Dacă ai cât de cât idee despre ce înseamnă marketingul online știi că unul dintre cele mai importante elemente constă în implicarea activă a vizitatorilor (sau engagement).
Implicarea începe de la un simplu like pe rețelele de socializare și continuă cu comentarii (pozitive sau negative), recenzii ale produselor sau serviciilor tale, articole pe bloguri sau în presă și așa mai departe. Ideea este să obții o reacție (de preferat, pozitivă) puternică din partea publicului țintă.
Totuși, implicarea asta nu e chiar așa de ușor de obținut. Utilizatorii din ziua de azi sunt atât de obișnuiți cu reclame și mediul online încât trebuie să fie cu totul încântați de conținutul tău pentru a lăsa un comentariu sau a da un share!
Așadar, care e calea spre o audiența cu care poți interacționa în mediul online și care să îți ofere din timpul lor prețios?
Marile branduri se folosesc de câteva strategii simple dar eficiente, iar mai jos am menționat trei dintre cele mai populare și ușor de înțeles.
1. Identifică Publicul Tău Țintă
Aici trebuie să pun accentul pe ideea că vorbim despre un public care răspunde produselor sau serviciilor oferite de site-ul/canalul tău.
De exemplu, un brand care promovează articole sportive, gen Nike, se va adresa unei audiențe cu totul diferite față de un brand care promovează jocurile de noroc online, gen NetBet.
În acest caz, Nike se va orienta către oamenii activi, cu un anumit venit, care au nevoie de produse sportive de calitate și care preferă să își petreacă timpul la sală sau afară.
Pe de altă parte, NetBet se adresează celor care vor să se relaxeze fără efort fizic și să guste un pic din atmosfera de cazino. Aici putem include o gamă mai largă de persoane, de la cei care vor o scurtă pauză de la muncă și până la cei care au nevoie de o activitate care să le umple timpul atunci când nu e altceva de făcut.
Audiențele celor două branduri se pot intercala, desigur, dar per total, diferențele sunt destul de mari.
De asta, e foarte important să îți cunoști publicul țintă, chiar înainte de a concepe o campanie de marketing. Altfel, riști să atragi vizitatori care nu au nici un interes in a-ți folosi site-ul, ceea ce nu dă bine în Google.
2. Respectă Nișa
Fiecare site activează pe o anume nișă, fapt care pune anumite limite atunci când vine vorba de tipul de conținut care poate avea succes atunci când vorbim de interacțiune.
Continuând cu exemplul menționat mai sus, un brand ca Nike poate obține rezultate foarte bune prin colaborări cu bloguri sau influenceri care abordează subiecte gen călătorii, aventuri sportive, idei de timp liber, etc.
Pe de alta parte, NetBet activează pe o cu totul altă nișă, care atrage printr-un oarecare factor de risc și acces rapid la aplicații care te țin în priză. Astfel, brandul ar trebui să utilizeze conținut vizual, care trezește curiozitatea în vizitatori și îi determină să își încerce norocul.
Așadar, dacă vrei ca mesajul să fie perceput de utilizatorii cel mai probabil să interacționeze cu conținutul tău, asigură-te că ai respectat nișa pe care vrei s-o abordezi.
3. Permite-le Utilizatorilor să-și Exprime Opiniile
Pare cam pe dos, nu? Doar vorbim de interacțiune cu utilizatorii online!
Totuși, in multe cazuri, utilizatorii nu se simt încurajați să-și exprime părerea. De asta, multe dintre postările tale (pe blog, site sau social media) nu primesc mai mult decât un like sa un comentariu monosilabic (dacă sunt și astea).
Aici ai câțiva factori care pot afecta interacțiunea cu utilizatorii online:
- Tema site-ului – asigură-te că secțiunea pentru comentarii este foarte vizibilă și ușor de folosit;
- Tonul general – utilizatorii au nevoie de încurajare directă, așadar folosește-te de orice prilej să le ceri să-ți lase părerea în comentarii;
- Lipsa de răspuns – e bine să răspunzi personal la fiecare comentariu (pe cât posibil), pentru a arăta că îți pasă de părerea altora;
La final, vreau să subliniez importanța comunicării deschise în marketingul online. Dacă îți dorești ca utilizatorii să interacționeze, trebuie să-i faci să se simtă bine. Pentru asta, e nevoie să petreci un pic de timp să le înțelegi nevoile și problemele, iar apoi să creezi conținut care oferă soluții pertinente.
Foarte tare articolul, mi-a plăcut! Mulțumesc!