în care funcționează algoritmul Google – prioritizează rezultatele în funcție de locația utilizatorului – poata plasa anunțul tău primul, la un cost foarte mic (având în vedere că nu ai competiție în aria de acoperire).

Pe Facebook Ads lucrurile sunt puțin mai diferite, căci oamenii nu stau pe Facebook atunci când au o problemă care necesită soluție imediată. Pe Facebook îți trebuie o altă abordare, una bazată mai mult pe câștigarea de notorietate.

#4 AdWords & Facebook Ads te ajută să crești

recomandare agentie ppc

Atât timp cât serviciile sau produsele pe care le vinzi sunt de calitate, prin campaniile de PPC vei transforma clienți potențiali în clienți actuali, clienți ocazionali în clienți fideli.

Odată ajuns la stadiul de client fidel, investiția ta în Google AdWords și/ sau Facebook Ads va fi cu atât mai mult profitabilă, căci vei obține și recomandări fizice.

De asemenea, strângând toate aceste lead-uri în liste de email, îți va fi și mai ușor să eficientizezi costurile campaniilor tale – mai ales pe Facebook Ads, unde poți construi audiențe custom și lookalike.

Ce mai aștepți?

Costul per click în România este în continuare decent. O scurtă comparație cu alte țări din Europa îți va arăta că la noi costurile generale sunt mult mai scăzute.

Mai sus, ai 4 motive să începi să folosești AdWords & Facebook Ads. Dacă te-am convins, trebuie să știi, totuși, că începutul este foarte important. Știu foarte mulți owneri de afaceri la început care au ajuns să irosească bani, din cauza campaniilor PPC făcute prost.

Cea mai inspirată decizie ar fi să apelezi la o agenție profi de PPC chiar de la început.

Cei de la EpicAds gestionează peste 3.000 de dolari zilnic. Au experiența necesară pentru a te ajuta să pornești cu dreptul. Serviciile pe care le oferă pot fi consultate accesând această pagină.

Dacă articolul ăsta te-a ajutat, dă-i, te rog, un share și prietenilor tăi. Ajută foarte mult! Dacă ai o întrebare legată de subiectul PPC, te rog să o postezi în secțiunea de comentarii. Voi încerca să răspund în cel mai scurt timp posibil.

Salut 👋
Îmi pare bine să te cunosc.

Înscrie-te pentru a primi conținut interesant despre tehnologie, dezvoltare, marketing și lifestyle.

Nu fac spam! Protecție date conform GDPR. Te poți dezabona oricând.

5 comentarii la „AdWords & Facebook Ads: 4 motive pentru care orice business ar trebui să le folosească”

  1. Salut, pe mine și prietenul meu ne ajuta mult ce spui aici! Multumim pentru asta ! Vrem sa ne deschidem și noi cu ajutorul sopify un shop online ! Sper sa avem rezultate

    Răspunde
  2. Dar pentru a obține mai multe vizite pe un blog merită?

    Mărturisesc că am folosit Promovarea Facebook pentru a promova articole sau doar bloguri. Rezultatele nu au fost chiar wow, mă refer la nr. de click-uri. Dar probabil pentru a face vizibil un serviciu sau un website merită.

    Atât timp cât în mintea celui care vede reclama i se întipăreşte în memorie numele tău, promovare plătita e ok. Aşa că sunt de-acord cu tine Gabriel, un busines ar trebui să folosească Adwords sau Facebook Ads.

    Răspunde
    • Iulian, sunt bloggeri care isi aduc trafic prin PPC. Prin Facebook Ads in special poti atrage mult trafic cu un CPC mic daca titlul si poza sunt atractive iar targhetarea este potrivita. E o strategie destul de buna sa aduci vizitatorul pentru prima data prin PPC si sa reusesti sa faci rost de o adresa de e-mail sau sa il fidelizezi prin continut.

      Răspunde
  3. Cum faci cu click-urile invalide? In cateva domenii in care activez eu (tractari auto, certificat energetic etc.), concurenta te “rupe” cu click-urile.
    Unii folosesc mai multe telefoane, se schimba IP-ul, am auzit de firma unde este un om “dedicat” pentru asta, daca va vine sa credeti.
    Am incercat mai multe solutii, am trimis solicitare la Google si am primit si 4000 lei inapoi! Incercam mereu ceva nou, ca sa preintampinam astfel de practici. Google nu are interesul sa le stopeze si nu face cu adevarat nimic pentru asta (doar vorbe frumoase), lor le intra bani in buzunar.
    Incercam cu software de la XionaGrup.ro sau ClickCease.com etc.

    Răspunde
    • Din pacate in anumite domenii precum cele enumerate de tine este des folosita aceasta practica de a cheltui bugetul concurentei cu click-uri invalide. Chiar si cu software-uri specializate problema nu dispare de tot. Daca cineva vrea sa iti faca rau, oricum iti va face. Singura varianta e sa facem in continuare solicitari la Google de verificare a traficului invalid si de restituire a sumelor platite pentru el.

      Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.